Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 februari 2017

Av Malin wiper - 1 februari 2017 13:00


  

När min man kom hem i går så överräckte han ett litet paket. När jag öppnade det så stod det Jokkmokks tenn på asken så jag förstod att det var ett smycke.


     

Det visade sig vara en jättevacker silverring som är handgjord och bara finns i ett eller några exemplar. Han hade prickat helt rätt för jag gillar stilen då jag är en mer klassiskt typ av person . Den är så stilfull med en azymetrisk form och hamrad yta. Den kändes helt rätt när jag satt den på fingret. Jag har fått många smycken av min man genom åren så han slutar aldrig att uppvakta mig..  . Jag gillar också att överraska min man men han är snäppet bättre..    


 

  

 




  

Här kom då min mans tåg in i går där han bytt i Jönköping och tog sen krösatåget till Vaggeryd

 

            


  

Jag såg direkt på hans ögon hur trött och förkyld han var och han har hostat halva natten så ingen av oss har sovit ordentligt. Tur att jag gjort så mycket hemma så vi kan ta det lugnt några dagar än om jag kommer att göra nåt varje dag inför flytt ändå. Nu är det på gränsen till att det kommer att eka lite tomt hemma. I dag blir vi av med tändarskåpet och kanske hyllan i hallen. Min man kommer inte utanför dörren i dag.                                      



Ett av soundtracken till filmen "En man som heter Ove" Lill Lindfors med Din skugga stannar kvar. Orginalet heter "The Shadow of your smile"                         

 

 

 

#Jokkmokks #Ring #Krösatåget #Förkyld #Lill 


  

Av Malin wiper - 1 februari 2017 08:45

       


I dag har jag varit och klippt mig på Salong Hon & Han Frisör Interiör. Här ser ni Sandra ta en bild av mig i spegeln men jag har sovit så dåligt på natten så jag ser så trött ut, därför satt jag in oss i ett montage. Jag blev jättenöjd med klippningen och bad henne klippa luggen lite kortare så det ser ut som en halv hellugg. Denna gång behövdes håret även tunnas ur lite också

 

     

 

Miniprodukter av hårsprayer. Jag har själv köpt två såna flaskor och är jättenöjd. Bra att ha med på resa

 

                               

 

 

 

Här ser ni söta Sandra som driver Salong Hon & Han. Jag gillar hennes randiga blus

 

                                    

 

 

 

Jag klippte bara 1,5 cm och ändå blev det så mycket hår på golvet. Det ser rödare ut än det är i verkligheten

 

                                                                     

 

 

 


I går hämtade jag ut 5 st banankartonger på ICA och dom kostar 5 kr/st och pengarna går då till Barncancerfonden. Jag betalade lite mer eftersom jag tycker det går till ett bra ändamål. Vi har redan lite kartonger vi fått men vi behöver även lite mindre då man packar tunga saker. Dom stora har vi lätta saker i. Jag har även varit till Frejas bod för att lämna in ytterligare saker som vi vill bli av med. Jag har tagit i lite för mycket denna veckan så jag har fått börja med värkmedicin igen och fått ont även i bröstkorgen. Därför skall jag ta det lugnt nu ett tag och jag skall bara gå till gymmet en gång till denna veckan men då på fredag

 

                  

 

Efter frissan så åkte jag och hämtade min man vid tåget. Han var så förkyld och hade kraftig hosta. Han tog febern då vi kom hem och den var 38,5 så det blev inget kvällsmys utan han var tvungen att gå och lägga sig direkt. Efter kramkalaset..  Det är så skönt att han är hemma igen. Skriver mer senare för han hade en present med sig till mig, raringen. Ha nu en skön onsdag kära läsare

 

 

 

 

#Salong #Miniprodukter #Sandra #Banankartonger #Tåget  

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards