Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 mars 2017

Av Malin wiper - 18 mars 2017 17:55

Här ser ni vackra Ramnäs kyrka där vi såg Viktor Klimenko i går. Tyvärr så hade jag kommit åt en knapp på kamerna så den var helt felinställd. Därför har jag fått jobba med bilderna för att rädda några. Min kamera är så känslig och jag är ju lite burdus och snabb så det är inte undra på att sånt händer. Även dom bästa filmklippen där han sjunger ut som bäst blev inte bra bildmässigt så jag har fått ta till min mans filmklipp istället men det skall ju vara lite dramatik emellanåt. Klicka här för att se vad jag skrev om honom i går                                         

 

   

Viktor Klimenko var väldigt uttrycksfull på scenen så han levde sig in i sina sånger. Han har en fantastisk röst och röstomfång så han har full kontroll på sin stämma. Han sjöng nästan bara på finska och jag hade velat höra några av dom ryska folksångerna också som jag har levande i mitt minne. Fast jag tror han gått ifrån dom ryska sångerna sen han blev frälst. Han blev överraskad av att över hälften av publiken var svenskar för han pratade mest på finska. Han trodde nog inte att han hade så många fans i Sverige men det har han ju. Viktor pratade mest på finska så vi svenskar förstod inte mycket men några gånger tog han till svenskan och då hörde man hur humoristisk han var, berättade saker han varit med om.

 

                                                                   

 

Vi mötte upp min blogg och fb vän Margit i kyrkan. Hon hade med sig sin granne och dom är båda jättetrevliga. Sen satt vi ihop under hela konserten. Kom sen på då vi kom hem att jag inte fotade Margit..  men vi skall ju träffas fler gånger

 

         

Klickbilder för att se hans uttrycksfullhet

 

   

Före konserten så kunde man ta en kopp kaffe med kaka och då kom Viktor Klimenko också till kaffebordet och jag passade då på att gå fram för att be om en autograf. Här ovan ser ni den och jag tycker den är häftig. Han var jättetrevlig, tillgänglig och mycket sympatisk. För mig är han den "Sjungande Kosacken" eftersom det var så jag upplevde honom som ung

 

   

Här fotar min man Viktor och mig men jag var så speedad så jag glömde att le så jag ser lite stel ut.

 

                                 

 

 

Här ett filmklipp som min man tog            

 

   

Ytterligare ett klipp. 

 

Vi kom upp lite sent ur sängen och jag blev nyss klar med detta inlägg för i går orkade jag inte utan bara vilade efter konserten. Solen skiner och det känns inte som man vill vara inne och fixa utan vi tar nog en tur med bilen och sätter upp lite tavlor senare i dag istället.  Nu önskar jag er en härlig söndag i vårvädret     

 

 

           

#Ramnäs #Viktor #Autograf

Av Malin wiper - 18 mars 2017 13:00



  

Vi testade Pizzeria Maistro som flera Hallstabor rekommenderat. Förutom pizza finns det husmanskost. Restaurangen är mycket större än ingången ger sken av.               

 

  

Läcker skylt utanför restaurangen   

 

  

Det var lunchtid så vi bestämde oss för "Stekt strömmingsflundra med hemlagad potatismos, skirat smör och lingonsylt.  Det var helt fantastiskt gott. Matminnen från barndomen gav sig tillkänna. Av de andra gästerna förstod vi att luncherna är mycket uppskattade. Man lagar maten från grunden och det kändes verkligen. Nästa gång måste vi testa hamburgarna som man gör själva. Fantastisk idé med "visningstallrikar", det uppskattas.               

 

Biff Stroganoff med ris. Det var svårt att välja mellan två favoriter.                  

 

   

Det hemlagade moset var ljuvligt gott och strömmingsflundran var perfekt. Det skirade smöret var pricken över i:et

 

  

Lockande Hamburgermeny               

 

  

Hovmästaren välkomnar oss.                                                        

 

 

 

Jag Malin har fotat och sen bad jag min man skriva texten för jag hann inte, han blev lite gästbloggare. Jag har för många järn i elden..   

 

Zucchero med E' Un Peccato Morir              

 

 

 

#Maistro #Strömmingsflundra #Stroganoff #Hamburgermeny #Hovmästaren #Zucchero

Av Malin wiper - 18 mars 2017 07:40



           


I dag kl 15.00 sitter min man och jag i Ramnäs Kyrka för att lyssna på en legend som heter Viktor Klimenko. Han är född 1942 i ett krigsfångeläger i Svetnavalka, Karelen, är en finländsk sångare av ryskt ursprung, även känd som den sjungande kosacken. Han var väldigt populär och jag är van att se honom vara klädd som en kosack med en röst som berör och är stark. Viktor Klimenko kom tidigt med sin familj till Finland. Han deltog för Finland i Eurovision Song Contest 1965 med låten "Aurinko Laskee Länteen", tyvärr fick den noll poäng. Han blev väldigt populär under 1970-talet även i Sverige med framträdanden på Berns Salonger och Hamburger Börs i Stockholm samt svensk television. Från 1980-talet och framåt har han varit verksam som gospelsångare

 

                                           


 Jag hoppas att få träffa min bloggvän Margit i kyrkan för hon bor bara några mil ifrån oss. Vi har förut träffat henne 2 gånger tillsammans med sin man. Ett härligt par som njuter av livet och upplever saker hela tiden



Viktor Klimenko med Stenka Razin 1971. Jag har själv sett honom på tv många gånger så det skall bli kul att se och höra honom i verkligheten. Jag har tänkt på honom som en finsk/rysk Ivan Rebroff som jag träffat en gång i Göteborg. Klicka här för att se vad jag skrev om Ivan 2015. Jag hoppas kunna få en autograf av Viktor Klimenko och även få fota lite

 

 

 

En nyare bild av Viktor Klimenko.

 

Nu hoppas jag bara på att jag kan sitta så länge men jag tar med en kylgelépåse för säkerhets skull. Nu hoppas jag ni läsare har en jättefin lördag att se fram emot för solen skiner och i dag är det vindstilla. I går blåste det så mycket så man höll knappt på att ta sig fram. Stor varm kram från Malin

 

      

 

 

#Viktor #Ramsnäs

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards