Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 februari 2017

Av Malin wiper - 24 februari 2017 18:45


  

 

Detta är ett utfyllnadsinlägg som jag skrivit för några veckor sen som jag sätter in i brist på annat. Återkommer med mer senare från flytten.

 


När jag hållit på och rensat så dyker jag på sånt jag sparat på bland annat roliga vykort som legat i många år nedpackade. Tänk om dom ändå kunde uppfinna  en sån här apparat för snabbantning..  Så smidigt och snabbt. 

 

 

             

 

      


  

Här en för kvinnor..  . Jag har alltid gillat roliga saker                                                                                      


  

Här ett vykort med en dam från 1800-talet. Sen drar man ner fliken där den röda pilen syns          


  

Och vips!, så står hon där i bara underkläderna..   


 


Här en annan variant på ett par som bråkar och sen drar man det svarta gallret ner mot pilen


 


Då är dom plötsligt vänner igen och har bytt kläder och sitter på en soffa och kysser varandra. Ha en skön fredag kära ni som tittar in. 

 

 

              

 



#Vykort #Snabbantning #Pilen #Dam #Gallret

Av Malin wiper - 24 februari 2017 14:15

  

Hej alla läsare! Hoppas ni har det bra. Här kommer ett litet livstecken från mig. Så här såg det ut när vi var på väg från Vaggeryd till Hallstahammar. Det var nästan snöstorm så vi fick hålla oss till 50-60 km/timme. På bilden ser ni flyttbilen som min son körde för det mesta men jag satt i den några mil också. Min man kom efter med vår lilla röda låda. Detta var rena rama mardrömsflytten eftersom vi var mindre förberedd än vanligt på grund av influensan och min ländrygg. Tack och lov fick vi hjälp av Camilla, hennes son och Lar-Erik Joakimson som är ordförande i Museiföreningen. Tusen tack till er alla..    Tack vare er  fungerade allt.     

 

   

Sen blev det så mörkt och svårt att köra vidare efter ett antal timmar. Vi tog då in på Best Western Hotell i Motala för att orka vidare dan efter. Det visade sig vara ett toppenhotell med trevlig och glad personal. Fräscha och snygga rum där allt man behövde fanns. På kvällen gick vi ner till den fina restaurangen där dom hade en jättefin pub också. Vi tog varsin öl och den proffsiga tjejen visste allt om ölsorter så vi fick provsmaka i små glas vad vi ville ha. Först fick vi tala om vad vi var ute efter för smak mm. Tyvärr har jag klantat till det så illa så alla bilder från restaurangen är helt försvunna. Jag klippte ur och klistrade in i en mapp men sen när jag skulle fixa bilderna så var allt försvunnet. Jag är för stressad nu och det tar tid när man måste kyla ner ryggen mellan varje flyttmoment.          

 

   

Här fotar jag min man och sonen när dom går från hotellet till bilarna för fortsatt färd mot Hallstahammar. Min son körde flyttbilen så proffsigt och har hjälpt till så mycket så vi är så tacksamma..  Tyvärr har jag inte fått tillbaka min nya kamera från lagningen än och det tycker jag är under all kritik. Jag borde ha fått en reservkamera

 

                        

 

   

Efter rätt många mil dök Viby krog upp och vi kände att vi måste ta en kaffepaus.  

 

 


När jag tänker på Viby så dyker Hjalmars revyer upp i huvudet, så här kommer ett klipp             

 

   

När man kom in genom entrén så fanns det gamla retromöbler som var jättebekväma att sitta i         

                     

 

 

Inne i restaurangen hängde såna här glaslampor som minner mig om 1970-1980-talet           

 

   

Ovanför baren hängde dessa roliga keramikprydnader som såg ut som gapande gubbar. Precis så kände vi oss..  

 

 

 

 

Värsta rysaren var när vi inte kunde få upp den tunga bäddsoffan till lägenheten. Min mans bror skulle komma och hjälpa oss men han hade blivit inkallad till ett möte och det var rätt sent när vi kom fram och efter att min son hjälpt oss fram till soffan i bilen så måste han åka hem för han skulle upp och arbeta tidigt dan efter och han var rätt trött och höll även på att bli förkyld. Vi hittade ingen som kunde hjälpa oss och klockan var rätt mycket så vi var trötta och ville lägga oss och sova men hade inget att sova på. Då ringde vi min mans bror som då hade kommit hem från mötet och frågade om vi kunde få låna den självuppblåsande madrassen ovan, det gick bra så vi åkte 3 mil till honom för att hämta den. Ovanpå la vi vår bäddmadrass i tempurliknande material så vi sov som två stockar på natten. Dan efter när flyttbilen skulle lämnas tillbaka åkte vi till en återvinningsstation för att lämna bäddsoffan

 

          


Jag återkommer så fort jag kan med mer bilder och text. Nu kommer snart IKEA hemkörning med vår nya säng, köksbord och stolar som vi var dit och köpte i går. Nu blir vi även tvungen att köpa en soffa men då blir det ingen bäddsoffa utan en vanlig. Gästsängar kommer att bli två enkelsängar i form av samma madrass som ovan för den var jättebekväm. Här skiner solen just nu men snön smälter inte så fort för det är kallt och blåsigt. Lägenheten är jättefin och i går gick jag 5 minuters väg in till centrum men det skriver jag om senare

 

 

 

 #Hallstahammar #Camilla #Western #Sonen #Hjalmars #Retromöbler #Glaslampor #Keramikprydnader #Bäddsoffan

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards