Öppen Ridå

Alla inlägg under juni 2017

Av Malin wiper - 20 juni 2017 21:00



  

I söndags efter att vi varit till Härjarö Camping så bestämde vi oss för att äta lunch i form av pizza på Pizzeria Kravan som ligger i huset bredvid där min son bor. Dom har Enköpings godaste pizzor för dom är tunna, frasiga, smakrika och bra råvaror. Det finns även annan mat att välja på så dom har stort utbud och håller väldigt hög kvalitet. Deras pizza var årets bästa 2014 och dom håller sin kvalitet år efter år


 


Här sitter sonen och Mr T och väntar  på den fina stora uteplatsen med många färgstarka parasoller som ger skydd mot den kraftiga solen            


 


Min son och jag tog varsin vegetarisk pizza och dom är så otroligt stora men tunna. Min man tog en lite starkare sort som heter Duchef. Jag tog en barnpizza men den var inte så mycket mindre så dom gånger jag äter pizza så lämnar jag kanterna för annars blir man tvärmätt



       

Klickbilder, bild 2 och 4 en kaja som kände sig sugen..  men var ändå inte närgången utan satt där så snällt


                     


Pizzaskärare i form av en cykel från Obluebox

  

En häst jag fotade utefter en väg. Till höger ligger ett litet föl och vilar i solen                    


  

Jag blir lyrisk när jag ser sånt här efter vägarna

 

Alexander Rybak med No milk today. Det är en låt man annars hört med Herman Hermits men den har jag haft inne i bloggen ett antal gånger genom åren

 

 




#Enköping #Karavan #Vegetarisk #Häst #Vägarna #Rybak

Av Malin wiper - 20 juni 2017 15:00



 


Efter gymmet i går så åkte vi ner till Håkans Hembageri här i Hallsta och köpte lite matbröd och även en stor leverpastejsmörgås som vi ämnade dela på till  en kopp kaffe på balkongen. Dom har nämligen jättefina färdiga smörgåsar. Vi köpte även rågbullar och knäckebröd. Klicka här för att komma in på deras facebook            

 

Klicka här för att läsa om bageriet som startade upp 1982 av Håkan Holm

 

 

 

Det är detta knäckebröd vi köpte och skall testa. 

 


Kolla in vilka fluffiga snygga bullar. Smakar säkert lika gott som dom ser ut                 


 


Vi kände för att sitta en stund och njuta på balkongen för vi har köpte ett plåtbord på IKEA som passar utmärkt därute i storlek. Dessutom har det tre ben och då står det stadigt. Dom två plastkrukorna på väggen bakom möblerna har min man planterat tomater som kommer att hänga ner från krukorna och dom blir både gula och röda tomater. Det är ampeltomater               

 

   

Så här ser bordet ut och det är ingen dyrgrip för det kostade bara 199 kr på IKEA och heter Lindved                   


 


Vi köpte en stor leverpastejsmörgås som vi delade på och dom är precis som jag vill ha dom. Lagomt tjocka skivor med leverpastej och ett bröd som passar ypperligt till och är supergott. Vi är så trötta nu så efter att vi har träffat min mans bror så åker vi nog hem en stund före allsången i Vallby                    

 


#Håkans #Knäckebröd #Bullar #Balkongen #Bordet #Leverpastejsmörgås

Av Malin wiper - 20 juni 2017 10:00


 


I söndags när vi skjutsade hem min son så ville han visa oss ett ställe som han seglade till 2015. Det heter Härjarö Camping. Tyvärr las det ner 2012 så klicka här för att läsa i Uppsala Nya Tidning vad som hände. I detta hus fanns då en reception, på Campingkartan så fick stället både ris och ros. Det fanns även ett vandrarhem i huset                       

 

Det känns tomt och märkligt att se huset helt tömt och spöklikt men kul nog så ser man folk där som förtöjt sina båtar och även såna som tagit bilen bara för att gå omkring på stället som ändå har vackra promenadstråk.                                               

 

  

Vi promenerade förbi campingplatsen som nu ekade tomt och bara elstolparna står kvar. Det var en stor campingplats med 16 A elstolpar, stugor med 4-8 bäddar och Härjarö Herrgård Annex med vandrarhemsbäddar sommartid. Egen båthamn med många gästplatser. Minigolf, fotbollsplan, roddbåtar och kanoter till uthyrning. För barnen fanns det massor att göra: Vikingastig, trampbilar, lekplats mm. Deras midsommarfirande var vida berömt               

 


Här går vi förbi två fina hus där det finns kvar en lekpark för barn      


 


Min son och man har här hunnit ner till Mälarens vatten dit vi vill kolla vart min son låg med sin segelbåt 2015.                          


  

Vi närmar oss båthamnen och det var så vackert i söndags och inte så svettigt på grund av att det blåste lite. 


  

Ett fint rött runt hus dit man kan gå in och kollade på kartor och annan information som hängde på väggarna. Trots att allt var nedlagt så hade dom en toalett öppen på campingen så dom som besöker Härjarö fortfarande får denna service.

 

   

En bild min son tog på mig och Mr T


  

Det finns rätt många båtplatser och vi såg rätt många båtar förtöjda där.  

 

   

En liten motorbåt ligger där så ensam men det finns fler utspridda runt omkring.               


 


Sen åkte vi mot Enköping på små fina vägar för att först gå ut och äta tillsammans innan vi lämnade av min son utanför hans bostad 


  

Ett vitt hus dök upp som "gubben i lådan" bakom mycket grönska


  


Min son visade oss en övervintrad bensinstation utefter vägen. Det står ett trähus bredvid där man kan handla lite. Stället heter Millis Kiosk & Bensin 

                            

 

I dag har vi också fulltecknat program för min mans bror fyller år och vi skall hämta honom utanför hans arbete 15.00 för ett sommarfika på ett vackert ställe som vi skall åka till. Sen blir vi kvar i Västerås på underhållning 19.00 Vallby (friluftsscenen). Susanne Croners kör Joyvoice skall sjunga där och även Bröderna Rongedal mfl. Klicka här för att läsa lite mer. Solen skiner och vi har fått lagom värme enligt mig så jag hoppas det håller sig så. 

 

                                                      



Här kommer en klassiker med John Denver Annie's song. John Denver föddes 1943 i Roswell, New Mexico. Han dog 1997 i en flygolycka utanför Pacific Grove, Monterey Country, Kalifornien. Han var en amerikansk gitarrist, låtskrivare, country- och popsångare

 

 

#Härjarö #Campingplatsen #Lekpark #Mälarens #Båthamnen #Motorbåt #Enköping #Vitt #Millis #John

Av Malin wiper - 19 juni 2017 16:45



 


Äntligen kom jag iväg till Fitness Center för att börja träna igen efter 4 månader. Jag var där strax före 10.00 och gymmet ligger en trappa ner och alla träningsapparater är på samma plan och det känns toppen. Dessutom är allt nytt och fräscht.


 


Gymmet är bemannat från kl 10.00-18.00 och är ser ni Ivona som var där när jag kom


 


Hon fick först visa mig hur man sätter igång roddmaskinen för fast jag använt mig av en sån på Gym Plus förut så är dom ändå lite annorlunda. Dessutom är dessa helt nya och väldigt behagliga att använda. Ivona fick ta en bild på mig och den blev snyggast i svart/vitt. Satt in mig i ett montage. Jag blev otroligt förvånad när jag fortfarande hade kondition kvar och blev inte alls så anfådd och rodde i 15 minuter. Jag känner ju hur mycket jag behöver att gå på gym för det påverkar mig så positivt och jag har alltid såna lyckokänslor när tagit mig igenom ett pass           


 


Till vänster ett träningsredskap som dom även använder sig av på Biggest Loser. Det berättade Ivona för mig. Den andra är för att gå upp för trappor. Den skall jag testa nån gång. Måste säga att jag blivit bättre på det sen vi flyttade till andra våningen.



 


Efter ett tag kom även Klara dit och båda tjejerna är jättetrevliga och duktiga. Jag känner att jag kommer att trivas där och jag har bett att få ett schema för min träning så jag tänker kosta på mig en rådgivning och det skall jag få av Casper som ringer upp mig 

 

            


  


Jag tränade också på boll för det gjorde alltid A-G och jag. Hon visade mig flera övningar som hon kunde sen förut. A-G tränar för fullt och är i jättebra form. Vi pratar på telefon emellanåt och det är kul.


 


Jag började med balansövningar på förra stället och här har dom en annan sorts balansbräda som ser ut som en halv boll. Den funkade bra också. Jag tränade på ytterligare en maskin som jag glömde fota


           

Klickbilder. Nr 1 är det fina omklädningsrummet som är helt upprenoverat. 


                     


 


Detta kan ses på deras receptionsdisk. Jag kände mig som ett lyckopiller när jag gick därifrån med lätt steg. Att träna ger både energi och glädje. Dessutom håller man sin kropp i form så man inte stelnar till utan får ett bättre liv. Efter det fikade min man och jag på balkongen för nu har vi köpt ett plåtbord på IKEA som passar utmärkt därute. Skriver om detta senare

 



Den här låten beskriver bäst hur jag känner mig nu. I'm So Excited  med The Pointers Sisters. Dom är en amerikansk musikgrupp från Oaklandi kalifornien bestående av systrarna Anita, Bonnie, Ruth och June. Tyvärr dog June 2006. Gruppen hade sin storhetstid som discogrupp i början av 1980-talet, men fanns redan på 1970-talet som ett funk-inspirerat band. Dom spänner inom genren pop, disco, jazz, elektronisk musik, bebop, blues, soul, funk, country och rock. 

 

 

                                                                       


 

 

 


#Fitness #Ivona #Roddmaskinen #Biggest #Klara #Boll #Balansövningar #Receptionsdisk #Lyckopiller #Pointers



Av Malin wiper - 19 juni 2017 12:00



 


För några dagar sen så var det dags för klippning hos Hårstudion Proffessional här i Hallsta. En keps hängde där så läckert och lyste upp. Min man och jag hade fått samma tid och det var toppen

 

                                     


 



Här ser ni min fina glada frisör som klipper mig jättebra så jag är jättenöjd. Den här gången var det även dax att tunna ut håret lite också. Det gör hon varannan gång och jag är glad för att håret fortfarande är rätt tjockt när många får tunnare hår med åren. Klicka här för att se hur jag blev i håret sist jag var dit. Det ser ungefär likadant nu och det är så jag vill ha det. Lite längre ett tag men sen kanske jag klipper mig lite mer

 

 

Jaguar


 


Min mans frisör som också är en duktig och trevlig kille. Jag måste ta reda på deras förnamn för jag har glömt tyvärr

 

                                                       


 


Jag använder mig av denna serien "Milk Shake" som jag köper på Hårstudion. Nu har jag lagt till två produkter. Den till vänster är hårinpackning. Mitt hår är rätt torrt eftersom jag har självfall och det blir ännu värre på sommaren så jag skall testa denna och den skall sitta i minst 5 minuter innan man sköljer ur. Sen fick jag moussén till höger för att testa. Hon använde den in mitt hår och den luktar milt av kola och var väldigt behaglig. Den kan man ha istället för styling och variera lite

 

                                                               

 

 



 The Ten Tenors med Bohemian Rhapsody (Queen cover). The Ten Tenors är en australisk ensemble som turnerat över hela världen. Dom bildades 1997 och är kända för att framföra klassiker av olika kända artister

 

                                                                                        

 

Jag har så mycket att skriva om nu så det kommer in 3 inlägg i dag. Jag blev så förvånad på gymmet att jag ändå har så bra kondition fast jag inte tränat på 4 månader. Det beror nog på att jag rört mig mer sen vi flyttade hit 

 

 



#Hårstudion #Keps #Frisör #Kille #Milk #Tenors

Av Malin wiper - 19 juni 2017 08:00



                                        


 


Jag har köpt en jättegod glass på vårt Lidl som kommer från Gelatelli och är ekologisk och väldigt god. Smaken är vanilj och Bourbon. Den håller hög kvalitet och har fått bra betyg. Klicka här för att läsa om glassen


                                                       


Glasskopa från lyckasmedmat.se


 


          


 


Vi hade en gäst och då bjöd vi på denna glass till lagomt varm päronkaka och satt på balkongen och avnjöt detta till en kopp kaffe..  Vi har vräkt i oss för mycket på sista tiden så nu är det svångremmen som gäller. I dag börjar jag även på Fitness Center här i Hallsta. Det skulle jag ha gjort för länge sen men nu sist kom förkylningen emellan. Solen skiner och det ser ut att bli ytterligare en sommardag




                                                    




#Lidl #Gelatelli #Päronkaka #Fitness 

Av Malin wiper - 18 juni 2017 15:16



Nu kan jag lägga till en ny favorit till min lista och det är Gregory Porter som jag upptäckte när han uppträdde på Polarpriset galan nu 2017. Här hör ni en av låtarna som heter No Love Dying. Han har både kraft och känsla i rösten. Klicka här för att höra honom i en annan låt där han sjunger med  Lalah Hathaway

 

                    


Etsy

 

Gregory Porter är född 1971 och är en amerikansk sångare, låtskrivare och skådespelare. Han vann Grammy Award för Best Jazz Vocal Album 2014 för Liquid Spirit och 2017 för Ta mig till Alley

 


#Gregory #Lalah 

Av Malin wiper - 18 juni 2017 14:45



 


Äntligen kom vi iväg i går till Borgåsunds Hamncafé men tyvärr så började det störtregna men vad gör väl det när man även kan sitta inomhus. Det var så fint och lyriskt både utanför, inuti och den vackra omgivningen med vatten, båtar och bryggor. Sonen följde med oss och låg sen över till i dag söndag. Det var ju "Räkmackans Dag" i går

 

                                                 


 


Utomhus så var det rätt stort och gick att sitta lite överallt på gräsmattan 

 

 

                                         

   

 

 

 

Det var pyntat och fint så det kändes så trivsamt och inbjudande

 

 

 

Här står min man och häller upp lite kaffe. Vi träffade Susanne Croner som driver stället och även hennes svägerska arbetar där. Två toppentjejer som får alla att trivas med sitt vänliga sätt. Jag kunde tyvärr inte fota så mycket därinne för det kom en strid ström av folk som ville njuta av deras goda fika.

 

       


Klickbilder. Min man tog en räkmacka, jag en med ansjovis och ägg, min son en rulltårta. Sonen bjöd oss och allt var fantastiskt fräscht och gott.

 

 

 

Det var så fint pyntat överallt och det gick i marint tema och det passar ju på ett hamncafé

 

                            

 

 

 

Olika fina mysiga sittplatser

 

      

Klickbilder från hamncaféts tomt

 

                                                                                            

 

 

 

Jag gående på den långa bryggan bakom huset där det sitter lite båtar förtöjda                                                            

 

 

 

Min son fotar för fullt

 

                                             

 

 

 

Det är så vackert där och man kan se flera småbåtshamnar utefter mälaren. Vi åkte sen vidare till en småbåtshamn en liten bit därifrån och fotade lite men det sätter jag in när jag hinner. Vi har varit ute på äventyr i dag också så vi har nyss kommit hem igen. Det är full rulle hela tiden så jag sköter om bloggen lite dåligt just nu. Hoppas ni alla har det toppen i sommarvärmen som känns lite lagomt just nu

 

 

                                                         

 

 


#Borgåsunds #Utomhus #Pyntat #Susanne #Bryggan #Son #Småbåtshamnar

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards