Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 mars 2017

Av Malin wiper - 10 mars 2017 16:15

  

Här spexar min man på ett varuhus i Erikslunds Shoppingcenter. Vi åkte ut i dag igen för att byta kuddfodralen som var trasiga vid blixtlåset. Vi köpte dom på Ohlssons Tyger där dom har massor av snyggt och det finns även en sån butik i Jönköping dit vi varit några gånger


  

Den gulliga expediten sa att det var ett fabrikationsfel så min man fick välja nya kuddfodral och tog dessa istället som är lite kraftigare och har blixtlås mitt bak och dom passar både till detta överkast och ett ljusare gråvitt som vi köpt. Jag var lite för mig själv under tiden för jag ville kolla runt lite på andra butiker. Dom hade rea på Dea Axelssons 


  

Fjärilar passar ju bra till en som opererat bort halva sköldkörteln, eftersom sköldkörteln ser ut som en fjäril. Nu är jag bara en halv fjäril. Nu är det bara nattygsbord som fattas och varsin sänglampa

 

Klicka här för att se vart jag hittat bilden på dessa sängbord med tillhörande bricka                                      

 

   

 

   

Dan före köpte vi en gardinkappa på metervara till köket hos Ohlssons Tyger och den har en fin blank lyster och ser lite retro ut. Tyget finns även i annan färgkombination. Vi kommer att sätta i öljetter            

 

  

Sen fick min man välja ut en gardinstång hos Ohlssons som skulle passa till gardinen, jag tycker han gjorde ett bra val. Mr T hade tydligen namnsdag i går man jag kommer nästan aldrig ihåg namnsdagar och inte han heller.

 

    

Dagen till ära så bjöd jag min man på en cappuccino och biscottiEspresso House. Det smakade underbart gott och det kändes lite som man befann sig i Italien..       

 

  

Så här glad blev han..     

 

 

 

På ett annat ställe köpte vi retro-diskhanddukar som passar in till köket. 

 

   

Jag kände mig nöjd..  . Vi gjorde lite annat också men det ryms inte i detta inlägg. Ha nu en skön kväll. 

 

 

   

#Ohlssons #Kuddar #Kuddfodral #Gardinkappa #Gardinstång #Biscotti #Diskhanddukar 

 

Av Malin wiper - 10 mars 2017 08:58

 

Hallsta möbler outlet

 

Vi glömde ställa klockan i går så vi vaknade 08.30 med att mobilen ringde och det var en chef från Vårdcentralen i Vaggeryd. Det har varit lite jobbigt detta med våra journaler så det har inte kopplat riktigt mellan dom två kommunerna..  Nu hoppas jag ändå att det skall funka. Skall ändå säga att dom vi pratat med har varit jättetrevliga så det kompenserar lite. Snön är nästan borta nu och vi har 3 grader varmt.

 

                                           

 

Min man har fått väcka mig flera gånger i natt för jag har drömt mardrömmar och även gnisslat tänder. Det är nån slags oro och man bearbetar saker i sömnen. Jag måste skaffa en bettskena för mina tänder slipas ner för mycket av detta gnisslande (tandpressning). Önskade att jag hade fixat det för länge sen hos min Tandhygenist Myrna Henriksson   (one of a kind). För det kostar 700 kr och det är det värt för att få sova utan tandpressning

 

              

 

Klicka här för att läsa om "Bettskena". Är det nån av er läsare som har bettskena. Kan ni säga hur det känns?, jag får en känsla av att man kanske känner sig instängd.

 

Vi blir nu tvungna att åka tillbaka 2 mil till Erikslunds Shoppingcenter på grund av att två kuddfodral av 3 vi köpte har trasiga blixtlås. Vi hade behövt göra lite hemma i dag men vi vill ha klart med detta.

 


Min bloggläsare Lena hade med denna låt i sitt förra mejl och den har jag aldrig hört förut. Den gör att man vaknar till.  Jerry Lee Lewis med Number One Lovin'man. Med denna låt önskar jag er en fantastisk fredag..  

 

              

           Best animations

 

 

 

#Vårdcentralen #Bettskena #Kuddfodral #Jerry

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards