Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2016

Königsmosel Riesling, Mikael och Inlines

Av Malin wiper - 29 oktober 2016 18:15

  

I går kväll öppnade vi en liten flaska vitt vin av märket Köningsmosel Riesling från 2014. Det var så länge sen vi drack vin så vi kände oss sugna på ett glas, vi har  några små flaskor stående på vårt barbord. Vinet var jättegott och väldigt lättdrucket. Det märkliga var att jag hade sån huvudvärk i dag och det har jag inte ofta. Tänk att få baksmälla på endast ett glas vin...  . Det tog ett bra tag innan huvudvärken ebbade ut. 

 

Klicka här för att komma in och se vinet i box som fått bra i betyg 


  

I dag åkte vi några ärenden till Jönköping och tog efter vi var klara en promenad nere vid Vätterstranden. Fick en bild på en kråka nere vid strandkanten som letade mat. Jag fick zooma rejält och det är denna kamran bra på. Jag har 30x zoom.

 


Flickan och Kråkan med Mikael Wiehe



Vi gick en bra bit på gångbanan vid vattnet och det var så soligt och fint så man bara njöt. Tyvärr fick jag inte många bra bilder för solen gassar så starkt


  

En vältränad tjej susade förbi på sina inlines. Jag ville ha rullskridskor som det hette när jag växte upp men då var det remmar som man spände runt fötterna och jag hade sett dom i en katalog. Sen ändrades intresset till konståkningsskridskor istället 

 

  


Vi gick in en sväng på Erikshjälpen i Jönköping också men jag kan bara gå en liten bit på det golvet så jag stannade vid kläderna medans min man letade efter nåt i teknikhörnan. Dom har så snyggt jämt i uppvisningshörnan där det ständigt förändras                 


Nu är snart oktober tillända och i morgon är det Halloween. Vi är bortbjudna mitt på dan och på kvällen är min man bjuden på nån slags fest eller cermoni i Magnisa Stuga genom sitt arbete. Vi tar det lugnt i kväll och just nu håller min man på att fixa oss en nyttig frukttallrik. Vi har slutat äta en massa skräp på kvällen utan gör lite nyttigare och kalorisnålare tilltugg. Vi äter inte heller efter en viss tid                 



#Königsmosel #Kråka #Mikael #Gångbanan #Inlines #Klottras #Erikshjälpen

 
 
Annelie

Annelie

30 oktober 2016 18:12

Å detta vita vin dricker jag alltid om / när jag dricker vin,,, köper aldrig något annat.

Jag har stått på ett par rullskridskor en gång i mitt liv, aldrig mer.

Ha nu en riktigt mysig söndagskväll... // Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 oktober 2016 08:05

Vad kul att du också gillar det vinet. Det smakade jättegott,

Jag har aldrig stått på rullskridskor men åkt konståkningsskridskor hela uppväxten

Ha en härlig måndag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards