Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 maj 2017

Vårdcentralen i Hallstahammar och Anastacia

Av Malin wiper - 2 maj 2017 16:15

 

Jag hade tid på vår Vårdcentral för ett tag sen för att ta sköldkörtelprov (TSH). Vårdcentralen ligger väldigt centralt och bra. Det är en väldigt stor Vårdcentral och man  tar en kölapp och sen vänta man. När ens nummer dyker upp så ställer man sig på en linje så öppnas dörren automatiskt till kassan. Efter det blir man upplyst vart man ska och sen togs provet väldigt bra av sköterskan så jag kände ingenting

 

                                       


Efter en vecka fick jag svar och då hade det gått ner från 2,8 till 2,7 men jag har legat på 1,8 och då mådde jag som bäst. Har nu beställt tid hos läkare för att rådfråga om jag kan höja dosen lite och sen få ta ett nytt prov. TSH skall vara från 0,4-2,5 så mitt ligger lite högt. Fast för nåt år sedan var det uppe i 4,3 och då orkade jag ingenting och var nedstämd så att få en passande nivå på detta gör att man mår så mycket bättre.

 


 

Jag är så ovan vid att ha tabletter man skall ta varje dag så jag har svårt att komma ihåg fast jag köpt en dosett..  Det är ju bara en liten vit tablett men ändå är det så ovant så jag måste lägga fram dosetten på matbordet. Min man har ju hur mycket som helst han skall stoppa i sig varje dag men håller ändå reda på sina. Klicka här för att se vad jag har för dosett. Klicka här för att se en bra tablettdelare som vi även har. Klicka här för att se en annan. 

 

                                  

 


Klicka här för att se vart jag hittade denna dosett med alarmfunktion



 


Här ser ni min man gå mot parkeringen då jag var klar på Vårdcentralen och bakom parkeringen ligger vårt centrum med många butiker av olika slag           

 



Anastacia med Sick and tired

 

 



#Vårdcentralen #TSH #Dosett #Anastacia

 
 
Annelie

Annelie

3 maj 2017 03:38

Hihi,, ja dessa piller, att det ska vara så lätt att glömma de. Glömmer jag mina så känner jag av det direkt, så för mig är det ingen större risk jag glömmer de.. *L*

Detta system de hade på VC att en dörr gick upp automatiskt var ju suveränt, för då behöver ju inte alla andra höra vad man söker för eller till vem man ska.

Ha nu en jättebra onsdag vännen.. // Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 maj 2017 08:10

Jag har börjat ha dosetten på köksbordet så nu glömmer jag inte. Då kan inte du glömma som känner av det så snabbt.

Det var verkligen ett bra system för som du säger annars hör alla och nu får man stå där för sig själv med stängd dörr

Ha en jättefin onsdag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Maj 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards