Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 mars 2017

Av Malin wiper - 12 mars 2017 17:09


  Tack ni som gav rådet att åka ut med bilen istället för att fixa hemma i dag..  Vi har haft en toppendag där vi först åkte in till Erikslunds Shoppingcenter för att handla lite och även fika. Efter det så åkte vi in till Västerås hamn där jag fotade lite men det får jag skriva om senare. 


  

Vi gillar den lilla Espresso House cafeét där det är lite lugnare och man kan sitta och bara njuta av sitt fika och lite folk som går förbi. Centret är så stort, snyggt och luftigt så det känns aldrig trångt hur mycket folk det än är. Dom har även långbord på ett ställe där det finns kontakter där man kan ladda sina mobiler mm. Skall fota det nästa gång                            


  

Här ser ni mig njuta av en halv bagel med philadelphiaost och grönsaker. Till det en urgod cappuccino 

                                 

  

Min man njöt lika mycket så vi satt där en stund och varvade ner innan vi fortsatte                         

 

   

Sen gick vi in på den roliga TGR butiken som har massor av kul grejer till bra priser. Här en hund med lite fånig uppsyn..  Jag köpte lite partysaker som jag skall spexa med på en liten sammankomst i april. Dom kan jag inte visa i bloggen..  än..

 

  

Dom har allt möjligt kul och annorlunda. Här tovade underlägg till kastruller mm som är väldigt färgstarka

 

   

Bauhaus fick vi tag på en toalettskylt som vi nu satt upp på toalettdörren. I en gång till vänster får kvinnor gå in och männen får svänga av till höger..     Då kan ni tänka er hus stor vår toalett är..  

 

  

Efter det så åkte vi en sväng till Hälla Köpcentrum innan vi tog en tur till båthamnen i Västerås. Där hittade vi elektriskt uppblåsbara enkelsängar till extrapris på Jysk. Dom hade kostat 495 kr men nu 300/st så vi blev jätteglada. Vi tog två stycken för när det kommer ett par som är ihop så får dom ligga i våran säng och vi i dom uppblåsbara men när det kommer folk som inte är ihop så passar ju dessa två perfekt.

 

  

Vi hade sån tur så vi hittade sängbord där också som kostat 599 kr men var nedsatta till 240 kr, vilket fynd. Märket är Egeby. Vi skall sätta upp dom i kväll, och vi köpte även sänglampor på IKEA samma som jag har på skrivbordet men nu i kopparfärg. Sen åkte vi iväg till Västerås hamn där jag fotade och vi promenerade omkring ett bra tag så vi fick lite motion också. Ha en njutbar söndagskväll..

 

                                



Den här låten var min favorit i Melodifestivalen. Jag får gåshud av låten. Jon Henrik Fjällgren feat Aninia. Det fanns några andra också men ingen av dom vann heller. Jag gillar melodiska låtar och som här med lite dramatik, men jag har ju en otroligt bred musiksmak

 

 

 

#Erikslund #Bagel #TGR #Underlägg #Toalettskylt #Jysk #Sängbord #Jon

Av Malin wiper - 12 mars 2017 09:00

 

Hurra! Nu har min man kopplat in det trådlösa nätet och dragit ledning till routern så nu kan jag sitta och blogga mm vid mitt nya datorbord. Tur att jag har en man som är så kunnig tekniskt så han fixar allt sånt och även jättebra på probemlösningar. Fast jag ser nu när laptopen kommer på bordet att det inte blir mycket plats över för pynt men det är ju det jag vill komma ifrån och ha lite mindre saker. 

 

   

När vi var till Erikslunds Shoppingcenter så köpte jag mig en liten filmklappa till skrivbordet på kul. Det finns en rolig butik där som har annorlunda saker och även sånt som man kan köpa till fester och skoja till lite. Den heter "Flying Tiger Copenhagen". Som ni ser har jag skrivit lite på filmklappan..  

 

 

Då kan det passa med en Dansk artist så jag sätter in ett klipp med Sanne Salomonsen med Steamy Windows. Det är en låt man annars förknippar med Tina Turner 

 

   

Min man köpte denna grej som är en förvaring för avokadohalvor. Den underlättar och håller avokadohalvan intakt i kylskåpet ett tag               

 

   

Man lägger halva avokaden i denna med kärnan nedåt

 

  

Sen spänner man över remmen och stoppar in den i kylskåpet och kan äta den lite senare. Det visade sig vara ett bra köp som vi inte ångrar. 

 

   

När jag kollade på nätet så hittade jag denna som säkert också är bra till förvaring. Klicka här för att komma in på den sidan. Fast jag tycker den vi köpte såg roligare ut 

 

Det var 6 grader varmt och soligt i går. Helt plötsligt började allt på vår innergård leva upp. Fullt med barn och föräldrar i lekparken och några vuxna hade burit ut ett bord och satt där och fikade i solen. Det såg så mysigt ut, och vi som varit ute i två dagar i rad lämnade inte lägenheten i går för vi var tvungna att fixa till så mycket som möjligt nu så vi får bort både kartonger och saker som skall upp på väggarna. Vi kommer att få besök framöver i olika omgångar så vi vill ha klart så mycket som möjligt. Hoppas ni får en skön söndag

 

 

 

 

#Trådlösa #Flying #Sanne #Filmklappa #Förvaring 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards