Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 mars 2017

Av Malin wiper - 15 mars 2017 15:00


  

Sist vi var till Västerås så såg vi denna Citroen 8 Familiar från 1974. Vilka fina linjer, man hajjar alltid till är man ser en sån gammal goding. Klicka här för att se ett häftigt gammalt klipp på denna bilmodell. Det gick inte att bädda in till bloggen

            

  

Baktill är det reklam för Carlssons på Kajen. Nån har tydligen slagit sönder en lykta baktill


  

Citroen är härliga bilar att åka i för fjädringen är suverän. Min man hade en Citroen GSA herrgårdsvagn när vi träffades och jag samåkte med honom och några andra flera gånger innan vi blev ihop. Det var turer till fackföreningskurser både i Värmland och Stockholm. Vi var båda fackligt engagerade så det var där vi träffades 1990.

 

 

Citroen Ami var en fyrdörrars med framhjulsdrift super (B-segment) som tillverkades och marknadsfördes av Citroen 1961-1978. Det är den mest sålda bilmodellen i Frankrike

 



Det var så trångt mellan huset och bilen så jag fick ingen riktig bild framifrån men från sida så man kan se framljusen. Klicka här för att se en Citroen 2CV som jag fotat i ett inlägg

 

Här ett klipp med en Citroen DS som var en vanlig bil då jag växte upp. Då kallade vi den för "Paddan". Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev 2016 ang Citroen DS. Klicka här för att se ett inlägg från Molidens Nostalgimack 2014


  

När vi var dit så låg isen sig stark och det såg rätt vackert ut. Alla årstider har sin tjusning. Klicka här för att se fler bilder från den dagen i Västerås

 

                                                       


Kapten Bergström...  skepp o hoj..  

 

 

  

Hus som byggts vid hamnen som jag fotat många gånger men här på lite närmare håll. Det ser ju rätt häftigt ut men jag skulle inte kunna bo där. Det blir för rörigt för min utbrända hjärna..  

 



I dag kunde vi inte fly ut och dämpa vår trötthet utan vi måste ta tag i lägenheten så den blir klar. Vi kommer att få besök några gånger inom en snar framtid men vi var tvungna att skjuta det en vecka framåt. I två nätter har jag sovit så dåligt och inte kunnat koppla av och inte ens avslappningsövningarna hjälpte inte ett dugg. Det var riktigt obehagligt och jag gissar på att det är stress och oro. Det kommer att ta ett tag innan vi vänjer oss med en ny miljö och det blir svårare med åren. Fast det känns att det kommer att plana ut och bli hur bra som helst. I vår närhet finns ju min son och min mans bror, en kusin mfl. Jag skall kolla upp lite gym här så jag kan börja gå igen i april. Längtar efter att träna för man blir beroende efter över 1,5 år sedan på Gym Plus i Vaggeryd. I går hittade vi en frisering så min man är nu nyklippt och fin. Skriver om detta i ett annat inlägg.

 



#Citroen #Karlsson #Isen #Trötthet

Av Malin wiper - 15 mars 2017 09:45

  

Så här ser gamla ingången ut till Hallstaparken. Hoppas verkligen den får stå kvar för det är ett kulturminne. Tyvärr har dom rivit en gammal tombola och en polkett innanför, tråkigt när såna beslut tas.

 

   

En bit därifrån så finns nya Hallstaparken som även är ett Folkets Hus. Fick ingen fin bild på byggnaden som är i rött tegel. Här ser ni i alla fall ingången till ena delen av parken där dom har pubkvällar, begravningssällskap, och andra slutna sällskap mm och då går det att beställa catering. Det var dit vi skulle för att köpa ut biljetterna.

 

         

Här ser ni Susanne Croner som är VD och ägare av Hallstaparken. Det visade sig att hon är ett sprudlande energiknippe av hög kaliber, dessutom glad, sprallig och en fixare. Susanne har många järn i elden, hon leder kör, målar mm. Tyvärr gjorde min bild inte Susanne rättvisa, borde ha tänkt på ljuset så jag fick sätta in henne i ett montage efter bearbetning           

 

   

Nu har vi biljetterna till Clabbes Dj show..          

 

   

Det är ett sant nöje att komma in dit för det flödar av nostagisaker och är så snyggt möblerat och pyntat så man blir salig och glad. Allt omges av alla artister som varit dit av skiftande slag                 

 

  

Det gamla pianot har varit med om en hel del men nu står det där som en juvel så ordningen är återställd

 

   

Framför denna lilla scen kan man sitta i slutna sällskap eller på Pubkvällar och njuta av god mat. Lokalen där dom har underhållning är på andra sidan huset

 

   

Ett annat ställe i lokalen där man kan sitta på långbänk med massor av myskuddar

 

   

Lite nostalgi på några lister utefter en häftig vägg                                                   

 

 

Elvis med Return to sender 

 

   

Många epoker är representerade              

 

   

På denna hylla kan ses kokböcker av kända personer, bland annat "Pluras Kokbok"                        

 

  

Massor av såna här fina retro plåtskyltar kan ses lite överallt på väggarna

 

Det finns hur mycket som helst att fota där men jag får ta mer en annan gång

 

      

 

                                         

 

 

#Hallstaparken #Kulturminne  #Susanne #Clabbe #Ingången #Nostalgisaker #Pianot #Elvis #Epoker #Kokböcker #Plåtskyltar 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards