Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 maj 2017

Av Malin wiper - 11 maj 2017 14:00

 

Nu har vi hittat Hälsans Kök:s hamburgare som Pisan tipsade om och det på vårt Coop Extra här i Hallstahammar. Det känns nästan som vi börjar bli vegetarianer som min son..  men det är bra att kunna variera kosten med lite annat än det vanliga, och numera är det så gott än när jag testade att vara vegetarian på 1970-talet. Alla restauranger värda namnet serverar nån eller några vegetariska rätter också. 

 

  

Dom ser grillade ut och har väldigt fin färg. Jag kände ingen skillnad på vanliga hamburgare och dessa vegetariska, dom var helt enkelt urgoda och smakade dessutom grillat. Till burgarna hade vi kikärtspasta, buljongkokta morötter och palsternackor. Som sås stekt purjolök i grädde som fått koka sig lite tjock i stekpannan. I paketet fanns det 4 burgare men jag fick bara i mig 1,5 för dom var väldigt mättande. Det går ju även att lägga dom i hamburgerbröd med alla tillbehör som skall vara. Att ha lite rödvinbärsgelé är inte dumt heller till burgarna

 

   

På vårt Coop Extra här i Hallstahammar säljer dom just nu massor av kockens kryddor för endast 10 kr/st. Vi köpte dessa 5 sorter. Det är inte så att datumen håller på att gå ut för dom håller flera år till oöppnade


  

Så här ser kikärtspastan ut som kommer från Risenta och är jättegoda. Klicka här för att se flera variationer av dessa. Klicka här för att se fler produkter av pasta från Risenta 

 

   

Jag vill gärna tipsa om detta vita vin som heter Moselland Riesling Spätlese . Det är från 2015 Tyskland Mosel. För mig som inte dricker så ofta är alkoholhalten på bara 8% perfekt. Vinet passar till skaldjur, fisk eller bara som ett sällskapsvin. Det går lite mot det söta hållet men alldeles lagomt och känns milt och behagligt i munnen. Det var helt enkelt ett höjdarvin

 

             


Shine on 

 

Joe Bonamassa with Beth Hart med I'll Take Care of You. Hon har en häftig röst. Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2012 där jag har skrivit om detta fantastiska musikerpar. Dom är verkligen i samklang och Joe Bonamassa är en fantastisk gitarrist                        

 

#Hälsans #Pisan #Kikärtspasta #Moselland #Joe #Beth

 

Av Malin wiper - 11 maj 2017 09:00



                                                                      


  

När vi gick omkring i Köping tisdag 9 maj så hittade vi ett Café som heter Café Ezprezzo på centrumgatan.  Det låg i en liten Galleria till vänster på bilden och därinne i mitten låg Cafét och här ser man den fina stora uteplatsen som jag förstår sjuder av liv på varma sommardagar              


   

När vi skulle beställa kaffe och en smörgås så blev vi så vänligt bemötta av dessa två fina och trevliga kvinnor. Dom spred positiv stämning omkring sig på Cafét. Sånt är verkligen viktigt för trivseln.              

 

  

Jag fotade lite av deras fina och frestande kaffebröd men lyckades bara med en bild på grund av att jag hade för bråttomt. Dessutom är det svårt ibland att fota genom glas. Nästa gång vi fikar där så skall jag ta mig mer tid

 

   

Vi tog varsin sån här smörgås som smakade jättegott och jag gillar när dom gjort sig för och lägger pålägget så snyggt ovanpå salladen. Vi satt där och myste med vårt fika inne i den snygga och trivsamma gallerian.              


 

På uteplatsen var det dekorerat med två såna här fina stora krukor med vackra blommor i


   

Uteplatsen på lite närmare håll. Detta är det tredje Cafét vi besökt i Köping och alla tre har sin nisch

 

    Tiden rinner iväg och det är snart helg igen.. . Hoppas ni har en fin helg att se fram emot kära läsare. Sköt om er och tack för att ni tittar in. Vi har varit utslagna från nätet igen och vi vet inte när detta blir full ut fixat. 

 

Här en cover på Bob Dylans One More Cup of Coffeé med First Aid Kit. Dom kan verkligen fylla ut kostymen och har både stor känsla och musikalitet

 

 


 #Ezprezzo #Kvinnor #Kaffebröd #Smörgås #Dekorerat #Uteplatsen #Kit 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Maj 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards