Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 april 2017

Kycklingbagel på IKEA, List, loppis och Sonny & Cher

Av Malin wiper - 23 april 2017 13:43


  

Vi började vår dag på Erikslund och IKEA:s fina Café på nedre botten. Där delade vi på en grillad kycklingbagel med grönsaker. Den var jättegod och vi blev mätta på en halv.               

 

   

Sen köpte vi en tavlellist på Claes Ohlson till vår lilla toalett ovanför tvättstället. Vi hade tänkt köpa en lite nättare och i glas på IKEA  men den vi ville ha var slut, dom andra var för stora. Det blev bra ändå och vi har alla detaljer i giftgrönt i toaletten. Både gästhängare, tandborsställ, tvålpump, papperskorg, handdukar mm. Våra egna toalettmuggar har vi i badrummet så denna har vi bara satt gästtandborstar i om nån har glömt. Vi var även över till Bauhause för att kolla på hylla men dom kostade mellan 300-700 och det vill vi inte kosta på i den lilla toaletten. Nästa steg är att snygga till kaklets fogar som är lite slitna och fula. Sen kanske vi sätter på kakeldekor. Det kommer till mycket extra när man flyttar. 

 

   

Erikslunds Shoppingcenter hade dom loppis dagen till ära. Det förs en kampanj för återvinning just nu där.  

 

  

Vi köpte diskmedel på Lidl sist och det funkar jättebra. Det är parfymfritt, färgfritt och rekommenderas av Astma och allérgiförbundet mfl. Det heter W5 Sensitive. Vi får se när vi använt det ett tag. Klicka här för att se ett annat diskmedel vi brukar använda som vi är jättenöjda med          

 

Sonny & Cher med Sunny. En nostalgitripp. Sony Bono föddes 1935 och gick ur tiden redan 1998. Han var gift med Cher (1964-1975). Sony var en amerikansk sångare, underhållare och politiker. Klicka här för att komma in på Cher:s hemsida. Cher är inte bara sångerska utan skådespelerska också. Klicka här för att se allt hon varit med i. Hon föddes 1946.                 

 

 

#Kycklingbagel #List #Loppis #Diskmedel #Sonny


 
 
Annelie

Annelie

23 april 2017 20:45

Mums vad god denna bagel såg ut att vara.

Häftigt bokstöd ni köpte på er.
Var det en privatperson som stod och sålde på köpcentrumet..??

Ett tips,, jag vet inte om Lidl har vissa produkter av W5 alltid hemma, annars så brukar det vara tillfälliga produkter.

Ha nu en jättefin kommande vecka.. // Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 april 2017 07:23

Den var verkligen god och IKEA har sånt fint Café som är för sig och inte på matrestaurangen.

Det var privatpersoner som stod och sålde mitt i köpcentret som en loppis

OK! då vet jag att W5 är tillfälliga produkter. Dom finns på nätet och numera finns så mycket annat som är bra så man får alltid tag på nåt som är oparfymerat och godkänt av många förbund

Ha en jättefin vecka själ
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards