Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 januari 2017

Av Malin wiper - 16 januari 2017 17:00


  

Min man behöver nya skor så vi var in till City Skor och han fick prova. Han föll för ett par men storleken var lite för lite för ena foten där han har en tå som sticker ut lite mer. I dag skall dom kolla upp om det finns ett nummer större hos leverantören. Skon ovan hade lite för högt skaft för min man som är känslig på smalbenen

 

Vårskorna gälland herr kommer snart in

 

 

Norrgavel

 

  

Märket är Björn Borg i denna sko som passar både till lite finare tillfällen och i vardagslag 


  

Det var denna sko med skönt foder som min man ville köpa men han har 46-47 i skor och han hade behövt 47 i denna modell men det finns inte kvar och inte heller hos leverantören sa Rebecka nu när A-G och jag var in

 

  

Det fanns många varianter av herrtofflor, så det finns nåt för alla                   


   

Ny tuff vårstövel med blomslinga baktill. Dammodell

 

                                             


Damskor inför våren och sommaren med lite höjd på klacken men ser väldigt bekväm och skön ut.           


 

Dessa sköna promenadskor i sportmodell föll mig i smaken. Gillar färgkombinationen av läder och mocca.


  

En annan modell med lite detaljer av blixtlås, olika mönster i lädret och med ett litet skaft.


     

Dom här föll jag också för eftersom dom har lite höjd baktill och snygg röd färg med avlånga silvriga utsmyckningar framtill


  

Damtofflor finns det också en uppsjö av och här ser ni en variant.         

 

   

Blå mocca loafer    


                                                                                              


  

Regncapar har utökats så nu finns fler färger och mönster     

 


Sophie Malbeck med "Walk a Mile In my Shoes"     

 

   

 

 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och se vad som händer just nu i vår kommun 



#City #Bootsmodell #Herrtofflor #Vårstövel #Promenadskor #Ballerinaskor #Damtofflor #Regncapar #Sophie #Vaggerydstorget

Av Malin wiper - 16 januari 2017 11:45

  

Vi var till Jönköping och Huskvarna i lördags och då åkte vi förbi det nya området Munksjöstaden där det arbetas för fullt. Tänk att arbeta på en sån här höjd, inget för mig. Annars så tycker jag inte om att dom kört ihop så många hus på ett och samma ställe. En del hus står så tätt så folk kan kolla in till varandra. Förut var det så luftigt med utsikt över Munksjön och den gamla industrin. Det har byggts länge och det verkar bli  mer och högre höjder. Det är inte bara Jönköping som bygger på detta vis utan hela landet. Jag vill inte kalla mig bakåtsträvare men det ser inte snyggt ut och jag själv skulle inte betala skyhög insats och hyra för att bo så. Köpte hellre ett hus utanför stan då men nu skall allt ligga inne i städer och det har resulterat i att det blir trafikstockning

 

                               


När vi flyttade till Småland så var Jönköping en stor småstad och jättemysig och vacker. Vi tyckte det var så härligt att promenera omkring i den fina omgivningen och då var det inte bebyggt  vid vattnet i innerstan heller så utsikten och ljuset var fantastiskt. Visst utveckligen skall gå framåt men varför måste alla bo i stadskärnan?, och vid vattnet. Det börjar likna fattiga och rika i Sverige nu för dessa bostäder kostar skjortan. 

 

    

Tog ytterligare en bild från bilen och man ser verkligen gyttret. Skall stanna där nån gång och fota hela området för att få en vidare uppfattning. I det höga tornet finns ett gym på nedre botten         

 

    

I dag på morgonen har A-G och jag varit till Gym Plus för ett pass. Tyvärr så hade jag den lilla Canonkameran lite felinställd. Den är nyare än min förra lilla digitalkamera och har fler funktioner. Därför fick jag arbeta extra med bilderna. Detta är dom helt nya gåbanden som är fantastiskt bra

 

   

Olika träningsband. Sen gick vi över till Ritz men eftersom kameran var felinställd så blev det inga bilder jag vill ta med denna gång. Jag åt sockerfritt som vanlig och A-G tog en jättegod avlång kaka. I dag har vi lämnat in bilen igen så vi har fått kosta på den en del dom sista två åren. Tur att vi haft en liten buffert. Min man har varit till Frejas Bod och lämnat in lite mer till second hand. Vi skall nu skruva isär vårt vardagsrumsbord och lämna in både det och rumsstolarna dit. Allt känns just nu så overkligt och att vi nu igen skall börja på ett nytt kapitel. Hoppas ni får en fin början på nya veckan      

 

 

 


#Munksjöstaden #Gym #Gåbanden #Träningsband #Jean

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards