Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 maj 2017

Av Malin wiper - 7 maj 2017 14:00

                   

  

Jag hittade ett recept på vegetarisk Lasagne häromdan som vi lagade till i lördags för att bjuda på som lunch. På bilden strör min man över riven Västerbottens ost överst

 

            

 

Klicka här för att se vart jag hittade receptet. Vi tog ingen basilika utan salt, svartpeppar och en  pastakrydda som min man köpt   

 

  

Så här ser receptet ut. Annars brukar jag alltid provlaga före men nu fick våra gäster vara försökskaniner..  Det känns som man även skulle kunna tillsätta lite stekta skivade champinjoner i såsen.                      


  

Jag blev positivt överraskad när vi tog ut lasagnen för den både såg god ut och luktade ljuvligt gott. Det behövs en sallad till lasagnen men vi hade inte tillräckligt mycket salladsblad hemma så det fick bli som det blev

 

   

Här sitter männen och ser ut att vara på hugget för första tuggan. Alla tyckte vi att lasagnen var supergod men den blev lite rinnig så vi kokar nog ihop den mer än 5 minuter nästa gång eller lägger fler lasagneplattor. Min son vill att vi gör den nästa gång han kommer också så det blev ett bra betyg

 

                                                      

 

Detta vin som vi köpt passar inte så bra att dricka ensam utan det krävs en sån här lite stadigare rätt. Då gör det sig bättre i smakerna. Det heter Reserva Trio och har ett snyggt lila hjärta vid etiketten                        

 

Hjärtat hamnade till slut på min mans panna..  som sagt! vi hade jätteroligt. Fast själv drack han inget dan efter på grund av huvudvärken i fredags                                     

 

Vad passar väl inte bättre här än färgstarka sångerskan Lila Downs?. Jag har haft med henne i min blogg några gånger men nu var det ett tag sen. Hon föddes 1968 i Tlaxiaco i Oaxaca i Mexiko, och är en mexikansk-amerikansk vis- och operasångerska som även komponerar sin egen musik. Hon kan sjuka på flera inhemska språk från Mexiko. Downs har bland annat turnerat runt i USA med den kända gruppen Grateful Dead. Hon är mest känd i Sverige för att ha medverkat i den fantastiska filmen Frida som jag skulle kunna se om. Den handlar om konstnären Frida Kahlos liv.                 

 


Själv har jag en morgonrocksdag för man skall lyssna till kroppens signaler. I morgon däremot måste jag ta mig till gymmet för att börja mitt första gympass. Det har gått för lång tid och jag behöver verkligen detta som ger så mycket till både kropp och själ. Det stärker upp så man tål mer motgångar och tar inte vid sig lika mycket av livets vedermödor

 

 

#Vegetarisk #Receptet #Överraskad #Männen #Pannan #Trio #Lila


Av Malin wiper - 7 maj 2017 09:07

    


Här kommer även en bild på när Mr T och jag stod vid porten för nöjeskväll.  Vi har haft det så trevligt med sonen och svågern fredag och lördag.                      


  


När vi fyra kom till Hallstaparken så hade vi fått ett uppdukat bord vid scenen där Stå Upparna skulle roa oss 21.00 Susanne är så påhittig så hon ställer ut skyltar med ens namn så man känner sig otroligt välkommen. Hon ser alla och är alltid så mån om sina gäster så det värmer i hjärtat


 


Vi sitter bredvid dessa två trevliga och fina kvinnor. Hon till vänster är mamma till Susanne Croner som äger Hallstaparken. Kvinnan till höger är Susannes moster. Vi samtalade lite med dom och det var kul. Båda är dom från Hallstahammar men mostern bodde ett antal år i Västerås men är nu tillbaka. Bakom dom ser ni vårt gäng bestående av "De tre musketörerna" och jag är den fjärde en kvinnlig  d'Artagnan..  En för alla, alla för en

 


Soundtracken från en av filmerna



Vi hade beställt vegetariskV mat till min son och han tyckte det var supergott. Dom är väldigt flexibla på Hallstaparken. Sen kunde han även plocka på lite sallader och grönsaker från buffébordet..                            


 

  


Två av huvudrätterna, kyckling till höger och en fantastisk god pastasallad till vänster med gott kött 


 

En hammondorgel som min son inte kunde hålla sina fingrar ifrån..  Fast han kom inte med på bild. 


 


Detta är några av Susanne Croners konstverk. Hon målar av kända artister, skådespelare mm. Hon har hur många järn i elden som helst. Susanne driver även Borgåsunds Hamncafé som vi gärna vill besöka för det skall vara nåt alldeles extra. Dom har öppet i dag 10-18 men vi vet inte än om vi orkar utan då åker vi dit nästa gång dom har öppet.


 


Då var klockan 21.00 och "The woman In red" dök upp i form av Birgitta Klepke. Hon var konferencier för kvällen och höll i hop den röda tråden.                          


 


Sen var det dags för Jonas Dillner att inta scenen. En kille med hästsvans som fick kvinnohjärtanen att slå ett extra slag. Precis som förra gången Hallstaparken hade Stand Up så fick dessa igång publiken och allra mest från mittenbordet..  

 


 


Sist ut var skönlockiga Sofia Nordin som trollband sin publik. Vi kunde tyvärr inte stanna kvar tills det var slut så vi missade sista Stå Upparen. Min man fick känning av migrän och mådde inte så bra på slutet. Därför promenerade vi hem efter näst sista numret för säkerhets skull.        



I dag är det ÅsbySkantzen-dagarna och det började i går men vi vet inte om vi orkar uppleva nåt mer just nu. Min man behöver nog vila lite också efter huvudvärken. Nu önskar jag er alla en underbar söndag i solens tecken..  

 

 

#Nöjeskväll #Hallstaparken #Kvinnor #Vegetarisk #Huvudrätterna #Hammondorgel #Konstverk #Birgitta #Jonas #Sofia 


 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Maj 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards