Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 januari 2017

Gym plus, Ritz, och två som gått ur tiden

Av Malin wiper - 9 januari 2017 12:30


  

En träningsboll jag fått av snälla "C", så nu kan jag även träna hemma. A-G och jag har varit till gymmet i dag men vi tränade inte lika mycket som vanligt för vi har haft några uppehåll över julen, därför en mjukstart. Det kommer att bli höjda priser på Gym Plus efter att vi fått lite nytt i maskinparken. Det kommer att bli ett möte där man kan prisskydda sig ett tag innan det träder i kraft. Det känns lite oroligt för det kommer att drabba grupper som inte längre kan arbeta på grund av skador, arbetslösa, äldre mfl. 

 

              

 

  

Sen gick A-G och jag till Ritz Konditori för en fika. Hon tog ett brysselkex och jag en sockerfri hallongrotta. Den ger mindre sötsug än en smörgås.                                     

 

   

Hade kommit åt en knapp på kameran så den blev lite felinställd, därför bara en godsak att visa upp. Vi gick sen över till Koola Kidz där jag köpte en present från Mr T och mig till det nyfödda barnet i min mans släkt. Fotade lite där men det kommer in senare, måste även ta några kompletteringsbilder för kameran var felinställd, kom åt en knapp.                                            


I går natt somnade min mans mamma in lugnt och stilla på sjukhuset efter att ha varit dålig en längre tid och även ramlat och brutit lårbenshalsen. Jag känner med min man och hans familj. Hon skulle fylla 89 år i år. Vila i frid

 

Peter Sarstedt med Where Do you go to my Lovely. Peter Sarstedt har också gått ur tiden i en åder av 75 år. Han föddes i Delhi i Indien och var en brittisk sångare. Han blev mest känd för denna låt som är från 1969 

       



                            

 

#Träningsboll #Gym #Ritz #Mamma #Peter

 

 
 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

9 januari 2017 13:41

Hälsa särskilt till mr T och beklaga sorgen. Det blir tomt när de gamla går ur tiden. Ni får känna glädje över att hon fick ett långt liv. Varm kram från oss båda.

Malin wiper

9 januari 2017 15:54

Jag har nyss pratat med honom och han tackar så mycket för omtanken. Han hälsar tillbaka till er båda

Det är precis som du säger hon fick ett långt liv.

Varm kram tillbaka till er båda

Malin & Thorleif

 
Ingen bild

-Nena-

9 januari 2017 14:38

Beklagar sorgen ❤️



Synd att de ska höja priset. Hoppas det inte blir allt för mycket men som du skri er drabbar det kanske en grupp som verkligen behöver träna men inte kommer att ha råd

Kram

Malin wiper

9 januari 2017 15:55

Tack snälla gulliga du. Jag skall hälsa min man detta

Stor varm kram
Malin

 
wiper

wiper

9 januari 2017 15:56

Jag hoppas också det inte blir så dyrt så alla kan träna så det inte blir bara dom som kan arbeta. Alla kan råka ut för olyckor och sjukdomar

Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 januari 2017 15:57

Hade glömt svara på detta -Nena- så jag svarade en gång till ;)

 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

9 januari 2017 17:24

Det var kul med träningsbollen först, sedan tårtan :-)
Vi ska njuta av livet, inte vara för stränga mot oss själva.

http://debutsky.wordpress.com

Malin wiper

9 januari 2017 18:50

Ja du vilka kontraster, men jag motstod tårta för jag är inte sugen på sånt nu. Har fått bort sötsuget

Jag kan inte slarva nåt nu för då faller jag tillbaka direkt

Ha en fin kväll
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards