Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 februari 2017

Av Malin wiper - 10 februari 2017 16:45

  

Jag har inte mycket att komma med nu när jag inte varit ute och fotat på ett tag. I dag har jag beställt min sista tid hos Kiropraktor Michael Scher och det känns lite sorgligt för han har hjälpt mig så otroligt mycket med hela ryggen och även nacken. Nu efter influensan så har ryggen pajat och även nacken så han skall få göra en genomgång så det släpper. Jag blir tvungen att leta efter en ny kiropraktor dit jag flyttar men Michael Scher är "one of a kind". Det var han som tipsade mig om att gå på gym för att bygga upp muskler runt skadorna och det har visat sig vara ett bra grepp. Jag fick en tid redan på tisdag och det känns toppen

 

  

Nu har kartonghögen växt sig hög och vi har inget kvar i varken källare eller vind att packa längre, phu!, så skönt. Vi har aldrig rensat så mycket som vi gjort nu och det känns helt underbart. Det skall bli en luftig skön känsla i vår nya lägenhet. Jag har börjat om många gånger i mitt liv men jag trodde detta var slutstationen men så blev det inte.              

 

   

Även bokhyllan/glasskåp i vardagsrummet är nu tom. Tv-bänken är också svart/vit så dom två sakerna blir kvar 

 

   

På denna sidan hade vi två dvd hyllor som nu finns på Frejas Bod. Den filminspirerade lampan som står i hörnet köpte vi på Acleja Blomsterhandel för flera år sedan. Den skall vi bara byta lampskärm på           

 

   

Här har det stått en byrå som vi nu tömt och gett bort för vi skall inte ha en massa byråer utan det skall bli luftigt med lagomt många möbler. Spegeln vet jag inte vad vi skall göra med men jag vill inte ha kvar den. Vi har även fått slängt många kassar med skräp på vår skrot.

 

 

Här har vi nåt att se fram emot i vår, lite underhållning med mat i Hallstaparken. Detta presentkort fick jag i födelsedagspresent och flyttpresent av syrran och svågern..  .  Dom har även andra nöjesställen dit det kommer artister och folk är i alla åldrar. En av dom som kommer dit i vår är Claes (Clabbe) af Geigerstam.    

 

Klicka här för att komma in på Hallstaparkens facebook. Klicka här för att se kommande event. Klicka här för att komma in på Hallsta Café och bar      

 


Så här kan det se ut när Clabbe är ute på sina turneer runt om i landet. Tänk er när Mr T och jag står där och upplever gamla minnen, och dansar runt som galningar..  . Ha en skön kväll gott folk                                         

 

 

 

#Kiropraktor #Kartonghögen #Kökshylla #Bokhyllan #Acleja #Byrå #Hallstaparken #Clabbe


Av Malin wiper - 10 februari 2017 10:00

  

Tänk att jag glömt vända blad i min nostalgikalender men nu blev det gjort. Vad hittar vi där om inte gammal reklam för  Vademecum tandkräm. I dag mår både min man och jag lite bättre så vi kommer långsamt tillbaka till livet än om jag fortfarande har lite hosta och ett jobbigt illamående. Det var i "grevens tid" som det sas förr, eftersom vi inte har så lång tid på oss nu att packa resten och förbereda oss inför flytt. Jag har inte varit utanför dörren på länge men nu börjar jag längta ut från det ofrivilliga fängelset.

 

  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Vademecum med klorofyll som tydligen var på modet ett tag på 1950-talet          

 

  

Tänk att tandkrämen kostade endast 1 kr på 1950-talet. Klicka här för att komma in på Nostalgipalatset     

 

   

Här lite mer reklam på kalendern för tandkrämen som funnits så länge jag kan minnas. Jag använder fortfarande vademecum munskölj för det funkar bäst för mig och den finns ju fortfarande och flaskan ser nästan ut om den alltid har gjort. En del av dom nya sorterna med munskölj är lite för starka för mig.

 

1986 kom Vademecum läppbalsam

 

   

Min man hittade denna söta bedårande kylskåpsmagnet när han rensade en låda. Jag känner igen den men förstår inte varför den legat nedpackad. Nu får den sitta på kylskåpet tills vi flyttar och sen på det nya för jag blir glad av den

 

Med Elvis Teddy Bear önskar jag er en fin fredag kära läsare. 



#Vademecum #Kylskåpsmagnet #Elvis


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards