Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 februari 2017

Av Malin wiper - 27 februari 2017 13:00

  

Nu har vi fått upp hängaren i köket för diskhanddukar som vi köpte på IKEA. Vilken tur att vi har flera röda diskhanddukar eftersom vi skall ha rött, svart, grått, vitt och ask i köket. Det fanns ingen annan plats för hängaren än just på detta ställe och till höger går man in till badrummet. I köket finns även plats för diskmaskin och i badrummet för tvättmaskin             

 

   

Vilken tur att vi även har en hushållsrullehållare som är röd. Upptill två ansikten som när papperet är slut kysser varandra  

 

 

   

Min man åkte ner till bilverkstan som ligger nära oss för att fråga om vi fick lämna in bilen för koll. Vi hade först kollat efter bra verkstäder på nätet och denna hade fått högsta betyg. På bilden ser ni verkstaden som heter Tuna-bilservice Autoexperten. Mannen som ägde verkstan både lyssnade, luktade och kände på vibrationerna och sa att det nog bara var olja och oljefilter som behövde bytas. Vi får lämna in den på fredag för han sa att det inte var nån fara med att köra den. Det konstiga är att jag sa till min man i går att kan det inte vara oljan som måste bytas, och så var det ju..  märkligt att jag kunde känna på mig det.    

 

 

Kul fasad på ett hus i centrum 

 

I dag har vi varit nere till centrum och handlat lite och tagit lite bilder som kommer i kommande inlägg. Det finns både systembolag, bokhandel, 2 caféer, invandrarbutik, spelbutik, flera pizzerior som även serverar vanlig lunch, flera klädbutiker, skomakare, teater, folkpark, 2 st Apotek, second hand mm. Nu skall vi fortsätta att packa upp lite saker och sen tar vi nog en promenad.

 

                  

 


#Hängare #Hjärtformad #Mitt #Tuna

Av Malin wiper - 27 februari 2017 08:00

     

I lördags då vi befann oss på Stora torget så såg vi denna häftiga Cadillack Fleetwood Limo från 1958. Mannen som ägde bilen lät mig fota och jag behövde inte ta täcka över registreringsskylten i fotoprogrammet...  

 

                             


  

Killen var målare så han har tänkt fixa till bilen utvändigt. Trots den matta lacken så var den jättesnygg där den stod och tog uppmärksamhet 


  

Alla detaljer såsom däck är alltid så snygga på dessa veteranbilar. Det är alltid en högtidsstund då man får kolla in en sån bil och bara hänföras av dess skönhet  


 

 

För att inte tala om vingarna som är magiskt snygga


      


  

Handtagen på insidan av dörren glänser och har en snygg design


  

Killen berättade att dom svarat lädersakerna med handtag är livvaktsstolar, eftersom det är en limo.

 


      

Så här såg det ut när han fällde upp en av stolarna som en av livvakterna skall sitta i. Han sa att en prinsessa som nu är död sen ett antal år tillbaka ägt bilen

 


Här kommer lite musik som är en av många låtar som spelades 1958 samma år som Cadillacen kom ut på vägarna. Det är Don Gibson med "Sea Of Heartbreak". Han föddes 1928 i Shelby, North Carolina, USA. Han dog 2003. Don Gibson var en amerikansk countrymusiker och låtskrivare

 

Just nu snöar det ute så våren känns långt borta. Vi sover så bra i vår nya säng så vi vaknar utvilad. Nu skall min man åka ner med bilen till verkstan som bara ligger ett stenkast från oss och fråga om vi kan lämna in bilen och även få ett kostnadsförslag. Hoppas verkligen vi kan ha kvar bilen. Nu önskar jag er en fin början på veckan..   

 


Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget för att se vad som hänt i min förra kommun. Jag hade min blogg representerad där i flera år och sen kom det fler bloggar dit och det var roligt. Jag gillar sajten för den är så lättförståelig, informativ  och bra uppbyggd 


 

 

#Cadillac #Gibson #Vaggerydstorget

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards