Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 maj 2017

Av Malin wiper - 10 maj 2017 17:32


  

I går åkte vi iväg med bussen till Köping. Först tog vi denna buss från Hallstahammar som är gratis inom kommunen och då fick vi byta i Kolbäck. Bussbolaget heter Björks Buss AB. Det kostade sen 56 kr enkelresa/person till Köping och skulle vi köpa månadskort så kostar det 1300/person så billigt är det inte. Vi har sån bilabstinens nu så tankarna mal i huvudet. Bussarna är fina och väskötta och chaufförerna trevliga så det är inga problem med det men vi är så vana att ha bil så vi är rätt desperata.

 

    

 

   

I Kolbäck fick vi vänta lite och där har man järnvägsstationen mitt emot busshållplatserna. Då gick jag iväg en bit och fotade detta järnvägsvagns-hjulsaxel som satts på en bit räls. Jättefin som skulptur mitt emot järnvägsstationen

 

   

Sen var vi då framme i Köping som är en väldigt vacker stad med gamla välskötta stenhus och som ni ser här fina sittplatser vid Hedströmmens vatten. Det var rätt kallt i går så vi kunde inte sitta ute på nån bänk så länge. Vi hade till och med behövt ha vantar på oss.                                     

 

  

Det finns rätt många fina parker och små oaser att slå sig ner i och njuta vid vattnet.                 

 

  

Leka bör man annars..............man..   

 

   

Underbara promenadstråk dyker upp lite överallt.             

 

   

Nu blommar det   

 

    

Annorlunda små fina balkonger                                

 

   

Ytterligare en liten parkoas

 

   

Det arbetas för fullt på en gata i centrum                         

 

  

Helt plötsligt kommer en lastbil med långt släp med blommor från Holland       

 

 

På Hökartorget kan denna stenformation skådas. Det står på en skylt att Hökartorgets ombyggnad har till stor del finansierats av medel ur Stiftelsen Köpingfonden och Stiftelsen E.F Hultgrens Testamentesfond. Byggnadsår 1998

 

    

Fortsättning följer med ett Cafétips i Köping och lite fler bilder. Nu verkar nätet fungara men kommer jag inte ut i morgon så vet ni varför. Nu önskar jag er en härlig vårkväll

 

 

#Kolbäck #Björks #Räls #Köping #Hedströmmen #Oaser #Leka #Promenadstråk #Blommar #Balkonger #Arbetas #Holland #Hökartorget

Av Malin wiper - 10 maj 2017 14:32


 


Jag har inte kunnat vara ute och bloggat eftersom det blivit  nätverksfel igen mellan fiberbolaget och T3. Jag kom inte in i går heller under vissa tider så jag vet inte om felet kommer tillbaka. Nu kom jag i alla fall in för att tala om detta. Om ni inte ser mig på ett tag igen så är det fortsatt fel på nätet hos oss. Jag har gjort iordning bilder i Photoshop som jag tagit i går när vi åkte till Köping med bussen. Det tar ändå tid att skriva inlägg så det kan dröja ett tag innan det blir klart. Så frustrerande så man blir galen och fortsätter detta så byter vi bolag. 

 

Återkommer  med inlägg så fort jag hinner och det fortsätter att fungera. Ha en skön dag kära läsare 

 

 

 



Maria Pages med Firedance

 

 

 


#Nätverksfel #Bilder #Pages

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Maj 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards