Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2016

Ländrygg, hormoner och Havana Whisper.

Av Malin wiper - 15 oktober 2016 17:00



     


Jag vaknade en morgon med en låsning i ryggen och sen spred den sig till både nacke och ländrygg. Försökte uthärda men till slut bestämde jag mig för att ta en av dom starka värktabletterna men i 50 mg istället för 100 mg som gjorde mig till en zoombie. Har gått på dom några dagar och nu börjat med små promenader och känner nu att det börjar släppa. Min man hade diskbråck då han bara var 29 år gammal. Han fick till slut åka ambulans in till sjukhuset och opereras. Han hade ett återfall när vi träffades och fick gå med en specialkorsett ett tag men efter det så har han varit rätt bra men haft några återfall genom åren 

 


Steg för hälsa

 

 

Jag tog ett sköldkörtelprov TSH i måndags efter att ha gått på 25 g Levaxin i två månader. När torsdagen kom och jag inte fick nåt svar så tog jag kontakt i mina vårdkontakter och fick en telefontid med läkaren i fredags. Jag var inte så positiv eftersom förra läkaren sagt till mig att det kan ta ett helt år att få till rätt hormonbalans. Döm om min förvåning när läkaren sa att värdet gått ner från 4,3 till 1,8..  . Så det ligger helt perfekt så jag behöver inte ta mer än 25 mg i fortsättningen. Fast jag skall komma tillbaka i februari för ny provtagning. Antagligen så fick den friska delen av sköldkörteln som är kvar hjälp av den lilla dosen. 

 

Den friska halvan har fått kämpa säkert i många år så den var väl helt utmattad...  . Detta gjorde mig jätteglad för nu finns inget hinder för att gå ner i vikt heller. Jag har tröstätit lite några dagar men nu är det helt stopp. Jag har ju kännt att jag börjar bli mig själv mer och mer och har fått  lite mer energi, hade det inte varit för ryggen så hade jag varit ännu bättre

 


Denna låt finns det många versioner av men den här  har jag inte hört förut. Havana Whisper med Wear My Ring Around Your Neck.  

                    

 

Min väninna Anki berättade att det börjar en ny serie på SVT i kväll 21.30 som skall vara jättebra. Den heter "The Collection" och är en brittisk dramaserie från 2016, och handlar om ett modehus. Den utspelas i Paris år 1947. Nu önskar jag er en njutbar lördagskväll    



#Ländrygg #Sköldkörtelprov #Havana #Collection

 
 
Annelie

Annelie

16 oktober 2016 11:38

Det är därför jag har så ont i min ländrygg,,, jag har ett mindre diskbråck och sen så har jag nästan inga diskar kvar mellan två / tre diskar plus att det är lite trängre i nervkanalerna.
Men, inget de gör åt, eftersom jag varit / är i detta skick.
Får se i framtiden, vad som sägs då.
Fasen, alltid äré någon skit med en.. :o((

Ha en underbar dag min goe vän.. // Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 oktober 2016 11:46

Trist att du har en sån skada också. Jag tycker ländryggsvärk är hemsk, har aldrig kännt någ liknande förut. Började för 1,5 år sedan. Därför gör jag allt för att lindra

Ja du det är alltid nåt som händer och är man fri från det ena så dyker det upp nåt nytt

Ha en underbar dag själv vännen. Ringer dig när du kommer hem

kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards