Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 februari 2017

Av Malin wiper - 14 februari 2017 20:00

  

I dag har jag verkligen uppvaktat min man och så här glad blev han. Först fick han en hög glasbehållare med blommor i från Acleja Blomsterhandel. Jag tycker det var hans tur att bli uppvaktad nu för han kommer ofta hem med blommor, smycken och annat till mig.       


  

Efter det ett rött glansigt snyggt inlindat paket från People Kläder i Vaggeryd.

 

                                                                 


  

I paketet fanns ett bälte av fin kvalitet och lite elastiskt. Samma som jag själv har men smalare och andra färger. Han blev jätteglad för han behövde just ett nytt bälte      


  

Efter det överräckte jag ett fint inslaget cellofanpaket från Jennys Inredning.


  

Jag hade köpt en burk syltad pumpa som är hans absoluta favorit. Den kommer från Byarums Skafferi och finns att köpa hos Jennys Intredning. Kortet kommer också från Jennys Inredning


  

Den andra inslagna saken var denna fina lykta med kärleksord som skall följa oss i framtiden. Vi skulle ha gått ut och ätit i dag men denna influensan har gjort att magen blivit påverkad negativt så vi kan inte äta lika mycket som förut.              

 

 

Yves Montand med La Bicyclette. Yves Montand föddes 1921 i Alto i Toscana, Italien. Han dog 1991. Han var en fransk skådespelare och sångare av Italiensk börd. Hoppas ni haft en kärleksfull och mysig dag 

 

   


#Acleja #People #Bälte #Jennys #Pumpa #Lykta #Yves

Av Malin wiper - 14 februari 2017 14:30

 

Nu har jag fått en behandling av Kiropraktor Michael Scher på Lusthuset i Skillingaryd. Precis som förut så går man därifrån som på moln, värkfri och överlycklig. Innan jag fick influensan så var jag rätt bra i ryggen men så fort jag inte kan gå på gymmet eller röra mig som jag brukar så kommer värken som ett brev på posten. Michael sa att det är precis så det är när man har såna besvär. Fast jag var i mycket sämre form första gången jag var dit så mycket har hänt så han tycker det är så bra att jag tagit till mig av hans tips gällande gymmet och nu även TRX bandet som jag skall börja träna på. Han fick även bort låsningen i nacken så jag känner mig så klar i knoppen just nu

 

   

Dagen till ära hade Michael spridit ut massor av  små sidenhjärtan på mattan i väntrummet, sånt gillas

 

   

Jag satt mig ner och läste en stund tills det blev min tur. Ett jättetrevligt par prisade Michael och jag kunde inte annat än hålla med. Det märks hur bra folk mår då dom kommer ut från behandlingsrummet. 

 

   

På anslagstavlan såg jag detta som skulle passa mig som har fått doftallérgi. En metod som heter "Lotorpsmetoden".         

 

   

En tavla föreställande Michael Jackson som Michael Scher målat. Klicka här för att se fler tavlor hos Michael Sher     

 

Smooth Chriminal med Michael Jackson

 

   

Här en annan av hans tavlor. Klicka här för att komma in på hans bildgatteri    

 

   

Sen var det dags att åka hem och vilken skillnad på mående när jag kom dit och sen gick

 

   

Dessa lokaler som nu står tomma fanns en skönhetssalong i förut och dit gick jag för att få gjort mina ögonbryn och på slutet gick jag dit för öronljusbehandling. Jag hade ofta för mycket vax i öronen och den metoden är en gammal beprövad som inte skadar trumhinnan. Jag köpte även smink och krämer där men nu ekar det tomt. Klockan 12.00 hämtade jag min man på Magnisa Stuga för en lunch hemma. Jag hade köpt lite presenter till honom som överraskning. Han uppvaktar mig så ofta så nu var det hans tur att bli uppvaktad            

 


#Michael #Lusthuset #Lotorpsmetoden #Tavla

Av Malin wiper - 14 februari 2017 09:00

 


Då har jag gjort mitt sista besök på Vårdcentralen i Vaggeryd. I morse var jag dit för att ta ett sköldkörtelprov eftersom jag nu sen några månader tillbaka går på Levaxin 25 mg. Hoppas nu att värdet ligger lika bra som sist så jag slipper höja dosen. Som vanligt är sköterskorna suveräna på att sticka in nålen så man inte känner nåt. Nu måste jag byta både vårdcentral, tandhygenist, frisör och sjukhus. Ute börjar det bli snöfritt men det är lite rått i luften. Min man gör ett arbetspass på museiföreningen i dag och ev på torsdag för att avsluta sånt som påbörjats.

 

 

Överlevnadskit

 

I världen ser det lika illa ut som vanligt och det känns som man måste skaffa sig en överlevnadsväska. Fast jag tror det är kört om nåt stort händer ändå, bara att man börjar tänka i dom banorna känns kusligt. 

 

 

 

Klicka här för att komma in och höra Dismissed som var med i Melodifestivalen sist. Dom säger att detta är nåt nytt i musikväg och uttryck men jag tycker det bara är en sämre kopia på David Bowie mfl. Känner ju igen tonerna och redan på 1970-talet var David Bowie sminkad och hade en androgym utstrålning. Så jag fattar inte att detta skulle vara nåt nytt och revolutionerande..    Vi som var unga under 1970-1980-talet känner oss inte chockade..  

 

 



Vad passar väl inte bättre då än att spela Valentine's Day med David Bowie. Klicka här för att se en sminkad David Bowie. Nu önskar jag er en kärleksfull dag..  

 

 

 

 

#Vårdcentralen #Överlevnadsväska #Dismissed #David

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards