Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 mars 2017

Av Malin wiper - 4 mars 2017 18:15

På andra sidan centrum dök vi på detta bageri när vi var ute och åkte. Det heter Håkans Hembageri och det var fullt med folk därinne. Vi gick in och köpte lite bröd som vi sen fryste in. Jag äter sällan bröd nu men dom hade GI bröd som jag ändå köpte för att kunna ta upp och äta nån gång emellanåt. Dom hade provsmakning där så min man högg in men han går ju ner i vikt ändå trots att han äter mer än mig men vi har dragit ner rejält och är inte lika hungriga mellan målen längre. Tyvärr blev inte bilderna bra som jag fotade genom glaset men jag kan ju göra ett nytt försök en annan gång . Min man tog sen en smörgås till te på kvällen och sa att det var väldigt gott och smakrikt

  

    

Mr T hade satt en bordslampa på vår nya byrå som jag tänkt ha i köket på en hylla vi skall köpa längre fram. När jag kom in och såg detta så klack det till i mig, där får den stå för det såg så fint ut. Det är en lampa som mamma och pappa haft i många år. Den ser lite 1960-tal ut och är otroligt tidlös och snygg.                      



Nu har vi hängt upp nostalgikalendern som vi köpte sist av två gulliga favoritpojkar.  .Vi köper en ny av dom varje år då dom säljer jultidningar. Den hänger nu på vänster sida om köksfönstret

        


  

Så här ser mars månad ut på nära håll. Det är en reklambild över "Rosti Mepal" garanterad. Klicka här för att komma in på "Retroprylar" och se mer av Rosti Mepal


  

Vi har bestämt att vår lilla toalett skall ha gröna detaljer så den lyser upp lite. Här har vi satt upp en grön krok för gästhanddukar som också skall gå i gröna färger


  

Här är våra handdukar under ett överdimensionerat skåp som tar upp för mycket plats. Det skall vi ta ner och sätta dit ett mindre mer praktiskt. Vi har även köpt en liten grön papperskorg i grön plåt men det är så svårt att fota in mot toaletten för hallen är inte så bred. Vi har också köpt en rund grön matta och satt upp den mjuka kuddliknande klockan på väggen ovanför toalettstolen som en rolig detalj, den fungerar perfekt tidsmässigt. Klicka här för att se hur klockan ser ut        


Denna spegel köpte vi på IKEA för 99 kr. Den skall hänga i toaletten för nu sitter en trist spegel där                             


  

Vi har även fått upp vår nya hängare i badrummet och på vänster sida skall vi försöka få tag på ett skåp i lämplig storlek för vi har bara ett badrumsskåp och det räcker inte. Vi vill helst ha ett som står på ben så man slipper borra. Ovanför finns ett avlångt fönster och det känns toppen att kunna vädra än om det är sån bra ventilation så det inte behövs så ofta


  

Denna stol passar inte in i dom färger vi har i sovrummet men vi skall behålla den ett tag för att lägga överkast, kuddar och filtar där när vi bäddar upp för att gå och lägga oss. Satt dit en kudde som vi köpt på Jennys Inredning innan vi flyttade och då gick det ihop med det lila/vinröda överkastet som vi fick av Barbro. Alla kuddar vi köpte till förra soffan har vi ingen användning av längre för den nya soffan har massor av stora kuddar bakom ryggen och dom ingår i soffan. Stolen köpte vi för länge sen på second hand och det är en kvalitetsstol som är uppiffad av dom på second hand

 

 

Ett av soundtracken till filmen Avatar. Sjungs här av Leona Lewis. Det är en film man kan se om många gånger för den är både vacker, magisk och har ett budskap    

 

  

 Vi börjar i alla fall att slappna av och gör bara det vi orkar. Det tar lite tid att känna sig hemma i ett nytt samhälle, när vi flyttade till Vaggeryd så arbetade vi och då kommer man automatiskt in i gemenskapen. Nu önskar jag er en underbar kväll kära läsare.

 

 

 

#Hembageri #Bordslampa #Nostalgikalendern #Gästhanddukar #Spegel #Badrummet #Stol #Leona

 

Av Malin wiper - 4 mars 2017 14:00

  

Mr T och jag var in på samhällets Blombutik "Floristen" som ingår i Interflora. Ämnade köpa blommor till krukorna i köket. Det var en mindre blombutik än i Vaggeryd. Jag fotar inte så mycket inne i butiker just nu utan jag bekantar mig med samhället och vet inte om jag skall hålla på med sånt så mycket nu utan ta det lite easy tills vidare                           


  

Vi köpte 4 blommor hos Floristen och 4 hos ICA Supermarket. Vi hade ett presentkort på Interflora som vi fått av Mimmi fd Mimmis Magasin och hennes man Lasse. Det använde vi oss av nu..  Nu är det bara gardiner, passande löpare på bordet och nån prydnadssak till mellan krukorna som fattas. Jag vill bara ha en liten gardinkappa eftersom jag vill ha in så mycket ljus som möjligt. Jag får inte fram riktigt på bilden hur krukorna ser ut och hur olika dom är men ändå passar ihop                           


  

Utsikt mot lekparken från vårt köksfönster. 

 

Billy Stewart med Sitting In the park. Billy Stewart föddes 1937 i Washington D.C Han dog 1970 endast 37 år gammal i en trafikolycka, då bilen han färdades i körde ner i floden, Neuse River, så sorgligt. Han var en amerikansk sångare och musiker (piano). Han hade under 1960-talet hitar på R&B-listan med låten "I Do Love You", "Sitting in the Park" och "Summertime" 



#Floristen #ICA #Vårdcentral #Billy


Av Malin wiper - 4 mars 2017 08:00

  

Jag hajjade till när jag såg denna lilla gulliga biografen från bilen. Det är Sagabiografen. Det är ett biografnamn jag känner igen från min barndom i Sundsvall. Jag blev så nostalgisk av synen på en liten bio mitt i ett bostadshus. Hur underbart som helst..              


  

Här på sidan om biografen kan man se vilka filmer som visas


  

Dom har tydligen två Apotek i stan och det första ligger längre ner i centrum. Detta har även läkemedelsrådgivning


  

Här ser man Centrumhuset som har två klädbutiker och en skomakare. Den ena klädbutiken har även lite inredningssaker. Vi går bara och kollar runt lite så här i början för att orientera oss. Jag såg även en tyg och garnbutik som jag skall kolla in nån annan dag. Klicka här för att komma in på centrumhusets facebook



  

Här finns ett Konditori och sen det andra som ligger bakom huset som jag skrev om häromdan    

             


  

Till höger ett otroligt fint Lidl och i förgrunden lite utsmyckning i ringformationer med konstgräs


 

Detta är Torghörnan så det finns en spelbutik i stan och även en "Direkten" som är en spelkiosk en bit därifrån                                  

  

En cykelbutik finns också i stan och den heter Stenströms

 

     


  

Här en liten vy från centrumpromenaden där det finns flera klädesbutiker, friseringar mm

 

                                        

 

 

I går hade vi inne bilen för olje och oljefilterbyte men det var inte det enda. Han hittade fler fel som måste åtgärdas så nu måste vi ut med flera tusen igen på bilen, det hade vi inte räknat med så vi skall in med bilen igen på måndag för vi måste köra den lite så en lampa tänds på panelen så han sen kan gå in på datorn och kolla vidare. Det är så invecklat så jag har svårt att förklara men det är saker som händer på bilar som gått 15.000 tusen mil...  .  I dag på morgonen skall vi försöka få lite mer gjort i lägenheten. Sen åker vi kanske ut en sväng igen för vi är lite rastlösa. Hoppas ni har en fin lördag att se fram emot                             

 

 

 

#Sagabiografen #Apotek #Centrumhuset #Konditori #Utsmyckning #Torghörnan #Stenströms 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards