Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 maj 2017

Av Malin wiper - 9 maj 2017 13:45

 


Här håller Janne upp andra filmen som min son hade med sig. Den såg vi på lördag förmiddag och den heter "Arrival" ett drama, mystery, sci-Fi från 2016 i regi av Denis Villeneuve. I rollerna ser vi Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker, Michael Stuhlbarg, Mark O'Brien, Tzi Ma, Abigail Pniowsky, Julia Scarlett Dan, mfl

 

     

 

Tolv utomjordiska rymdskepp anländer till olika platser över hela världen. Språkforskaren Louise Banks (Amy Adams) får i uppdrag att komma på ett sätt att kunna kommunicera med rymdskeppets besättning och ta reda på varför de kom, och om deras besök är antingen fredligt eller fientligt. Hon och hennes team arbetar dock under ett stort tidspress eftersom utomjordingarnas besök har orsakat globala krissituationer.

 

                                                      

 

Filmen har ett rätt långsamt tempo men det gör inget för den är så otroligt välgjord och magisk så man bara sitter där och förundras. Fast filmen är 3 timmar lång så tappar man ändå inte fokus. Den är spännande, krypande, vacker och musiken är otroligt passande till filmen och det kändes som man nästan fastnade i samma position i filmsoffan. Vi alla ville inte missa nåt så om nån behövde gå på toa eller hämta vatten mm så pausade vi. Jag själv tror att det finns nåt mer i universum och jag har själv upplevt en sak som jag inte kan berätta på grund av att jag då kan bli förklarad som galen..  Jag är ju både högkänslig och medial så jag har råkat ut för en del mystiska händelser genom åren.

 

 

Filmen får därför 4 rymdskepp i betyg av 5 möjliga

 

        

 


Trailern till filmen. Klicka här för att lyssna på två av soundtracken till filmen. Johann Johannsson är den som komponerat den vackra och magiska filmmusiken. 



#Arrival #Denis #Trailer #Soundtrack #Johann

Av Malin wiper - 9 maj 2017 07:45

  

Jag fick denna häftiga bild över vårt vardagsrum mig tillsänt av sonen, som han tog när han var till oss i helgen. Det är en 360 graders bild som han först laddat ner en app till för att kunna fota. Den heter 360 bild kamera app, sen väljer man planet View. Kändes som man fick migrän av att kolla bilden men ändå kunde jag inte sluta titta för det är så häftigt, även lite yrsel gav sig.  tillkänna..    . Fotöljerna stod på fel ställe eftersom vi sett en film

 

  

Pisan tipsade mig om vegetariska hamburgare från Hälsans Kök som skulle vara jättegoda. Tyvärr fanns dom inte på våra butiker så vi köpte dessa från Quorn istället och dom var verkligen jättegoda och det kändes nästan som man åt riktiga hamburgare. Vad bra att det finns så många alternativ för en vegetarian och vi börjar äta mer sånt nu också. När man inte orkar laga från grunden och vill ha nåt snabbt då är det bra alternativ att ta till med frysta vegetariska rätter.            


 

Klicka här för att komma in på Hälsans Kök och se förpackningen på hamburgarna som Pisan tipsade om. Tack snälla vännen..  . Hon sa att dom var godare än vanliga hamburgare 

 

   

Här ligger dom klara i stekpannan. Dom skall stekas i 10 minuter och vändas om rätt ofta för då blir dom perfekta. Om dom inte är tillräckligt varma då så kan man eftervärma dom i micron men det behövs bara en halv minut. Vi åt dom till buljonkokta grönsaker, vinbärsgelé och en sås gjord på strimlad purjolök som fått gå i stekpannan mjut och sen på med grädde som får koka in så såsen blir lite tjockare. Efter det kryddar man upp den med salt, peppar och ev Herbaria Tutto mio som vi köpte på Rekohörnan i Jönköping.                                                

 

   

 

Hoppas ni alla får en färgstark dag med fina upplevelser. Här skiner solen men det är bara några grader varmt än så länge. I dag kommer sotaren hit och kollar ventilationen och den tror jag inte det är nåt fel på. Ventilationen är helt otroligt bra så jag har inte känt nåt obehag sen jag flyttade hit. Man liksom känner hur luften går runt och det känns fräscht



Supernova Sightseeing (sonen) med Bedford Lex  

 


#Sonen #App #Pisan #Hamburgare #Stekpannan #Supernova

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Maj 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards