Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 mars 2017

Av Malin wiper - 6 mars 2017 15:47

  

Vi var till Bauhause i dag som ligger i Erikslunds Shoppingcenter. Vi var tvungna att köpa en borrhammare för att få upp lampor i taket och tavlor på väggarna mm. Här ser ni min man då vi går ut från butiken som är väldigt fin och vi fick hjälp av en trevlig och kunnig kille. Vi har inte haft nån borrmaskin på länge för vår gamla gick sönder.       

 

  

Märket är Ryobi och den går att använda som vanlig borr också genom att byta chuck, den följer med i förpackningen. Vi var in på andra ställen först och dom var mycket dyrare och ändå fungerade dom bara som borrhammare. Man vill ju ha två i ett så man får användning av verktyget

 

   

Sen tog vi en fika på Espresso house i Erikslund. Vi kan inte äta en hel smörgås var längre utan vi delade på en varm bagel med cream chees och grönsaker. Den och cappuccinon smakade underbart gott. Bageln var så frasig och smakrik.


 

                                                 


Le creuset 

 

 

Halva bageln på nära håll. Jag känner inte samma hunger längre och åt bara underdelen så min man är den som får äta upp efter mig...   

 

   

Kolla in vilken färgstark och säkert urgod fetaostpaj  

 

   

Eller varför inte ekologisk croissant med ost och kalkon..                              

 

 

   

Vi har köpt en del i dag som fattades hemma så nu skall vi sätta ihop saker och borra. Det skall bli härligt då vi kan sitta i vardagsrummet och se på tv och umgås. Vi ser fram emot tre besök denna månad och i början på april. Bilden ovan är från vårt bostadsområde och en del hus har pelare på ena sidan husen. Så fort jag ser pelare så måste jag fota för jag gillar åsynen av såna. Vi kom hem 15.30 så vi har varit ute 6,5 timme. Solen skiner och det är lite varmare i luften nu.   

 

   

Här står jag i sovrummet och fotar min man i köket..  Det är underbart att kunna gå rakt igenom badrummet. Vi har även balkongdörr från både kök och sovrum så man känner sig verkligen inte instängd. Min man sitter vid min tillfälliga datorplats men inom dom närmaste dagarna så kan jag flytta in till mitt nya datorbord i sovrummet. Nu önskar jag er en härlig måndagskväll

 

 

 

#Bauhaus #Borrhammare #Espresso #Bageln #Badrumsdörren

Av Malin wiper - 6 mars 2017 08:00



                         


  

För ett tag sen då vi var till Västerås så besökte vi fina  Punkt Gallerian och där har dom ett Café som vi alltid förut besökt då vi hälsat på min son och min mans bror. Dom är kända för sina fina bakverk och smörgåsar. Det går sällan att fota därinne för det är fullpackat med folk för det mesta. Det heter Systrarna Ericsson Bakeryshop & Cafeteria.

 

 

                                                  

 

Klicka här för att att se när vi var dit 31/12 2014. Klicka här för att se när vi var dit i juni 2013. Klicka här för att se när vi var dit i augusti 2012


  

                                                                                                                                                    


            


                         


 


                                                


  


                                                                                                              



 


   


           


      


    

I går kopplade min man in tv:n men så få kanaler vi har här. Det finns bara 1,2,4, barnkanalen och en lokal kanal. Tur att man kan kolla en del andra över nätet. Vi kan inte göra så mycket mer förrens vi kommer åt en borrhammare så det känns lite frustrerande. I dag skall både jag och min man ringa Vårdcentralen för han har ju diabetes och nu har han fått sänka dosen på insulinet eftersom han gått ner i vikt. Jag skall meddela dom att jag skall ta ett nytt sköldkörtelprov i maj. Då måste jag ha en läkare som kollar upp värdet. Vi kommer att få några besök framöver och då hoppas jag vi har blivit klara med vardagsrummet men vi har mycket kvar i och med att vi skall fixa en myshörna i rummet också, fast det får bli längre fram mot sommaren eller hösten. 

 

Nu börjar en ny vecka men nya upplevelser. Ha nu en fin måndag kära ni..         

 

 


En cover på Monday morning med Tijana, Sarah & Branko

 


#Systrarna #Gallerian #Kanaler #Tijana

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards