Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 mars 2017

Av Malin wiper - 8 mars 2017 14:00


  

I lördags köpte vi en spotligts till vardagsrummet på IKEA som heter "Tidig" den har 5 lampor och vita kupor. Vi skall rikta dom mot våra tavlor och även bokhylla/vitrinskåp så vi får bra upplyst. Allt har tagit lite tid för vi har fått ta ner en skena i vardagsrummet där det tydligen har suttit ett draperi. För att få ner den var vi tvungna att köpa ett verktyg och det var väldigt tidskrävande så man önskade att det hade varit borta när man flyttade in

 

   

Det som är lite extra bra på denna är att på båda sidorna där sista lampan sitter så är det ledat så man kan böja ut den åt båda hållen, så det går lättare att rikta ljuset

 

   

Vi köpte även denna golvlampa som är ledad och går att rikta som man vill. Den har tre lampor och heter "Kvart". Den är snyggare i verkligheten och den har knappar för avstängning på varje lampskärm så man behöver inte ha alla tända på en och samma gång. Den kommer vi att ha i myshörnan för vi får en rätt stor plats över i vardagsrummet i och med att vi utesluter matsalsmöbler. Det blir bara spotligheten och sen punktbelysning. Väggarna är ljusa i hela vardagsrummet så det blir inte så mörkt som vi hade förut.

 

   

Regissörslampan kommer antagligen att stå där vi satt den som en ljuspunkt. Den köpte vi på Acleja Blomsterhandel Interflora Fresh för ett antal år sedan. Som ni ser så är det fortfarande rörigt trots att jag fick bort 6 kartoner i går och fick då även in saker i skåpen men det är en rysare om vi skall få in allt. Jag har rensat bort ytterligare 5 påsar till vårt second hand. 

 

Häftigt!

 

   

Har pyntat lite på mitt lilla laptopbord. I dag hoppas jag kunna sitta vid bordet med min laptop. Nu har vi köpt så mycket på kort tid så vi får köpa det som fortfarande fattas lite längre fram. Fast vi har inte vräkt på utan köpt sånt vi har råd med och blandar man in lite second hand så får man till det. 

 

   

Lite tillfälligt pynt på byrån tills jag vet hur vi vill ha det

 

   

I går började min man sätta ihop dom höga skåpen med lådor som han skall ha vid sin datorplats. Dom kommer även att dölja kontoret lite så det passar in och inte ser konstigt ut. Vi hade ju förr trerummare men när vi bor i en mindre lägenhet så får vi hitta på lösningar. Han fick mitt gamla bord som är bättre än det han hade förut men det är lite väl stort så han köper ett mindre senare 

      

 

I dag på morgonen har vi fått upp lite mer på köksväggarna och även i hallen. Vi har haft krångel med att få våra journaler skickade från Vaggeryd till Hallstahammars vårdcentral och sjukhus. Fick till svar från vårdcentralen här att vi själva måste skicka efter dom. Då ringde jag Vårdcentralen i Vaggeryd och hon sa att vårdcentralen här måste höra av sig till Vaggeryd för att få ut våra journaler annars får vi betala själva och det skulle bli dyrt sa hon eftersom vi har många journaler. Så nu måste vi kontakta Vårdcentralen i Hallstahammar igen..  Vi gör allt sånt på vårdkontakter på nätet. Vi har nu fått en telefontid till Vårdcentralen här så vi kan reda ut detta. Vi får ju ingen läkartid förrens detta är avklarat

 

 

 

 

   


 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och se vad som händer i min förra kommun

 

 

 

 

#Spotlights #Golvlampa #Laptopbord #Byrån #Skåpen #Vårdcentralen 


Av Malin wiper - 8 mars 2017 08:00

 

Det kom ett paket till mig i går och det visade sig vara från min bloggläsare Lena som läst min blogg sen 2009. Vi får posten mycket tidigare här redan strax före 14.00 Ett jättefint paket med hjärtan och utsmyckningar. Hon är väl för gullig..  Med i paketet var ett jättefint skrivet brev med bilder                              


 

Det visade sig att det var en CD med Jill Johnson och Doug Seegers. Jag blev jätteglad för jag gillar dom båda. Lena har träffat Doug Seegers och fått hans autograf och vid det tillfället köpte hon även en signerad CD till mig..  . CD:n heter In Tandem

 

                      


                          Linneguiden

 

  

Så här ser den ut inuti        

 

En av låtarna på skivan är Boulder to Birmingham. Det finns massor av låtar på skivan som jag inte hört med dom men hittar ingen på Youtube tyvärr. Dom kanske sjunger en del låtar var och en för sig men jag letade dom med bådas namn


     

Inte nog med det utan hon hade även skickat med en nyckelring med både spårvagn, poseidon och kommunmärket. Jag blev så otroligt rörd för förutom Vaggeryd så var Göteborg en av mina bästa tider där jag bodde i sammanlagt 10 år. Så den stan är verkligen nostalgi för mig. Nycklringen med dessa minnesvärda saker på gjorde mig så glad                                                                         


 

Nu sitter min lägenhetsnyckel i nyckelringen och det känns toppen. Lena och jag har mejlat varandra ett antal år nu och det känns som jag lärt känna henne jättebra genom mejlen och hon har blivit en vän som jag hoppas få träffa nån gång. Jag skall i alla fall ringa henne så småningom. Vi har varandras telefonnummer men jag har inte tordas ringa än..  . Ha nu en skön dag och njut av att vintern är tillbaka..      

 

             

 



#Lena #Jill #Boulder #Nyckelring

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards