Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2016

Salong Hon & Han Frisör Interiör!, mammografi och lite disco

Av Malin wiper - 28 oktober 2016 18:30

  

I går var jag till Salong Hon & Han Frisör Interiör för att bli klippt. Håret hade blivit lite vildvuxet och när det blir för långt så bullar det upp sig. 


  

Den här gången var det Hanna som klippte mig, hon klippte ur håret och fick det att se mycket friskare ut, och jag fick det snyggt uppklippt men inte för kort. Jag hade använt plattången lite för mycket. Än om man har värmeskydd så kan man ju begränsa sig lite. Jag har köpt självhäftande hårrullar som verkar fungera bra. Jag glömde be henne ta en bild på håret men ni ser på ett ungefär på min presentationsbild än om halva håret är innanför deras fina draperi-ridå. Jag bad Hanna fota mig bakom deras fina draperikuliss till min nya header. Det är roligt att byta header emellanåt     

 

   

Snyggt dekorera    

 

 

 

 

I dag har min man och jag varit till Värnamo sjukhus där jag var kallad till mammografi. I receptionen där man anmäler sig blev jag så vänligt mottagen av en ung kille som riktigt strålade av snällhet och enérgi, sånt uppskattas. Även tjejen som hade hand om mammografin var så äkta vänlig och omtänksam

 

   

Så här ser mammografin ut. Det gick bra för sköterskan var så försiktig och det gjorde inte så ont som det brukar göra när dom klämmer ihop brösten

 

      

En rolig hästskulptur som står i en bit från entrén. Vi stannade inte kvar i stan utan åkte hem direkt. Nu skall vi bara ta det lugnt och kolla på tv och film. Jag har  även gjort paket av vinsterna i min gissningstävling men när vi skulle dra ut adresslappar från Schenker så funkar det inte så vi har fått skriva till dom och väntar på svar.  Ha nu en fin kväll kära läsare, hoppas ni har nåt kul på gång.

 

I det här klippet ser man massor av skådespelare från olika serier där dom har dance scener till disco musik. Man kan se både Robin Williams som nu är borta, Travolta, några ur serien Dallas, och lite andra serier och filmer.      

 

 

#Salong #Hanna #Värnamo #Mammografi #Häst #Disco 

 
 
Ingen bild

Lena

28 oktober 2016 19:45

Usch, håller andan när jag läser mammografi😐 jag har jätteont när de klämmer brösten pga av min fibro. Värst är när de klämmer upp vid armhålan. Men det är jättebra att man får göra det, de är jättegulliga i jönköping med. Kram

Malin wiper

28 oktober 2016 20:15

Denna gången hade jag inte så ont för det går upp och ner med min fibro (misstänker att jag också har det) inte diagnostiserat än. Jag sväller under armarna och på sidorna och är superkänslig, kan inte ha nåt åtsittande på mig. Sen kan jag ha en period då det är riktigt bra och då får man slappna av. Halva befolkningen verkar ha fibro så jag hoppas det kommer nåt botemedel eller att det kan stoppas på nåt sätt

Skönt att det är bra i Jönköping också

Ha en skön kväll
kram

 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

28 oktober 2016 21:35

Jag tycker det går bra fast jag säger alltid till före att jag har mina problem - som ni också har. Blev väldigt väl bemött i Jkpg när jag var där för första gången.

Kram

Malin wiper

29 oktober 2016 08:29

Det låter jättebra och det är bra att man kan säga till när man har problem. Jag är ju öm över bysten och under armarna periodvis och då är det besvärligt. Nu gick det bra. Att bli väl bemött är upplyftan

Ha en fin dag
kram

 
Annelie

Annelie

29 oktober 2016 09:37

Jag fattar inte dessa kvinnor som tackar nej till mammografin,,, för vilken billig livförsäkring det är.
Å som du säger,, vad ont det kan göra när de klämmer ihop brösten till platta.
Nu när jag har mer fett i de igen, gör det ondare än när jag bara hade "tomma påsar" efter viktnedgången..

Ha en finfin lördag min vän.. // Kramar

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 oktober 2016 17:00

Visste inte att det fanns några som tackade nej till mammografi. Det är ju även gratis och en bra livförsäkring. Det är ju inte helt smärtfritt men det går ju så fort så det får man stå ut med.

Mina bröst är ju rätt stora sen jag gick upp i vikt så dom måste också klämmas ihop rejält.Förr hade jag knappt nån byst då jag vägde 56-60 kg

Detsamma till dig vännen
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards