Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 november 2016

Gym Plus och lite mys på Ritz Konditori.

Av Malin wiper - 3 november 2016 19:00

       


I dag var Mikael Johansson som driver gym Plus  på plats. Han var sprudlande som vanligt och på hugget

 

Kom ihåg första gången jag var på ett gym, det var i början av 1980-talet. Jag följde med en arbetskamrat som gick på gymmet men då var hon ensam kvinna där bland idel muskelknuttar. Hon hade åkt Vasaloppet flera gånger men från början var hon tvungen att klä ut sig till man för hör och häpna, kvinnor fick inte åka vasaloppet då hon skulle åka första gången. Hon gick regelbundet på gym och sprang en massa lopp också. Under den tiden joggade jag under en period men kände att det inte passade mig för jag blev uttråkad. Däremot har jag cyklat i många år men nu efter ländryggen och även nackskadan så funkar det inte längre. Jag som älskar att cykla men då får jag njuta av promenader istället och gymmet

 

        

 

Så här roligt är det på gymmet. Mikael spexar med en gullig kvinna som gått där i flera år 4 dagar/vecka.


Det kan jag svara på: på gymmet har man alltid roligt, man förenar nytta med nöje..  . Om man går dit nån gång och inte är i form så blir man det efter passet. Humöret höjs flera grader och kroppen vaknar till liv. Än om jag inte kan göra allt jag skulle vilja göra på gymmet så är jag glad att det funkar med roddmaskinen, gåbandet och bollövningarna. Det finns några maskiner till som jag provat som jag använder ibland.                  

 

 

 

Vi delade som vanligt på en fralla med solrosfrön och denna gång med ost. Det behövs inte mer utan huvudsaken är att man får en liten guldkant även efter gymmet. Vi fick sällskap av en kvinna som också går på gymmet men senare på dagarna. Det enda jag kan få sug efter ibland är fin kvalitetschoklad för det är just fin choklad jag gillar bäst. Just nu tar jag en ruta 70%:ig choklad när jag känner minsta lilla sug. Just den mörka chokladen är mer nyttig och man kan inte äta så mycket av den som vanlig choklad. Sätter en bit under gommen och låter den långsamt smälta och sen är man nöjd.

 

 

 

Eller så slår jag till med en frukttallrik. I denna har jag mandariner, mango, ananas, banan, papaya. Lite creame fraiche på toppen, hackade cashewnötter och en ruta hackad mörk choklad. Jag brukar variera mellan olika frukter

 

   

 

Halloweenfrestelser..  

 

 

 

Nu har dom även semlor ett tag framöver

 

 

 

För några dagar sen då vi var på väg till Jönköping så hade vi denna mopedist framför oss. Det regnade och blåste för fullt och hen hade regnskydd som fladdrade i vinden och ville knappt sitta kvar.      

 

   

 

  


#Gym #Ritz #Semlor #Mopedist  

 
 
Annelie

Annelie

4 november 2016 09:10

Jättehärligt för dig vännen att du orkar / kan några maskiner, bara det är ju värt mycket.
Kommer ihåg när Göran tränade på gymmet... han älskade det och vart så fast.
Nu har han ju inte tränat på 2 års tid,,, sedan jag vart sittandes så här.
Nu skulle han KUNNA börja igen, men han har ingen inspiration.

Semlor nu..??
När är det de egentligen har premiär..??

Semlor är gött, men det är något jag inte kan äta efter min GBP.

Ha nu en riktigt fin helg.. // Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 november 2016 09:24

Kul att din man också älskade att gå på gym. Jag är glad att jag kan göra åtminstone 3 moment och sen lägga till promenader.

Det är folk här i samhället som vill ha semlor oftare ;) och då är dom på Ritz så serviceminded så dom fixar detta ;) härligt

Jag äter själv sällan semlor men i går på tjejkvällen så hade dom så lagomt stor och dom var supergoda. Jag äter bara sånt när jag är ute på nåt kul och det är inte så ofta på kvällarna numera

Ha en underbar helg
kram

 
Kaffemorsan

Kaffemorsan

4 november 2016 19:16

Hej!

Det är nog fel kaffemorsa som du mailatnågon till. Men trevlig blogg du har och lycka till i letandet :)

Trevlig fredag!

http://blogg.alltforfoldrar.se/kaffemorsans

Malin wiper

5 november 2016 08:32

Tack snälla du för att du meddelade mig detta. Då får jag se upp för det finns bara en kaffemorsa på blogspot. Förstod nästan att det inte var du för du är mycket yngre än den jag tänkte på

Då får jag se upp med dom kommentarerna.

Ha en fin helg

Vänlig hälsning från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards