Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2017

Slagsta Glass i Strängnäs och lite torgkonst.

Av Malin wiper - 1 augusti 2017 08:45



  


I går hade vi bara tänkt vara inomhus men min son ringde och drog ut oss på en tur till Strängnäs. Han ville att vi skulle få smaka på en jättegod glass som finns där och heter "Slagsta Glass". Vi har ju slutat med sötsaker men vi gjorde ett undantag i går. Strängnäs är ju en turiststad och otroligt vacker. Vi har varit dit många gånger förut då vi hälsat på min son. Att gå omkring där bland båtar och annat är så avslappnande och skönt så man glömmer allt annat.


 


Det är mjukglassen som är Slagsta glass så man skall inte ta kulglass när man åker dit. Min man slog på större än oss och tog glassen i en våffla. Det är jättefint att sitta på glasserveringen under ett stort parasolltak     


  


Min son och jag tog glassen i en bägare och jag med chokladsås och sonen med kolasås. Min son hade rätt det var en smakupplevelse i munnen denna glas. Len som sammet med en härlig eftersmak, fräsch krämig och njutbar. Den var inte heller så söt så jag fick inget som helst sockersug. Vi har ju varit utan sötsaker i 9 dagar så jag har kommit över det värsta                


  

Här njuts det som bara den och vi hade det jättebra                                         


  

Tänk att jag också fastnade på bild i går                                            



 

På torget hade dom nya skulpturer som föll mig i smaken.                    


  

Denna var ju så läcker och kändes lite 1970-talet men i ny tappning


  

Ytterligare ett konstverk som livade upp torget ännu mer


  

Min son hade naturligtvis en "Star Wars" väska dagen till ära


  

Fågellivet var rikt också. Sen gick vi runt och kollade båtar och annan fin miljö men det ryms inte i detta inlägg så det kommer senare. Efter att allt var avklarat så åkte vi hem till sonen och såg 2 filmer.                     


Nu skall min man fixa lite med bilen innan vi lämnar in den för dom fel som uppstått. Vi har även fått stopp i tvättstället i vår lilla toalett så det luktar inget gott men nu har dom kommit tillbaka från semestern så vi skall ringa bostadsbolaget. Sen skall vi till gymmet för veckans första träningspass. Tänk att vi är inne i första augusti redan. Nu önskar jag er en härlig dag i solens tecken. Kram från Malin                              



Summer In the city med Joe Cocker. Han dog 2014 i en ålder av 70 år



#Strängnäs #Slagsta #Våffla #Bägare #Skulpturer #Star #Fågellivet #Joe 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards