Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 augusti 2017

Av Malin wiper - 21 augusti 2017 14:15


  

Vi var ju en sväng till min son i går och det märktes att jag inte var i form så jag fotade inte så mycket och det jag fotade blev så dåligt så dom flesta bilderna fick jag slänga i papperskorgen. I dag börjar jag bli hes och hostar lite så jag orkar inte gå ut därför tar jag det lugnt. Jag som hade tänkt börja på gymmet igen eftersom jag är lite bättre i ländryggen men nu får min man gå dit själv. Jag anstränger mig inte när jag har feber för det kan ställa till problem i kroppen.

 

 

   

Jag känner mig ungefär som figuren på bilden som är gjord av frottéhandukar. Fanns att se i ett skyltfönster..   Ser ju på facebook att en del har fått jobbiga förkylningar redan så här i början på hösten. Har inte så mycket att tillföra just nu så jag önskar er bara en fortsatt fin dag                  

 

  

Bild från en park i Enköping

 

      

Fats Domino med Sick & Tired    

             
 

#Son #Hostar #Damm #Figuren #Fats 

Av Malin wiper - 21 augusti 2017 08:15

 


Vi var till min son i går och då såg vi en film hos honom som heter Deepsea Challenger i 3D. Det är en Dokumentär från 2015 i regi av John Bruno och Ray Quint. Medverkande är James Cameron, Suzy Amis, Frank Lotito, Paul Henri, Lachlan Woods mfl. 


         

Best animations

 

 

 

Deepsea Challenger 3D följer den dramatiska historien om James Camerons odyssé som han genomför en expedition till den djupaste delen av havet. Detta är en resa av historiska proportioner och risk. Filmen kommer att trollbinda tittare i alla åldrar med spänningen i sann upptäckt och tjusningen för det okända, nya livsformer, och vistas aldrig tidigare fångats på kamera - alla här på planeten Jorden

 

                                  

 

Mr T recenserar: Även om dokumentären mer handlar om Cameron själv än själva nedstigningen till havets största djup så är det fascinerande att få se vägen fram till eventet. Cameron är bra på att förklara och berätta om sin vision och nödvändigheten av projektet. Hans intensiva nyfikenhet driver honom att finna kunskap och bemästra svårigheterna i extrem miljö. Som naturnörd kommer jag att följa eventuell fortsättning på projektet. Forskning om teknik i extrema miljöer ger alltid kunskaper som vi vanliga dödliga får nytta av.

Kan bara rekommendera filmen. 

 

Av mig får den 4 sjöstjärnor i betyg av 5 möjliga

 

         

 





                                


                                            

#Deepsea #James #Dokumentären 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards