Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 mars 2017

Hallstahammars centrum!

Av Malin wiper - 3 mars 2017 09:00

  

En dag gick vi båda ut i centrum för att kolla butiker och annat. Här dyker vi på Apoteket hjärtat och går in för att hämta ut mer medicin till både min man och mig. Det var ett jättefint och mysigt apotek och vänlig stämning. Min värkmedicin fanns inte inne men kom hem redan dan efter så jag kunde hämta den då. Ländryggsvärken fortsätter men i mindre skala så jag tror den är på väg bort. Sover så gott i nya sängen  och man riktigt slappnar av när man ligger i en bra säng. Den är mediumhård                


  

Vi var in i denna butik som heter Sedaro, dom säljer tyger, möbler, gardiner, lampor, vaxdukar mm. Vi köpte en vaxduk som vi skall ha till vardags på köksbordet men den är så genomskinlig med bara lite mönster i så den var svår att fota.  


  

Sen har vi då Mälar Second hand dit vi varit en gång och då köpte vi en glasburk för höga köksredskap. Vi köpte även den röda klockan som vi upptäckte att vi redan hade en passande men vi kan ju ge bort den vi köpte. Där har även min man köpt 3D tavlorna med motiv av veteranbilar när han var och kollade lägenheten

 

Öppettiderna är:

Måndag-fredag 10-18

Lördag 10-14

 

   

Vi köpte en helt ny våg för endast 90 kr. Vi behövde den för att väga ett paket som vi skulle skicka med Schenker men den är snygg i badrummet också som går i blått

 

                                                                 


  

Det finns även ett systembolag i centrum som ser jättefräscht ut


  

Olika ölsorter och i mitten en likör som heter Amarula. Vi dricker så sällan men nån gång kan det vara gott och har man inga problem med alkoholen så tycker jag inte att man måste avstå helt. Sen finns det ju alkoholfria alternativ både vad gäller öl, vin och annat. Jag gillar alkoholfritt öl som numera smakar som vanligt öl. Vi köpte även några flaskor vin. Nu går jag på värktabletter och då utsätter jag inte kroppen för alkohol Det kommer att ta tid att få ordning på allt i lägenheten för vardagsrummet är fullt av kartonger men vi fick ju bort några häromdan och jag ser fram emot att få sitta vid mitt daorbord så min man skall koppla in allt så fort det går         

 

   

Så här ser det ut mot en vägg i sovrummet nu. Jag skall bara hitta i nån kartong lampan som skall stå på bordet och lite annat. Klicka här för att se datorbordet "Brusali". Klicka här för att se byrå "Brusali". Det ser lite vitt och tråkigt ut på bilden men det kommer upp tavlor och annat så fort vi hinner. Klicka här för att se "Brusali" högskåp som jag tycker är rätt snyggt. Jag hade tänkt ha en helt annan stil men föll för detta ändå eftersom det var så snyggt laserat och ser lite gråvitt ut. Även att båda rymdes mot denna vägg. När jag var ung och arbetade som kontorist ett antal år så trodde man inte i sin vildaste fantasi att alla så småningom skulle ha ett kontor hemma..  

 

                                                

 

Nu skall min man åka till verkstan med bilen för att få oljebyte och även bytt filter. I natt har det snöat så nu känns vårkänslorna som bortblåsta. Jag skall röja i vardagsrummet så mycket jag kan men måste vila mellan varvern på grund av ländryggen. Vi skall även promenera in till centrum för jag vill fota den fina teaterbyggnaden i och med att jag fått tillbaka min nya kamera från reparation. Ha nu en skön fredag så här inför helgen. Kram på er..  

 

En låt i repris med Chris Rea Looking for the summer

 

 

 

#Centrum #Apoteket #Sedaro #Mälar #Systembolag #Viner #Öl #Chris

 

 
 
Annelie

Annelie

3 mars 2017 09:30

Härligt vännen att du känner dig till freds...att du / ni landat så fint även fast ni har saker kvar att göra hemma.
Mysigt centrum ni verkar att ha. Roligt att ni har en teater också...där blir det säkert besök för er också 😉😆😉😆

Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 mars 2017 11:06

Jag trivs jättebra och det är nära till många städer och samhällen. Lägenheten är helt fantastisk så det känns som ett lyft.

Det är mycket kvar att göra men i morse fick vi upp lite tavlor och annat. Teatern är en idéell verksamhet så vill man vara med och har lite talang så går det för alla att anmäla sig ;) dom kanske behöver en gammal kärring i åldringsrollerna ;)

Det är dessutom billigt att gå på denna teater som verkar ha många olika föreställningar

Ha det bra vännen
kramar från
Malin

 
Anna-Karin

Anna-Karin

3 mars 2017 13:05

Så roligt och uppiggande det måste vara att upptäcka en ny plats. Så bra att din rygg är bättre. Det är min också nu.

Önskar dig och din man en skön helg!

Kram

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

3 mars 2017 13:22

Det har du så rätt i för det känns spännande. Så skönt att din rygg är bättre också. Fast jag går fortfarande på värkmedicin och kyla. Fast det var mycket sämre inför flytten

Jag och min man önskar dig och din man detsamma
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards