Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 december 2016

Gym Plus får lite nya träningsmaskiner.

Av Malin wiper - 5 december 2016 13:30

När A-G och jag kom till Gym Plus i dag så var det full rulle utanför. Dom byter ut en del av träningsmaskinerna till helt nya och vi kommer att få fler gåband och det uppskattas. Dessutom några nya sorters maskiner 


  

Här rullas gåbandet in av två starka killar   

Rullbrädan som används för att rulla in saker till dörren


    

Träningsmaskiner på lång rad


    

Överdelar till träningsmaskiner väntar på sin tur


  

Ett nytt gåband som kommit in till gymmet

 

En ny crosstrainer på plats. Jag gillar verkligen såna och använde mig av dessa när jag började på gymmet. Tyvärr passade den inte så bra för min ländrygg så jag fick återfall. Funderar ändå på att börja igen men då ta endast 2 minuter i början och sen arbeta upp till lagom träningstid.

 

Nu finns det även cykel för crosstraining. Det kommer nytt hela tiden och eftersom jag själv inte kan cykla längre på grund av nacke och ländrygg så längtar jag tills gåbands-cyklarna kommer till sverige så priset går ner lite. Att både kunna gå på gym och även ha en gåbands-cykel vore det ultimata 


  

Här lyfter Mikael som drivet gymmet upp ett av dom äldre gåbanden för att frakta ut så ett nytt kan komma på plats          

 



Efter gympasset ringde jag efter en taxi..  Vi trodde det skulle komma en limousine men som ni ser så fick A-G lifta med denna lilla röda låda. Huvudsaken var att vi kom hem..  (skojar). Vi var inte klädda för promenad, en sån tar jag efter lunchen. Jag kan inte säga det nog ofta, men att gå på gym är en lisa för både kropp och själ. Så länge jag är vid mina sinnens fulla bruk så kommer jag inte att avstå från detta.       

 


#Gym #Träningsmaskin #Crosstrainer #Gåband #Rullbrädan #Överdelar #Mikael #Taxi

 

 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

5 december 2016 16:10

Hej!Det var den värsta gilotin,vet inte hur de stavas.Sa de hänga folk i den.Idag har Enköpinghyresbostäder flera objekt för er som har pengar.Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

5 december 2016 16:26

Ja du dom träningsredskapen är inte att leka med ;)

Vi är nu två åldringar så vi har det så bra som när vi arbetade. Därför kan vi inte bo med en hyra på 10.000 kr. Då blir det ingen guldkant på tillvaron. Blir nån av oss ensam sen så blir det katastrof.

Hade man vetat hur det skulle se ut 2016 så hade man sparat en summa varje månad.

Ha en skön kväll
kram

 
Annelie

Annelie

6 december 2016 07:46

Wow, vad maskiner han kostat på.
Men, jag förstår,, ska det var ett fräscht och fullt fungerande gym så måste det ju hållas efter.
Är det många som tränar där..??
Gym tror jag är något som går på de flesta ställena,,, för det är många som tränar.
Crosstrainer har vi haft ett tag, men sålde den för till slut så stod den bara och tog plats, samma med gåbandet.

Ha nu en riktigt fin tisdag..// Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 december 2016 08:35

Det är bra att han förnyar sin maskinpark. Det är många som tränar där men inte så många på förmiddagar. Men på eftermiddag och kväll är det nog fullsatt där. Dom har ju även olika gruppträningar mm, massage och annat

Vi har också haft en del träningsredskap hemma genom åren men det är bättre att gå till gym för maskinerna håller högre klass och man träffar folk så man förenar nytta med nöje

Ha en fin tisdag själv
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards