Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 maj 2017

Av Malin wiper - 22 maj 2017 11:45



 


OBS! Förskrivet tidsinställt inlägg 


Jag tog även lite bilder utomhus när vi var till Åsby Hem & Trädgård sist. Det är gigantiskt stort även utanför där det finns hur mycket som helst.

 

 

 


Inte bara utomhusplanteringar utan även detta växthus


 


En häftig bänk gjord av gamla trähjul

 



Utomhus en stor plats för häftiga trädgårdsskulpturer och massor av stora krukor i olika former och utföranden. Amore mio!  

                       


Här går min man mitt ibland lite av det fina på uteplatsen.                   


 


Häftig blomma som lyste upp där den bredde ut sina blomblad       



Det fanns en hel vägg med såna här glaskrukor i olika storlekar. Snyggt att sätta upp på en vägg och i en del har man värmeljus och andra blommor. Dom fanns i olika färger och blir snygga som en formation på en passande vägg, även utomhus på balkonger, altaner mm    



 


Vi köpte en liten växt (kaffeplanta) i en kaffekopp med sked. Den blir nog större så vi kan plantera den i en vanlig kruka. Nu står den på vårt glasbord i soffhörnan. Bredvid står keramikkon som min svägerska skapat. Vi köpte även blommor till våra balkonglådor men dom har vi inte fått upp än på grund av att min man måste göra en specialgrej för att inte lådorna skall hänga ner. Vi borde ha mätt ordentligt före vi köpte dom. Han skall fästa en kloss bakom båda så dom kommer i rätt läge. 

                                

        



#Åsby #Växthus #Bänk #Trädgårdsskulpturer #Uteplatsen #Blomma #Glaskrukor #Kaffekopp

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Maj 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards