Öppen Ridå

Alla inlägg under mars 2017

Av Malin wiper - 28 mars 2017 08:00

                                  

   


  

I går åt vi upp resten av dom vegetariska burgar/biffarna som vi köpte när sonen och hans vänner var hit på lunch. Hans vänner och vi åt kyckling med tillbehör.  Min son blev vegetarian för ett tag sen. Jag känner nu för att göra egna vegetariska biffar också som man kan frysa in och ta upp. Vi äter själva vegetariskt emellanåt och dom är så goda numera motför förr. Till burgarna åt vi buljonkokta rotsaker och en sås på grädde, purjolök och god kryddning. Det behövs ingen mjöl i grädden utan man kokar bara ihop den lite så den tjocknar


  

Jag tyckte bäst om dessa som är Lemon Masala burgare från ecco gourmet

 

 

Global


  

Min man däremot tyckte bäst om dessa Hampa biffar från ecco gourme som såg ut som höga "puckar". Vi tyckte båda sorterna var goda men hade varsin favorit. Dom är dessutom veganska och glutenfria

 

                        


Lemon necklace

 

Klicka här för att få ett recept på "Rotfruktsplättar" Dom är otroligt goda och man kan utesluta kassler som skall vara till och bara lägga till nån vegetarisk biff eller sallad. Klicka här för att få receptet på en jättegod vegetarisk lasagne

 

Fools Garden med Lemon tree. Fools Garden bildades 1991 och är en popgrupp från Tyskland. De hade denna hit 1995. Bandet släppte en greatest hits samlings album i oktober 2009. Albumet High Times innehöll femton låtar, inklusive ett tidigare outgivet spår. Vädret skall tydligen bli sämre så passa på att njuta och ha en skön dag.      

 


#Vetetariska #Lemon #Hampa #Rotfruktsplättar #Fools

 

Av Malin wiper - 27 mars 2017 19:30




David Garrett med  Tomaso Albinoni's Adagio. Här vackert kombinerat med ett dansnummer. Tomaso Giovanni Albinoni (8 JUNI 1671 - 17 januari 1751) var en italiensk barock kompositörÄven känd på sin tid som en operakompositör är han främst ihågkommen idag för hans instrumentalmusik, såsom concerti. 

 

                           

 

 


Vi kom nyss hem från Eskilstuna efter att ha hämtat tvättmaskinen vi köpt. Vi har ingen som hjälper oss upp med den 2 tr så vi skall fråga en person mot betalning som hjälpte oss lite när vi fyttade in här.  Nu är vi skönt trötta och skall bara vila och mysa. Önskar er en härlig kväll efter en riktigt fin vårdag

 

 

 

#David #Giovanni 

 

Av Malin wiper - 27 mars 2017 14:05


 


Min man och jag var till Hallstaparken för att hämta autografen som Susanne Croner (Ägaren) skulle fixa till mig från Clabbe. Kolla in så snyggt han skrivit den. Tack snälla Susanne..                         


      

Vi träffade Susannes svägerska Ova Croner i receptionen. Hon är också en utåtriktad trevlig person som vi pratade lite med. 


  

Susanne Croner är även konstnär så dessa två alster har hon målat. Dom var väldigt färgstarka, hårt beskurna och fokuserade, gillar dom. Hon kommer att vara med i Konst & Kulturrundan 14-16 april. 

 


  

Min man kunde inte låta bli att toka sig i den fina spegeln som hängde vid utgången..  


Exempel på vad man kan se på väggarna. Klicka här för att se när jag fotade där sist


  

Vilket kul sätt att önska folk en bra dag..  


  

Efter det så gick vi till Apoteket för att köpa ögondroppar mot pollenallérgi. För mig är det värst på ögonen just nu som kliar och är irriterade. Det är möjligt att jag måste äta tabletter längre fram. Det var nästan som sommar ute och solen skiner och dom flesta vinterjackorna har kommit av. Nu skall vi åka till Eskilstuna för att hämta vår tvättmaskin och det blir nostalgi för oss också. Vi bodde ju i Katrineholm i 8 år och åkte ibland till Eskilstuna och har även varit på deras sjukhus. Njut och ha det bra kära läsare                        

 

#Hallstahem #Autograf #Ögondroppar

Av Malin wiper - 27 mars 2017 10:30


  

I går hade vi besök av min sons vänner. Vi bjöd på lunch men allt rymdes inte på bordet så dom fick gå och ta maten likt en buffé vid spisen. Jag glömde att fota vad vi åt, det var tunnskivad stekta kycklingfilébitar, blandade rotfrukter, min mans goda currysås och en kall sallad. Min sons vänner Leif och Lena är ett jättetrevligt par som det var roligt att träffa. Leif har vi träffat några gånger förut men inte Lena. Vi trivdes verkligen i deras sällskap, dom var så lättsamma och härliga så det var inga problem alls

 

   

Min son har blivit vegetarian  så vi hade köpt två sorter av vegetariska biffar på ICA. Han tyckte dom var jättegoda och speciellt den stora biffen, sa min son. I ett annat inlägg skall jag visa kartongerna och dom som blev kvar i frysen äter vi upp själva. Vi äter ibland vegetariskt också plus att vi inte så ofta äter rött kött


     

Efter maten drack vi kaffe och min hembakta päronkaka. Jag fixade även till några smörgåssnittar med ost och Jokkmokksskinka som dom har på ICA och är hur god som helst. Vi avhandlade många ämnen vid kaffebordet så allt flöt på och var jättekul. Sen var det ju toppen att få träffa sonen efter en månad sen vi flyttade hit

 

  

Lena och Leif hade med sig en stor vacker bukett med tulpaner i en supersnygg marmorerad färg. Jag är jätteförtjust i just tulpaner. Det var så många så jag fick dela upp dom i två vaser och inser nu att vi måste ha en vas med bredare öppning också. Jag är väldigt förtjust i tulpaner och har även två tavlor med motiv av just tulpaner. Tusen tack snälla gulliga ni..     

 

 


  

Leif ville se min tändarsamling så här ser ni då han och min son packade upp tändarna. Han är också intresserad av tändare så det tyckte han var kul. Jag söker nu ett lagomt stort glasskåp att förvara dom i. Skall ha belysning i skåpet också. Klicka här för att se lite andra tändare på nätet      

 

   

Ytterligare en bild där dom packar upp mina tändare. Bilden ser lite ihoptryckt ut för jag zoomade        


I vårt liv är det full rulle just nu så ingen dag blir nån slödag..  . Jag skall ner till apoteket för att köpa ögondroppar för nu börjar pollenallérgin kännsa av mer. I kväll skall vi åka 6 mil till Eskilstuna för att hämta en tvättmaskin vi köpt över nätet.  Nu önskar jag er en härlig början på en ny vecka som jag hoppas blir bra. Kram från Malin

 

I feel Like Dancing again så därför passar denna gamla låt in med Leo Sayer, You Make me feel like dancing. Klicka här för att höra honom sjunga den i orginal. Leo Sayer föddes 1948 i Shoreham-by-Sea, West Sussex och är en brittisk australisk sångare, kompositör och målare, känd för sitt sceniska uttryck. Han gav ut skivan Voice In My Head 2005

 

          



#Sonen #Vegetarian #Päronkaka #Tulpaner #Tändarsamling #Leo  

Av Malin wiper - 26 mars 2017 19:40

  

Min man och jag fick varsin sån här låda av min son och då undrar man vad kan detta vara?.

 

  

Oj! ett gammalt kasettbland??. 

 

          cassette tapes - GIFMANIA

 

   

Helt fel! Det är ett USB minne i form av en kasettband..  Så häftigt! Vi blev jätteglada och jag som gillar roliga saker. Tack kära sonen från Mamma och styvfar

 

Katie Costello med Cassette tape            

 

 

 

#Låda #Son #USB #Katie 


Av Malin wiper - 26 mars 2017 16:30


 

Vi hade det toppen i går på Hallstaparken där Clabbe var DJ. Jag blev så förvånad då vi kom in för det är mycket större än vad man kan tro från utsidan. Enormt dansgolv och stort runtomkring så det går in rätt mycket folk.  Jag hade velat träffa Clabbe före framträdandet för att få både autograf och en bild men han sa att man får göra sånt efter  att han gått av scenen men vi orkade inte stanna till 02.00 utan gick 00.30 Jag gav i alla fall Susanne Croner autogarfblocket så hon skulle fixa detta åt mig..  . Bilden ovan visar den stora garderoben.

 

   

Här ser ni min man och två trevliga kvinnor som vi pratade med en stund när vi stod utanför och väntade på att klockan skulle bli 21.00 Nu vet vi i alla fall att man kan komma efter 21.00 för många har beställt mat i den andra lokalen så dom kommer senare och sen dyker folk upp lite eftersom. Clabbe kom igång med sin show efter 22.00

 

 

   

Det är så kul för det kryllar av nostalgi och affischer, LP fodral mm lite överallt            


  

Här går man då in till den häftiga nöjesarenan med sin stora scen och dansgolv

 

   

Ett filmklipp från dansgolvet innan det blev fullt med dansande glada människor. Det var en enorm ljusshow med både laser och rök

 

                                                                 

 

   

 

   

Damtoaletten som ser snarlik ut som herrarnas. Den var en fröjd för ögat så välskött, ren och snygg.  Det blev ingen kö för det var många dörrar till dom små fina toaletterna. Utanför stort utrymme och som ni ser en bänk också att slå sig ner på                    

 

 

Här har dansen kommit igång och vi dansade också flera gånger och det kändes jättekul än om vi blev lite anfådda efter några låtar. Sen vilade vi en stund och njöt av att se glädjen på dansgolvet. Det bästa var att alla var sig själva så det var inget konstlat eller uppklätt till tänderna och det gillar jag, man får vara som man vill. Tyvärr är det svårt att få bra bra bilder och filmklipp när det är så mörkt och bara laserstrålar. Clabbe hade full kontroll och verkade outtröttlig. När han väl börjat så hade han ingen paus                

 

   

Vi satt vid borden på dansgolvet men det fanns fler platser som dessa på bilden.    

 

                    

 

   

Min man hämtade en öl i baren och ett glas vin till mig. Personalen som arbetade där var supertrevliga, vänliga och proffiga. Sen fanns det rätt många vakter och sånt uppskattas för då spårar det inte ur           

 

  

Här sitter vi och njuter och som ni ser på min mans hand så hade vi fått en stämpel. Precis som förr i tiden..  Forever Young kändes det som..  Vi pratade med ett annat par som satt bredvid oss. Han bodde här i Hallstahammar men hon i Enköping. Dom var glada och trevliga. Det märktes att folk trivdes och hade kul. 

 

  

 Det var fantastiskt bra organiserat av ägarna och personalen. Riktigt proffsigt. Dom har även Pubaftnar, stå up komik mm så det finns alltid nåt att göra

       

Här står jag på toan och skulle ta en selfie på mig själv men jag hade glömt mobilen hemma så jag fick ta en vanlig kamera "selfie"..   Sen satt jag in mig i ett montage

 

          

I dag har vi haft min sons vänner här på lunch och det var supertrevligt. Dom är våra första besök i denna lägenhet. Skriver mer om detta senare. Det var så härligt också att få träffa min son igen efter en månad. Vi skall till honom i Enköping på onsdag för att besöka ett nostalgiställe och sen hem till honom för att se 3D film. Ha nu en jättefin eftermiddag och kväll i vårsolen 

 

 

 

#Hallstaparken #Clabbe #Susanne #Nostalgi #Dansgolvet #Damtoaletten #Baren #Selfie 

Av Malin wiper - 25 mars 2017 16:45



Stina Wollter min favorit i Let´s Dance. Här med Tobias i  Aretha Franklins låt (You make me feel like) A natural woman. Hon har sån naturlig utstrålning och dansar som i desperation för oss kvinnor som tycker man skall få vara den man är utan att bli påhoppad av mobbare. Gillar hennes åsikter till tusen och även hennes mod att visa sig precis som hon är i dansklippen. Varför skall vi tjejer och kvinnor skämmas för hur vi ser ut. Det är härligt att inte alla ser likadana ut utan det finns mångfald och jag tycker som hon att vi är vackra som vi är. Varför skall man måsta göra om sig till nåt man inte är. Hon bjuder på sig själv, dansar med inlevelse och jag tycker hon är jättesnygg.

 

                                    

 

Klicka här för att komma in på hennes hemsida där man även kan se hennes målningar

 

 

 

Har gått och undrat över varför jag är så trött och har klåda i ögonen och lite rinnsnuva. Då kom jag på att det är ju pollensäsong nu och då brukar jag behöva ta tabletter för jag har dom senaste åren reagerat på pollen. Är så trött så jag undrar hur det skall gå i kväll...  men jag kämpar mig dit och går nu och lägger mig för att vila nån timme men jag kan inte sova mitt på dan tyvärr. Kom ihåg att båda minaföräldrar gick och la sig och sov en stund på dagen när dom var i min ålder men det funkar inte för mig. I dag har vi bara varit ner till ICA och handlat lite basvaror och sen har vi städat lite hemma. Min man har satt upp den nya gardinstången i vardagsrummet men gardinen kommer inte upp i dag för den måste läggas upp lite. Hoppas ni har en fin lördagskväll att se fram emot.

 

 

                      

 

 

 

Uppvärmning inför kvällen..  Daddy Cool med Boney M       

 

 

 

#Stina #Dance #Pollen  #Boney

 

Av Malin wiper - 25 mars 2017 09:30

 

I dag vet jag inte om jag hinner blogga nåt mer än detta inlägg. Vi håller på att städa inför morgondagen då vi får besök. I kväll skall vi till Hallstaparken och se Clabbe som Dj. Hoppas även att vi kan dansa lite också med våra trasiga kroppar ..  Det gäller att ta det lite försiktigt och sen kan man ju både sitta och gå omkring. Ta sig nåt att dricka och bara softa. Det börjar inte förrens 21.00 så vi har tid på oss att även förbereda maten för morgondagens besök. Kanske vila en stund så vi är på hugget..    Det slutar 02.00..  

 


Eruption med One Way Ticket från 1979. Just den tiden var jag själv ute på en del discon och jag och en kompis åkte ibland över med båtarna från Göteborg till Fredrikshamn. Där fanns det ett häftigt disco på nedre däck och ett vanligt dansställe på mellandäck. Sen en jättestor bar där man kunde blicka ut över vattnet. Ofta delade dom ut fribiljetter på stan så det var bara drickat och ev mat man behövde betala. Det tog 4 timmar till Fredrikshamn och sen dansade man ytterligare 4 timmar på väg tillbaka till Göteborg. I kväll blir det rena rama nostalgitrippen

 

                              

                  

 

Eruption var en populär disco, R & B, soul band under 1970 och 1980-talen. De är mest kända för sina covers på låten ovan och några andra. Klicka här för att höra Eleanor Bodels version av denna låt. Klicka här för att höra Alicia Bridges med I Love the Night life

 

                                    

 


Nu hoppas jag ni får en lördag som rullar på och är festlig..  . Tack för att ni tittar in och var rädda om er. Kram från Malin i Västmanland 

 


#Eruption #Eleanor

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards