Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 mars 2017

Sixten Wahlgren, Clark Terry och Hugo

Av Malin wiper - 3 mars 2017 18:45

  

Nu har vi fått upp lite tavlor över datorbordet och byrån.  I morgon skall min man dra ledningar så jag kan sitta vid datorbordet, äntligen!


  

Över datorbordet har jag satt två inramade LP vinyl skivor och den till höger med Del Shannon och den till vänster med Clark Terrys Big Bad Band. Clark Terry med sitt band såg jag live på Konserthuset i Göteborg i slutet av 1970-talet. Jag sprang omkring för att få skivan signerad av hela bandet men det fattas några. Sen har jag särskilda autografer av Clark Terry då jag sprang på honom innan konserten. Han är tyvärr borta nu men var en otroligt trevlig man som såg så fräsch och sund ut. Han blev 94 år. Han var mån om sina fans och skrev autografer med ett leende på läpparna. Del Shannon dog redan 1990 endast 55 år gammal. Klicka här för att höra en av hans stora hits

 

                                 

 

Clark Terry med storband on the tonight show. Klicka här för att se hans autograf och läsa i ett inlägg jag skrivit om honom         


  

Denna tavla är målad av Sixten Wahlgren som min pappa kände. Han hade målaratelje i ett hus där pappa arbetade på 1960-talet och in bit in på  1970-talet. Han träffade under den tiden många konstnärer som hade utställning i huset och både fick och köpte tavlor billigt av dom. Vi barn har fått några stycken var och denna har följt mig många år nu. Tyvärr var jag tvungen att byta ramen för den var så sliten och höll på att falla sönder tyvärr. Jag tycker den passar ypperligt över byrån och den föreställer en fiskare i Italien så jag antar han varit dit och målat         

 

Klicka här för att se en av Sixten Wahlgrens tavlor på Stockholms Auktionsverk. Klicka här för att se Sixten Wahlgrens stilleben. Vad jag kan se så dog han 1976


  

Nu har vi även satt upp en tavla ovanför vårt förvaringsskåp framför sängen. Jag har pyntat lite provisoriskt tills vi hittar alla saker

 

                                              


    


Tavlan har vi fått av min kusin som bor i Helsingborg. Hans pappa (Hugo) har målat den så han var en duktig konstnär som hann måla många tavlor under sitt liv och i olika stilar. Vi skall så småningom rama in tavlan som nu bara sitter runt en ram. Jag tycker den är fantastiskt fin och jag tror att han målade den i Portugal                                   

 

Nu önskar jag er en jättefin och härlig fredagskväll. Min man ligger och läser en bok och snart skall jag också lägga mig men läsa en tidning jag köpte i dag. Så här blir det lugna gatan  

 


#Tavlor #Shannon #Clark #Kusin

 
 
Annelie

Annelie

4 mars 2017 17:50

Fint ni får det,,, snygg tapet i sovrummet.

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 mars 2017 18:01

Tapeten syns inte om inte ljuset ligger på för det är en sån där blank men snygg när den kommer fram

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards