Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 mars 2017

Av Malin wiper - 5 mars 2017 17:00


 


Jag fick en sån här fin korg i snygg grå/blå färg av min bloggvän Annelie för ett tag sen.   Vi skulle ha den i köket vid diskbänken men där är det en skada som vi har anmält så vi kan inte göra hål i väggen utan måste sätta nån tunn bräda ovanför kaklet. Därför satt jag stålkorgen i badrummet istället som en fin upphängning av saxar, bommullsrondeller och min väska för sminkborstar. Upptill satt jag schampoo, tvål, duschtvål och kroppslotion. Vi har sånt vid badkaret också men vi har alltid reserver och då är det lätt att hämta där. Det blev så passande och snyggt.

 

                                                    


IAdd

 


Till vänster har vi nya handdukshängaren och bortom den skall stå en extra badrumsförvaring på ben. Badrumsfönstret är avlångt och rätt stort

 

 

 

Vi har även fått upp 3D tavlorna på en vägg i köket. Man ser inte effekten på bilden men det blev jättebra. 

 

 

 

Så här ser det ut på längre håll. Det blev väldigt färgstarkt och kanske lite för mycket..    men det går ju alltid att sätta om senare

 

 

 

På motsatta sidan om fönstren så satt vi trätavlan med texten: All You need Is love. Vi har köpt den på Jul-ljus Butik & Café i Hok. Den hade hängde i hallen i förra lägenheten och ovanför hade vi en rund klocka i glas i form av en vinylskiva men den får hänga nån annanstans nu. Det är en del skruvhål i väggarna som vi måste spackla igen för det ser inte snyggt ut

 

                                                

 



Vad passar väl inte bättre än (Wedding Scene of "Love Actually", 2003). Det är en av mina favoritfilmer. Annars är det ju en av The Beatles låtar. 

 

                                                 

 

I dag har  min man hängt upp hallspegeln som inte går att ha i hallen eftersom hallen är smalare än den vi hade förut. Han fick sätta den på väggen till vänster då man går in i vardagsrummet. Vi har även satt upp en tavla i sovrummet som jag såg passade bra in där. Det ryms inte i detta inlägg. Vi har nu placerat ut lite av vardagsrumsmöblerna men vi har ingen Borrhammare utan har lånat av A-G och L-G dom sista gångerna vi satt upp nåt i förra lägenheten.   Vi skall fråga Hallstahem om dom lånar ut borr mot en avgift, annars får vi uppsöka en firma som hyr ut för vi kan inte köpa en slagborrmaskin just nu för dom är rätt dyra

 

Sköt om er och ha en mysig kväll..  

 

 

 

 

#Trådkorg #Handdukshängare #Tavlorna #Trätavlan #Love #Slagborrmaskin 

 

Av Malin wiper - 5 mars 2017 11:16

 


Nu har ytterligare en skådespelare gått ur tiden och det känns så sorgligt. Det är Bill Paxton som föddes 1955 i Fort Worth i Texas. Han gick bort 25 februari 2017 i komplikationeran under en operation så han blev bara 61 år gammal. Jag har sett honom i många filmer och tycker han är en jättebra skådespelare. Bill Paxton var även regissör och han är känd från filmerna Alien-Återkomsten (1986), Apollo 13 (1995), Twister (1996) och Titanic (1997). Jag har själv sett alla dessa filmer. Han var gift med Louise Newbury och hade två barn

 

           

 



Det var min son som berättade för mig över fb att han gått bort. Jag har missat mycket på sista tiden och det är många fler jag hade velat skriva om som gått bort men tiden räcker inte till. Klicka här för att läsa en längre biografi över honom. Klicka här för att se vad Aftonbladet skriver

 

 

                      





Ett av soundtracken till fimen Twister som Bill Paxton medverkat i. Soundtracken är skriven av kompositören Mark Mancina. Klicka här för att läsa om honom

 

        



En animering av Bill Paxton och Helen Hunt från just filmen Twister via GIPHY

 


#Bill #Son #Rest #Twister #Mark 


Av Malin wiper - 5 mars 2017 08:27

  

Så här fint var det för några dagar sen men så kom snön och sen regn. Nu har vi lite pudersnö på marken och solen tittar fram. I går blåste och småsnöade det. Vi får upp lite på väggarna varje dag och det känns bra. I dag skall vi sätta upp 3D tavlorna med retrobilder på en köksvägg och sen skall vi flytta undan kartonger i vardagsrummet så vi kan flytta tv-bänk och vitrinskåp/bokhylla till en vägg där dom står bäst. Efter det sätta fast hyllan och koppla in tv:n. Då kan jag fylla hyllan och få bort en del kartonger. Vi måste få klart detta för på onsdag eller torsdag får vi hem den nya soffan. 

 

  

En liten bit utanför Hallstahammar finns Skantzö Bad & Camping så det skall bli kun att åka dit med medhavd matsäck i sommar. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att läsa lite om campingen som fått 4 i betyg av 5 möjliga, inte illa                     

 

   

Här följer lite blandade bilder jag tagit på mina utflykter. Jag gillar såna här "Barber Pole"  som man nu ser igen utanför Barber Shop och en del andra herrfriseringar. Dom ser lite ut som polkagrisar. Klicka här för att höra old time barbershop musik

 

En frisör pole är en typ av tecken som används av frisörer för att beteckna den plats eller butik där de utför sitt hantverk. A "barber pole" med spiralformad rand är en bakant syn, och används som en sekundär metafor för att berskriva objekt i många andra sammanhang

 


Här lite yngre killar som sjunger Barber Shop men i nästan tidstypiska kläder som förr och hattar..  . Dom heter The Ragtime Gals

 

                                            

 

   

Kolla så snyggt utsmyckat mellan två rulltrappor. Fotat i Västerås för ett tag sen 

             

 

   

Skulptur i Västerås som jag glömde kolla vem som skapat.

 

  

När vi var dit så var cyklarna nästan översnöade och det var råkallt    

 

  

Här står borden och väntar på bättre tider. Nu önskar jag er en vilsam söndag. Kram från Malin                

 

 

 

    

#Skantzö #Barber #Rulltrappor #Skulptur #Översnöade #Borden

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards