Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 mars 2017

Av Malin wiper - 11 mars 2017 14:00

                  


I går kollade jag på den nya thrillerserien Rebecka Martinsson, första delen. Den är lite mystisk och har ett långsamt tempo så det skall bli spännande att se fortsättningen. Sen är det alltid kul att se några skådespelare av det gamla gardet också. 

 

                                    



Det var så roligt att  skådespelaren Lars Lind hade en av rollernaför honom har jag följt hela min uppväxt i och med att jag först lyssnade på radioteatern på söndagar från det jag var ca 10 år och sen fortsatte jag att kolla TV-teater när tv:n kom. Jag var 12 år då mina föräldrar köpte tv. Det känns som 100 år sedan och en helt annan tid. Jag har alltid gillat Lars Lind som är en jättebra skådespelare och har en röst man alltid känner igen. Han är numera gift med skådespelerskan Anita Wall som jag också har följt under min ungdom. Lars Lind har även medverkat i många kända filmer genom åren. En sak saknar jag, hans autograf 

 

 

 

 

Lars Lind med sin fru Anita Wall

 

Eftersom jag var så teaterintresserad så känner jag till alla gamla skådespelare och har följt dom genom åren. Tyvärr ser man sällan tv-teater på tv numera och det tycker jag är synd för en bra teaterföreställning ger så mycket och man får njuta av bra skådespel där alla ger allt. Många av dom jag följt är döda sen länge men dom sitter kvar i minnet. Lars Lind är nu 82 år  men det kan man inte tro för han spelar med inlevelse och känsla och är kristallklar och snabb i replikerna, ingen tvekan där inte. Jag var så där ungflicksförälsad i honom..  . Tyckte han var så snygg också. Jag hade själv en dröm om att bli skådespelerska för jag har en dramatisk ådra men jag var så blyg och hade varken självförtroende eller självkänsla så det var inte att tänka på.

 

                                                  

 

På ett av mina arbeten så spelade jag upp en scen utan att nån visste att det var just spel för att se hur dom reagerade. Dom trodde att jag menade allvar så det kändes rätt häftigt. Så fort vi har lite mer ordning här så skall vi gå på Hammarteatern här och se en föreställning. Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrivit om just Hammarteatern

 


Ett av soundtracken till filmen Cinema Paradiso. Kompositör Ennio Morricone

 

 

 

Här en bild från thrillerserien Rebecka Martinsson föreställande Lars Lind och huvudrollsinnehavaren Ida Engvolls 

 

 

Vi får rätt mycket gjort hemma i dag för vi åkte inte ut nåt utan ägnar oss åt att få upp saker. Vi bara myser och bor in oss och trivs väldigt bra. Min ländrygg börjar bli bättre så jag har fått utesluta värkmedicinen på kvällen och jag behöver inte kyla ner ländryggen lika mycket. Vi har ju hållit igång rätt mycket och det ger resultat. Hoppas ni har det bra och njuter av vårsolen om ni har nån i dag..  

 

 

 

 #Lars #Martinsson #Hammarteatern

Av Malin wiper - 11 mars 2017 09:00

   

 

I går när vi var på väg hem så gick jag ur bilen för att fota lite grafitti och då var vi nästan hemma igen. Vi har nu varit ute och åkt i två dagar men jag antar att vi behöver lite stimulation efter flytten och få landa lite och bara åka omkring och bara vara


  

Här på en liten fallfärdig kåk


  

När jag såg denna trapp så fick jag en känsla av flygplan. Hade jag kunnat skulle jag ha hoppat över staketet och gått upp på trappen så min man fått fota..  


  

 vårkänslor började spira när jag såg denna träbåt bakom stängslet                                   


  

Jag tittade lite extra då jag såg detta höghus i Hallstahammar som hade en annan färg på fasaden över 4 fönster


  

Här ser man det grå sitter på ett annat ställe på nästa hus och så är det på alla dom husen. Det känns lite spännande och kul att inte allt ser lika ut och att man får spärra upp ögonen emellanåt.

 

 

Baksidan på vårt hus där vi har en egen parkeringsplats för en liten summa. Längst ner i huset så finns det garage att hyra och man ser alltid nån som håller på med bilen


  

Mittemot oss kan man se detta hus som utskjutande verandor som på håll ser ut som husvagnar sticker ut från husen..  det är rätt läckert. Dom som bor där har fixat olika lösningar på sina verandor, så dom ser lite olika ut  

 

   

Utanför butikerna på Erikslunds Shoppingcenter har butikerna dekorerat en liten plätt utanför dörren. Gillar detta som står utanför en herrbutik

 

  

Utanför en butik för damkläder                        


I dag sov vi rätt länge också men det behövs nog för sen vi flyttade hit så har jag inte legat en enda gång i sängen och kollat på laptopen. Nu sitter jag uppe hela tiden och det gör skillnad vad gäller nacke och rygg. Jag är piggare helt enkelt och i dag skall vi inte åka ut på äventyr utan sätta upp saker som vi måste få från golvet. Jag såg inte på Let's dance i går men snabbspolade innan jag gick och la mig och det kändes lite avslaget och tråkigt. Jag tror man måste hitta på nåt annat när en programserie gått visst antal år. Utom "Så mycket bättre" som verkar hålla kvaliten på ett annat vis. Nu är det lördag igen och jag hoppas ni läsare har nåt kul att se fram emot. Solen skiner och snön är borta.

 

Lånar ett musikklipp från min sons fb med Carly Rae Jepsen. Hon föddes 1985 i British Columbia och är en kanadensisk sångerska. Hon kom trea i den femte säsongen av kanadensiska Idol. Jepsen är av dansk härkomst och det misstänkte jag i och med namnet



#Graffiti #Trapp #Träbåt #Höghus #Parkeringsplats #Verandor #Dekorerat #Carly

   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards