Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 mars 2017

Av Malin wiper - 19 mars 2017 13:00


  

Så här ser det ut när man kommer in genom dörren till Global Living Konditori & Interiör i Västerås. I källaren ligger Skivbörsen som jag skrev om häromdan. Röda mannen står där och kikar..               


  

Vi stod vid disken för att ta oss en cappuccino och en smörgås var. Passade på att fota lite godsaker på det annorlunda Konditoriet där dom hade flera olika lokaler och allt osade många tidsperioder.


  

Budapest i en annan version med grädde och jordgubbe på toppen. Dom har mycket som är glutenfritt

 

  

Hallonbomb som liksom för att fresta ännu har låtit chokladen rinna utefter sidorna    


  

Vad bra att dom har en tårta som är helt vegansk, glutenfri, mjölkfri. En kaneltårta helt enkelt


  

När man kommer in till lokalen där vi valde att sitta så är det retro överallt och mitt i scenen sitter en kille och sjunger med lite låg volym stämningsfullt. När han sen började sjunga franska sånger så kändes det som man satt på ett café i Paris. Jag filmade honom men då fick jag ett hjärnsläpp och vinklade kameran på högkant och då blev allt sabbat.. . Jag är tydligen lite stressad och inget funkar som det ska, får skylla på flytten


  

Det finns ingen möjlighet att fota hela cafét eftersom det är packat med folk och jag förstår varför. Ni skulle bara se vilket ställe. Det känns som vi är ute på en semesterresa och inte bor här.. Det Det är så mycket nytt att upptäcka.                                            


  

Vi tog en cappuccino var och en smörgås till. Allt var jättegott så vi satt där och njöt av  Edith Piaf  songer som  killen sjöng Edith Piaf låtar just då..


  

En trappa upp fanns det också plats att sitta och avnjuta sitt fika. Utefter trappen lite rekvisita

 

                                                        


  

Här kommer vi då till Interiören som var en rolig och salig blandning av retro och andra stilar. Det var till försäljning i anslutning till Cafélokalen


Francoise Hardy med Tous Les Garcons... 1962. Francoise Hardy föddes 1944 i Paris och är en fransk sångerska, gitarrist, skådespelerska, författare och astrolog. Hon var en av Frankrikes populäraste popartister under 1960-talet och är fortfarande en av de mest kända in på 2000-talet. Hardy kännetecknas av sina minimalistiska arrangemang och sitt Shangri-La-liknande sound     


 

#Global #Röda #Cappuccino #Budapest #Hallonbomb #Stämningsfullt #Edit #Francoise

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards