Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 februari 2017

Av Malin wiper - 11 februari 2017 15:15

                               


  

Här ligger mina  sminkborstar på tork efter rengöring. Den inre som ser ut som en rakborste är för löspuder och den främre för rouge. Jag brukar tvätta dom med tvål och vatten 2 gånger/vecka. Det är viktigt att dom inte står rätt upp och ner i ett glas då dom torkar för då åker det ner vatten under stålytan, och det blir inte bra. Jag har två uppsättningar av sminkborstar och det funkar väldigt bra.

 

                                     


Seven oaks


  

När dom är torra så lägger jag in dom i en sån här platt sminkväska där dom ryms perfekt. Man bör inte ha dom stående fritt i badrumsskåpet för då är det risk för bakterier, och huden kan få jobbiga utslag. Jag hänger väskan på en krok i badrummet och sen är det bara att ta fram då det är dags att sminka sig. Jag har köpt väskan på Hemmahallen för ca 49 kr.                 

 

   

Detta är min nyaste nessesär som jag tror jag hittade på Miss Elsas kvaliets second hand för ett tag sen. Den är lagomt stor och har massor av fack och såg helt oanvänd ut. Bilder och text på båda sidor och den är inte helt platt utan den går att fälla ut lite och känns mjuk och formbar 

 

     soaps - GIFMANIA   

 

I dag åkte vi ut lite med bilen men jag är så svag efter denna influensan och har fortfarande ingen matlust så det blev inte mycket gjort i storstan. Jag har yrsel som kommer och går plus att magen är påverkad av viruset. Vi åkte till Media Markt för att höra om jag kunde få tillbaka min kamera som är på lagning innan vi flyttar. Tyvärr kommer den inte att bli klar tills dess utan dom måste skicka kameran dit jag flyttar. Konstigt att man skall behöva vänta på nåt i över en månad som det blivit fel på. Allt skickas iväg numera så det finns inga verkstäder i anslutning till butikerna. Jag hade bara hunnit ha kameran drygt ett halvår så jag tror det är ett fabrikationsfel när knappen baktill bara åker av. Ha en fortsatt fin helg  

 


Jeff Beck med Women of Ireland 

 


#Sminkborstar #Sminkväska #Media #Jeff 


Av Malin wiper - 11 februari 2017 09:15


                      


    

En minnesbild på mig och musikern Dan Reed som min man och jag såg på John Bauer Hotel i Jönköping i september 2010. Detta är efter hans konsert då jag bad om hans autograf


Klicka här för att komma in på ett av inläggen ang denna händelse

 

Closer med Dan Reed. Klicka här för att höra en akustisk version av "Only love"


 

Dan Reed föddes 1963 i Portland Oregon USA och han är en amerikansk sångare, kompositör och gitarrist. Han är mest känd som medlem i rockbandet Dan Reed Network. Under 1980-1990-talet turnerade Dan med Network och nådde stora framgångar, bland annat med låten Rainbow Child som 1989 blev en hit på radio i USA och många europeiska länder. Under större delen av 1990-talet och 2000-talet levde han med munkar i Indien innan han 2009 återvände till musiken som soloartist

 

 

Så här ser hans autograf ut. När jag bad om autografen så kom det fler fram ur publiken och ville detsamma. Ingen hade nån penna med sig och inte heller Dan så han blev så glad när han fick en av mina pennor. Han tog om mig och klappade mig på axeln. Jag fick även en cd-skiva signerad

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Dan Reed Network. Dan står i mitten och då hade han långt mörkt hår. Klicka här för att höra en annan låt    

 

 

Hoppas ni alla har en fin lördag att se fram emot. Kram från Malin..                  

 

 


#Dan #Bauer #Network

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards