Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 februari 2017

CADILLAC FLEETWOOD LIMO från 1958

Av Malin wiper - 27 februari 2017 08:00

     

I lördags då vi befann oss på Stora torget så såg vi denna häftiga Cadillack Fleetwood Limo från 1958. Mannen som ägde bilen lät mig fota och jag behövde inte ta täcka över registreringsskylten i fotoprogrammet...  

 

                             


  

Killen var målare så han har tänkt fixa till bilen utvändigt. Trots den matta lacken så var den jättesnygg där den stod och tog uppmärksamhet 


  

Alla detaljer såsom däck är alltid så snygga på dessa veteranbilar. Det är alltid en högtidsstund då man får kolla in en sån bil och bara hänföras av dess skönhet  


 

 

För att inte tala om vingarna som är magiskt snygga


      


  

Handtagen på insidan av dörren glänser och har en snygg design


  

Killen berättade att dom svarat lädersakerna med handtag är livvaktsstolar, eftersom det är en limo.

 


      

Så här såg det ut när han fällde upp en av stolarna som en av livvakterna skall sitta i. Han sa att en prinsessa som nu är död sen ett antal år tillbaka ägt bilen

 


Här kommer lite musik som är en av många låtar som spelades 1958 samma år som Cadillacen kom ut på vägarna. Det är Don Gibson med "Sea Of Heartbreak". Han föddes 1928 i Shelby, North Carolina, USA. Han dog 2003. Don Gibson var en amerikansk countrymusiker och låtskrivare

 

Just nu snöar det ute så våren känns långt borta. Vi sover så bra i vår nya säng så vi vaknar utvilad. Nu skall min man åka ner med bilen till verkstan som bara ligger ett stenkast från oss och fråga om vi kan lämna in bilen och även få ett kostnadsförslag. Hoppas verkligen vi kan ha kvar bilen. Nu önskar jag er en fin början på veckan..   

 


Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget för att se vad som hänt i min förra kommun. Jag hade min blogg representerad där i flera år och sen kom det fler bloggar dit och det var roligt. Jag gillar sajten för den är så lättförståelig, informativ  och bra uppbyggd 


 

 

#Cadillac #Gibson #Vaggerydstorget

 
 
Annelie

Annelie

27 februari 2017 09:00

För det första,, jag glömde bort att kommentera era nya upphängnings-anordningar. De var ju kanonhäftiga..

Roligt att folk bevarar dessa bilar,,, vet du om han "bara" skulle lackera om den eller skulle han ha motivlack på den..??
Häftig med två extra stolar.

Håller tummen att er bil inte blir en dyr historia nu.
Jag tror det gått "troll" i både er och vår bil,,, vi hade ju också vår bil på verkstad förra veckan,,, visst nu var det en sak vi "bara" fick påbackning om, att det skulle vara bytt till årets besiktning plus att vi gjorde servicen (det är vi riktigt noga med) sedan veckan dessförinnan byttes det ju batteri.
Bilar är något som kostar både er och oss pengar.

Ha nu en jätteskön måndag min vän..// Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 februari 2017 12:00

Hängarna var bara ett tillfälligt parti så jag antar att dom inte kommer att finnas senare.

Mannen som ägde bilen visste inte riktigt hur han skulle göra med utsidan. Insidan är helt upprustad men han var lite tveksam.

Min man var ner till verkstan och han som äger den både lyssnade, luktade och kände med fingertoppar vibrafoner. Han trodde bara det var att byta olja och oljefilter. Vi skall dit med bilen i slutet av veckan

Ha en skön måndag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards