Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 mars 2017

Av Malin wiper - 9 mars 2017 20:00

   

 

Nu har vi fått hem vår soffa från Hallsta möbler outlet. Det var två trevliga killar som bar upp möblerna. Tyvärr blir inte soffan lika fin på bild som i verkligheten. Den är så bekväm och skön att sitta i så även jag med min ländrygg kan sitta i  soffan. Vi fick byta ut kuddarna i dom gula fotöljerna för dom passade inte alls nu. Tur att vi hade kuddar vi fått av "Miss M" dom hade vi i hallsoffan förut och dom dämpade ner allt lite. Tv: skall upp på väggen och sen klockan vi hade i köket förut ovanför tv:n

 

      sofas - GIFMANIA                         sofas - GIFMANIA


     

Det följde med 4 såna här stadiga och bekväma kuddar men vi fick bara plats med 3 så den fjärde kan man ta fram och sätta på sidan om handtagen när man vill luta sig lite. Jag trodde kuddarna och sittdynorna gick lite i guld men det var nog belysningen i möbelbutiken som gjorde det. Jag är inte missnöjd ändå för jag tycker detta ser bättre ut. Nu måste vi även byta matta för den passar inte alls in.   

 

                      

Elvalasztok                        


   

Från sidan. Den har kostat ca 7000 kr men var nu nedsatt till 3.500 kr. Det kommer att se mycket bättre ut när allt är klart. Det är så kul att vi har en möbelbutik här och den är rätt stor.        

 


 

Vi är även jättenöjda med sänggaveln. Gaveln har kostat 2.400 men nu 995 kr. Först kände vi att inte detta överkast passade in men nu känner vi annorlunda och trots att vi köpt ett nytt också så skall vi ha kvar detta till ombyte

 

 

Pläden vi köpt hosJennys Inredningi Vaggeryd passar in till sänggaveln. 

 

   

Vi har  fått upp en boklist i köket där vi har våra finaste böcker. Sen har vi en helt tom vägg dit vi skall sätta ett skåp där vi kan ha diskhanddukar, porslin som inte får rum i skåpen mm. Det kommer att dröja ett tag innan vi får allt på plats och som vi vill ha det, men nu börjar det ändå kännas som ett hem.            

 

   

Dom båda byråerna är nu ihopsatta och döljer datorplatsen. När soffan var på plats så fick vi ändå ett stort utrymme bakom soffan som blir som en gång att gå igenom. Där kan vi sätta lite små möbler också som döljer lite av byråerna. Skulle vi hitta nåt bättre alternativ så kan vi ha dom i köket istället som en skänk. Så fort man flyttar så blir det extra utgifter och hade jag bott på samma ställe hela livet så hade jag nog varit miljonär nu...  

 

 

Ane Brun med Feeling Good. En annorlunda version av den låten som det finns många versioner av. Den känns lite kvällslugn, och Jag önskar er en lugnt och mysig kväll. Ane Brun föddes i Molde 1976, och dit har jag själv varit som ung på en jazzfestival under 1970-talet. Hon är en norsk sångerska och låtskrivare. Hon bor numera i Stockholm. Ane Brun driver sitt eget skivbolag Balloon Ranger Recordings

 

              

 

 

#Möbeloutlet #Soffa #Kuddar #Man #Sänggaveln #Jennys #Boklist #Byråer #Erikslund #Ane


Av Malin wiper - 9 mars 2017 08:45


  

Nu har min man satt ihop en av dom förvaringsmöbler han skall ha saker i som tillhör hans datorplats. Det kommer att vara en till likadan bredvid som avgränsar hans plats så man inte ser rakt in. Dessa är egentligen byråer och heter "Trysil", men jag tycker dom ser lite ut som kontorsskåp. Han skall nog skaffa ett mindre vitt bord så allt går ihop. Han har en stationär dator men även en laptop.

 

  

Hallspegeln har vi satt upp på en vägg inne i vardagsrummet men inte långt från hallen till höger. Det går inte att spegla sig i hallen för det blir för nära eftersom den är rätt smal hela vägen. Detta är en spegel jag köpte på IKEA för ett antal år sedan och den ser ut som en kurvig kvinna.

 

   

Jag var inte nöjd med 3D tavlorna i köket för det blev lite för färggrannt när vi har röda stolar och en massa röda färger på annat så det behövdes dämpas ner lite. Vi satt istället upp filmklappan som min man tillverkade åt mig för några år sedan. Jag skall gå till bokhandeln här och köpa kritor så vi kan skriva lite på den ex när vi får gäster. Eller andra anteckningar. Bytte även ut nostalgikalendern och satt svägerskans tavla på vänster sida om köksfönstret. Hon skall snart ha utställning för hon är både konstnär av såna här fågeltavlor och hon är duktig på keramik, lapptäcksteknik mm. Under den tavlan skall vi sätta samma LP ram med hennes vykort som vi fått skickat till oss genom åren. Dom föreställer olika fåglar hon satt ihop med samma pappersteknik. Då blir det mer balans

 

                                 cartoon film directors - GIFMANIA

 

   

Så här ser den fantastiska tavlan ut på nära håll. Vilken egen stil hon har, urläckert                

 

Blackbird med Paul McCartney

 

   

Då satt vi nostalgikalendern på en vägg i sovrummet mellan badrum och balkongdörr. Den gjorde sig fint där                        

 

       

Min ormtavla hittade jag en plats i hallen till . Har köpt den på en hantverksutställning för länge sen.

 

                     


Katarina La Penne 

 

Nu har vi äntligen fått ordning på detta med Vårdcentralerna och journalerna. Vi beställde samtalstid med Hallstahammars Vårdcentral och nu beställer dom in alla våra journaler under dom 17 år vi bott i Vaggeryd. Så det kommer inte att kosta oss nåt. I dag får vi hemkört vår nya soffa och även sänggaveln mellan 12-13 så det skall bli spännande.  I går var det Internationella Kvinnodagen men jag kom på det för sent så jag skrev inget men jag önskar att det kommer en tid då en sån dag inte behövs och vi har samma rättigheter som männen över hela jorden. Fast det ser mörkt ut. Ha nu en skön torsdag och sköt om er          


   


#Byråer #Hallspegeln  #Filmklappa #Fågeltavla #Nostalgikalendern #Ormtavla #Vårdcentralen 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards