Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 november 2016

Consumed What Are You Eating!

Av Malin wiper - 14 november 2016 14:45

                       


               


Nu kommer ytterligare en film jag sett på Netflix. Den heter Consumed What Are You Eating, på svenska "Food". Det är en triller, drama från 2015 i regi av Daryl Wein . I rollerna ser vi: Zoe Lister-Jones,  Victor Garber, Beth Grant, Taylor Kinney, Kunal Nayyar, Anthony Edwards, Griffin Dunne, Danny Glover mfl. 

 

 

 

En ensamstående mamma börjar undersöka varför hennes son fått kliande utslag på kroppen. Orsaken är GMO som är genetiskt modifierade organismer, där man på ett målmedvetet sätt förändrat arvsmassan så att de får de egenskaper man vill ha. Klicka här för att läsa mer om filmen

 

 

Midi-Bloggen risker

 

Detta är en film som bör ses för att förstå vidden av det hela. I USA behövs ingen märkning av GMO så man vet aldrig vad man får i sig. Klicka här för att läsa lite mer ang denna skrämmande utveckling. Det finns inga genetiskt modifierade djur för livsmedelsproduktion i Sverige eller EU. Klicka här för att läsa mer ingående ang detta. Människosläktet förstör sin egen existens, hur dumma får vi bli. Filmen var sevärd och upplysande, även bra skådespel där maktlösheten för vanligt folk lyste igenom på ett hopplöst vis. 

 

Filmen får 3 genmodifierade tomater av 5 möjliga i betyg

 

 

        

 

 



#Consumed #Daryl #GMO

 
 
Anna-Karin

Anna-Karin

14 november 2016 16:27

Hej Malin! Det var ett tag sedan jag kikade in i din blogg. Jag sitter inte så ofta vid datorn nu. Delvis för att skona min rygg och delvis för att där är annat som tar plats i mitt liv just nu.

Den här årstiden är bra för att titta på film. Eller läsa böcker. Jag har börjat sticka en halsduk, jätteroligt. Ett gammalt intresse som jag plockat upp igen.

Jag önskar dig en skön vecka!

Kram

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

14 november 2016 16:37

Hej Anna-Karin! Jag bloggvandrar inte så mycket nu heller för jag hinner inte med. Vi har ju samma problem med ryggarna och då måste man vila från sittandet vid datorn mer än andra. Jag kollar också på film just nu, det är så mysigt. Vad kul att du börjat sticka. Önskar jag hade den gåvan

Ha en skön vecka själv
kram från
Malin

 
Annelie

Annelie

15 november 2016 07:36

Tack för filmtipset, en film jag ska leta upp.

Ha en fin tisdag..// Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 november 2016 07:40

Varsågod! Tack för dina filmtips. Har inte hittat nån av dom på Netflix så jag kollar på Maxi om det finns nån

Ha en fin tisdag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards