Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 november 2016

Jan Johansen & Jill Johnson!

Av Malin wiper - 22 november 2016 08:00




Jag hittade en singel som jag inte trodde jag hade kvar då jag rensade i en låda. Det är en låt som heter Kommer tid, kommer vår med Jan Johansen & Jill Johnson. Hon är ju  aktuell i "Så mycket bättre" och gör jättebra ifrån sig. I mitten av 1980-talet då jag flyttade tillbaka till  Göteborg efter att ha bott 5 år i Gävle så befanna jag mig en dag på Liseberg och där uppträdde Jan Johansen och då hade inte Jill Johnson blivit känd än utan var en av hans körtjejer. Det var en jättebra konsert och Jan Johansen var i toppform. Efter halva konserten så ropade han fram Jill Johnson och ville att hon skulle sjunga solo för som han sa så hade hon en fantastisk röst. När hon sen började sjunga så gick ett sorl genom publiken för hon sjöng så bra så man fick gåshud.

 

                            


Virágok 


Bara ett tag efter denna konsert så slog hon igenom och hon fick en hit med denna låt tillsammans med Jan Johansen. Kom även ihåg att Jan Johansen var bra på mellansnack och det var fullspikat på Liseberg. Numera är Jill mörkhårig men då var hon mer rödblond i håret.  




Jill Johnson & Jan Johansen med Kommer tid, kommer vår.   

 

Jan Johansen har kommit ut med ett nytt album som heter "Trumslagarens pojke" det syftar på hans pappa Egil Johansen som var en fantastisk trummis. Jag har sett honom spela ett antal gånger i olika uppsättningar. Tyvärr gick Egil Johansen ur tiden redan 1998 i en ålder av 64 år. Egil Johansen var ofta med på tv då jag växte upp och då i olika band. Jag har för mig att min sons pappa träffat honom ett antal gånger då han varit på jazzfestivaler i Stockholm och andra ställen. Min sons pappa var både saxofonist och flöjtist men bara på fritiden och i olika band, han var även en skicklig ljudtekniker 

 


Här sjunger Jan Johansen en av låtarna på nya albumet "Trumslagares pojke". Den handlar om hans pappa och har en  väldigt gripande text som är skriven av Camilla Läckberg, och musiken är skriven av Jan Johansen själv. 


                    

           Egil                                                                            Jan



I går började det vända lite gällande värken och det beror nog på alla promenader jag är ute på. Promenader är som medicin när man har skador i kroppen. Dom starka värktabletterna funkade inte utan jag fick bara ångest och var tvungen att fokusera och även göra avslappning för att inte få panik. Jag kör istället med två alvedon och en Iprem. I går blev jag lite stressad när jag såg att folk satt upp adventsljusstakar och annat i fönstren. Jag hade inte en aning om att det är första advent på söndag..  Jag som inte kunnat förbereda nåt men Mr T gick upp på vinden och hämtade ner lite adventsljusstakar så dom kommer i fönstren i alla fall. Sen får jag pynta ut och byta gardiner så fort jag orkar. Ha en skön tisdag

 



#Jill #Jan #Trumslagarens #Advent

 
 
Annelie

Annelie

22 november 2016 13:31

Trevlig läsning om Jill & Jan, jag hade inte en susning om att hon var en av hans körtjejer.
Jag gillar både Jan & Jill.

Mmm... en hel del folk som ställer fram sina julsaker tidigt, JAG personligen tycker det räcker till 1:a advent.
Vi ska städa, pynta med alla julsaker och klä granen nu på lördag, alla fönster tog Göran på utsidan i helgen, var ju inte så länge sedan han putsade de och vi bytte gardiner. Så vi ska bara byta gardinerna och det blir en eftermiddag denna vecka.

Ha nu en riktigt fin tisdag min vän.. // Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 november 2016 14:13

Jo hon var det under en period. Jag hade inte heller tänkt ställa fram nåt förrens i sista minuten men nu är i alla fall fönstren nästan klara och det andra struntar jag i tills vidare

Lördag är nog en bättre dag och man slipper stressa

Vi har inte orkat tvätta fönstren så jag skäms lite ;) .

Ha en fin tisdag själv vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards