Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 mars 2017

Av Malin wiper - 24 mars 2017 16:45


  

När vi var in till Erikslunds Shoppingcenter i dag så gick vi in på Lyko där man kan köpa smink, toning, få håret fixat mm. Alla produkter på bordet ovan är nedsatta med 50%.

 

                                    


  

Så här ser den fräscha friseringsavdelningen ut              


      

Här ser ni tre fina och hjälpsamma tjejer som arbetar där. Jag frågade efter en intensivtoning för att testa nåt annat än det jag haft förut än om jag varit supernöjd med den också. 

 

                        

 

   

Jag köpte denna som är av märket Revlon Professional, young colour exel. Den är snarlik den färg jag har nu. Det är dubbelt upp av toning i förpackningen så den räcker två gånger         

 

   

Sen köpte jag även ett toningskit som gör det lättare att tona håret.

 

   

Utanför TGR Erikslund var det påskpyntat                    


  

Vi åkte även in till Västerås några ärenden och kolla in detta vackra hus   


  

Den som gapar efter mycket..  Systrarna Ericsson                                


  

I Västerås parkeringshus var det nästan fullspikat så vi fick parkera längst upp och därifrån ser man kyrktornet


  

Vädret var fantastiskt denna dag och på en rund upphöjd stålsak låg massor av tulpaner utspridda och då gick tankarna till Acleja Blomsterhandel i Vaggeryd som alltid gjort så fina dekorationer med tulpaner

 

            tulips - GIFMANIA                    tulips - GIFMANIA                     tulips - GIFMANIA       


  

Mina ögon föll även på en blomsterbutiks skylt "Amaryllis" för jag gillar verkligen dom gamla neonskyltarna. Nu önskar jag er alla en riktigt fin kväll..      

  

 

Nu skall min man montera en hylla som vi köpt på IKEA, den skall stå i badrummet mot fönstret. Vi behöver mer förvaring, för som det är nu har vi ingenstans att ställa tvättmedel. Nu har vi även köpt en liten tvättmaskin på nätet som vi skall hämta i Eskilstuna på måndag kväll. Den är bara några år gammal och vi fick den jättebilligt eftersom paret som säljer den skall flytta. Vi kan inte tvätta i tvättstugan för som på många andra ställen så luktar det starkt av Comfort sköljmedel och då får man lukten på sin tvätt. Den är omöjlig att få bort. Så fort vi får mer ordning hemma så får jag tid att gå ut och fota lite natur, miljö, konst och annat som finns runtomkring.

 

 

 


#Lyko #Erikslund #Tjejer #Revlon #TGR #Västerås #Gapar #Parkeringshus #Tulpaner


Av Malin wiper - 24 mars 2017 08:45


  

I går hittade jag två fina ramar på IKEA:s fyndhörna som var nedsatta till 35 kr. Dom är kraftfulla och har ett djup. En vit ram och en svart. Vi fick två bilder på volvobilar av våra fd grannar Eva med man. Dom har vi nu satt in i ramarna och dom hamnade i köket ovanför vår boklist, det ser ännu bättre ut i verkligheten. Köksdelen där vi har matbordet är så pass stor så vi måste ha lite mer belysning som lyser upp tavlor, böcker och annat

 

             

 

 Volvo Amazon herrgårdsvagn är min mans favorit och min är Volvo PV för jag har så många minnen ang den bilen. Jag hade en morbror som hade en svart PV som jag fick åka i många gånger. Kom ihåg lukten av Läkerol och hans cigaretter och känslan av att åka i bilen. Min mamma och pappa hade en Volvo Duett som var blå och grå. Den har jag också många minnen av. Det fanns bara två säten fram så vi barn fick sitta i den stora bakdelen när vi åkte till badstranden om somrarna. Det var jättespännande

   


  

I går efter att vi varit ute och handlat på Erikslund så fick vi upp lite på väggarna, taket och en hurts som min man började sätta ihop på köksbordet. Den köpte vi på IKEA och den heter "Alex" Vi köpte en grå men den finns i vitt också. När denna är satt på hans lilla kontor så är det komplett och det är bara på väggen det fattas nåt. Till och från handlar det mycket om vårt hem just nu. Vi trivs bättre och bättre för lägenheten är så ljus och fin så man blir glad.

 

   

Nu är hurtsen på plats och min man skall ha kontorssaker där. Papper, kuvert mm. Ovanpå stationär dator som är lite klumpig och skall bytas ut så småningom. Mr T har lovat att få bort allt småskräp och rensat bort resten av sakerna inom några dagar. Han har hur många sladdar, kontakter och annat som helst. Tack och lov så har vi en stor bod ute på balkongen där vi lägger saker som inte ryms inne. Så småningom skall mycket av det bort också. 

 

                                                      

 

   

Utanför en herrbutik på Erikslund kunde man skåda denna halva man..  så läckert. Ovanpå har dom lagt lite hovikna jeans. Det såg lite surrealistiskt ut


 

  
 
Jerry Williams & Dynamite Brass med Keep On från 1969. Till detta lite klipp från gamla filmer
          
 
 
Vi vaknade redan 07.30 i dag och solen skiner för fullt. Vi skall förbereda oss inför besök på söndag och i morgon blir det disco..  på Hallstaparken med Clabbe. Så vi har fullt upp att göra. I dag på morgonen slapp jag ta värktablett och det känns helt underbart. Vi skall ner till ICA för att handla hem så vi har allt köpt tills på söndag. Vi tar nog också en promenad i vårvädret för det ser så lockande ut. Annars är det bara jämmer och elände när man kollar nyheterna.  Nu önskar jag er en solig fredag och helg..    
 
 


#IKEA #Volvobilar #Alex #Papper #Halva #Jerry 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards