Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 mars 2017

Av Malin wiper - 16 mars 2017 13:45


                                   


      


Jag har sett filmen Sadece Sen på Netflix som är ett Turkiskt drama/romance från 2014 i regi av Hakan Yonat. I rollerna ser vi Belcim Bilgin, Ibrahim Celikkol, Carem Can, Necmi Yapici mfl. Klicka här för att se vilket betyg den har fått på Netflix och IMdB            

                       

 

En före detta boxare blir kär i en blind kvinna och börjar ett nytt liv. Men hans våldsamma förflutna försätter dem båda i fara.

 

Jag gillade filmen och fällde många tårar för den var gripande, vacker och hoppfull. Alla skådespelare var fantastiska i sina roller men huvudpersonerna hade såna spelande och inlevelsefulla ansikten så det kändes ännu mer äkta, precis som om det inte var en film utan taget direkt ur verkligheten. Den visar att hur utslagen man än är på olika vis så går det att rätta till, gå vidare och även finna kärleken. Härliga miljöer, dramatik och osande återhållsam kärlek.                   

 

Den har fått 3,4 av 5 möjliga av dom flesta men jag ger den 4 hjärtan av 5 möjliga med en gnjutta svärta 

 

 

                            

 




                                                    

 


#Sadence #Hakan

Av Malin wiper - 16 mars 2017 08:15

  

Som på andra ställen finns det hur många ställen som helst att välja mellan då man skall klippa sig. Min man behövde klippa sig och då gick vi in till centrum och valde denna frisersalong som klipper både män och kvinnor. Den heter Hårstudio Proffessional. Trots att det inte var Drop In just då så kunde den manliga frisören ta emot honom mellan två kunder. Dom har även en kvinna tjej som klipper oss kvinnor. 

 

   


  

Frisören Rizz hade själv en häftig frisyr och han såg så kunnig ut när han gav sig på min mans hår medans jag satt där och väntade. Det kom en man in som skulle klippas efter min man och han och jag började samtala så tiden gick rätt fort. Först använde frisören en hårklippningsmaskin som han hanterade så proffsigt, han tog lager för lager och till slut var det som en liten page upptill, blev lite rädd att han då skulle få en konstig frisyr men så blev inte fallet. Han klippte metodiskt och till sist med sax. Mr T fick en klippning där överhåret är lite längre och det tycker jag är snyggt. Sidorna blev rätt mycket kortare men jättesnyggt klippt och passade till överhåret.

 

          

Här ser ni det färdiga resultatet som även Mr T var nöjd med. Det kostar bara 250 kr för män och 350 kr för kvinnor. Det var inte så länge sen jag klippte mig så det får vänta ett litet tag.

 

   

Det blev ju en heldag i tisdags så vi var både i Köping, Erikslund och sen tillbaka till Hallstahammar för klippningen. Bilden ovan från en biograf som heter Royal och ligger bredvid Café Saga i Köping som vi fikade på. Alltid roligt att se väl bibehållna gamla biografer som får leva vidare och bli en del av 2000-talet. Jag tycker att gammalt och nytt skall kunna samsas för vi kan ju inte bara riva kulturskatter.                      

 

Filmmusik av James Horner från A Beautiful Mind som är en höjdarfilm

 

   

Vi åkte på lite mindre vägar hem och då ser man alltid lite djur i sina hagar. Här en häst på språng fotad från bilrutan         



   

Ett gammalt fint rosa trähus dök upp utefter vägen också

 

                                                  

 

 

 

#Hårstudio #Frisören #Resultatet #Royal #Häst #Trähus

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards