Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 mars 2017

Av Malin wiper - 7 mars 2017 14:00


  

Vi har varit in på Myrornas second hand i Västerås två gånger och det är rätt stort där och jättefint pyntat. Vi har köpt nån kruka där och lite annat men just nu kommer jag inte på vad vi köpte..  


                 


Vogue

  

Ibland skulle man vilja stoppa in huvudet i nåt när det blir för mycket.  Dom har humor och man kan gå omkring där länge och mysa mellan varje avdelning

       

  

Lite mer styling på en hylla. Jag hade velat fota ännu mer men det är svårt när det är folk överallt så man får ta chansen när det går


  

En designstol som stack ut. Den kostade 300 kr  

 

Så här kan man också använda ett gammalt strykjärn. Ovanpå några böcker som en fin inredningsdetalj                


  

Tänk att det finns en öljettkappa som heter Malin..                  


  

En mindre väska på den stora resväskan                     


 

Dom hade använt en ram och sen satt in en läcker krage med pärlor och annan dekoration. På sidan halsband och sen nån scarves           

 

Dusty Springfield med You don't own me. Dusty Springfield föddes 1939 i London. Tyvärr dog hon redan 1999. Hon var en brittisk sångerska. Hon började sin karriär i The Springfields som bestod av Dusty och hennes bror Tom Springfield. Under mitten och senare delen av 1960-talet fick hon många hits som solo-artist

 


#Myrorna #Designstol #Strykjärn #Öljettkappa #Resväska #Krage #Dusty

Av Malin wiper - 7 mars 2017 08:44



 

Vinden kommer från nordöst och snön seglar mot marken. Vintern tar sitt grepp om vårt land igen och våren verkar långt borta. Vad gör väl det när man vaknar i en lägenhet med stort ljusinsläpp som gör att man piggnar till direkt och bara vill njuta av frukost och planera lite för dagens göromål. SMHI varnar för nytt snöoväder           

       

 

   

Så här lite har vi fått upp hittills för vi har fått syssla med att skära sönder kartonger för att slänga så vi får lite plats i vardagsrummet. Tv:n skall sättas upp på väggen sen. Till vänster några paket vi skall packa upp i dag. Det är en lång spotligt där man kan vrida på ytterdelarna så ljuset kommer åt överallt och även kan lysa upp tavlor och annat. Sen såg vi en gollvlampa på IKEA som var jättesnygg med tre ljuskupor. Den var inte alls dyr heller. Den skall vi ha i myshörnan.

 

I dag sätter min man upp spotlighten och jag har redan fyllt bok/vitrinskåpet med saker men det fattas några kartonger för jag har inte hittat alla glas och prydnadssaker till hyllan. Jag ska så småningom köpa ett skåp för alla mina tändare men då med lampa och ett dom syns bättre i. Vi har en hel vägg som vi inte har saker till så det är större här. Samma med köket där måste vi ha nåt skåp i den större delen för annars blir det så ekande tomt. Vi tar en sak i taget och väntar på rätt tillfälle 

 

   

Detta är en stig man kan gå genom vårt bostadsområde för att komma ner till centrum en annan väg så man kan upptäcka den delen också. Vårt hus ser ni rakt fram på bilden, det gröna. Om man kollar nyheterna så är det mest elände så jag brukar vänta med det ett tag så man får vara glad så länge som möjligt. Nu kom helt plötsligt solen fram igen och så var det i går också. Barbro ringde mig från Nynäshamn och hon visste inte om hon skulle kunna gå ut i dag för där kommer dom tydligen att drabbas värre av ovädret. Jag gillar Nynäshamn sen vi varit dit två gånger för nåt år sedan. Det är en fantastiskt vacker sommarstad och det skall även Hallstahammar vara med sina kanaler. Det blir mycket att fota i sommar och det känns givande och kul.

 

                                        

 

Nu skall vi börja röja lite igen och min man skall sätta ihop en möbel han köpt på IKEA som skall vara i hans datorhörna. Den kommer att täcka lite av hörnan så man slipper se så mycket av kontorsdelen. Hoppas ni har en fin tisdag att se fram emot kära läsare 

 

Scorpions med Ruby Tuesday. Scorpions är en tysk rockgrupp som bildades i Hannover 1965. Gruppen är mest känd för balladen "Wind of change " och powerballaden "Still Loving You"

 

 

 

 

#Snö #Mattor #Bostadsområde #Kartonger #Scorpions

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards