Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2016

NiAn:s Bensin & Service i Vaggeryd.

Av Malin wiper - 11 oktober 2016 07:30

  

Då var det dags för sista bilen för denna gång hos Anders på Macken. Här ser ni Anders t-shirt med texten NiAn:s Bensin & Service Vaggeryd                             


  

Här ser ni en Ford Galaxie 500 XL från 1962. Vilken skönhet i turkos färg. Anders sitter i bilen för att fälla ner sufletten så jag får se hur den ser ut då


                                      

 


Denna låt med The Shadows tillägnar jag min ungdomsväninna Anki. Vi har haft så mycket kul när vi var mellan 13-16 år då vi kollade raggarbilar och killar..   i Sundsvalls centrum, kom ihåg hur spännande vi tyckte det var. Naturligtvis hade vi tuperat hår med massor av spray, och på ögonlocken eyleiner. Vi kallade oss för "The hard girls".   Då  åkte bilarna runt raggarsvängen för att visa upp sig. Vi kände lite killar som var äldre som vi fick åka med. Sen gick man och köpte en varmkorv eller grillad i dom uppställda korvmojarna på torget. Jag kan känna känslan än i dag och hur oskyldigt det var motför nu eftersom man kunde gå ut på stan ensam i den åldern utan att vara speciellt rädd. Om man ändå fick göra en tidsresa. Var det dåligt väder så stod man och tryckte mot en portuppgång i dom gamla stenhusen. Opel Rekord och Opel Kapitän var vanligt förekommande då. Bilarna var inte lika glänsande fina som nu men ursnygga ändå. Numera är dom juveler och konstverk

 

  

Kromen glänser och lampor och detaljer sticker ut


                  stars web dividers - GIFMANIA               stars web dividers - GIFMANIA            


           


  

Snygg välskött motor                     


  

Snabbtitt på insidan   


       


  

Ännu en plåtskylt på Anders verkstad       


  

När vi sen var på väg från Preem  så kom Anders ifatt oss för han hade fått igång Volvo PV:n som jag skrev om för några dagar sen. Tyvärr var jag för sent uppe med kameran så det blev bara denna bild

 

                        



#Bensin #Anders #Shadows #Galaxie #Preem #Volvo

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

13 oktober 2016 13:47

Den loggan känner man ju igen från almanackor när man växte upp. Morfar tankade där och fick en varje år från grannen vars son va Ni i företaget.

Malin wiper

14 oktober 2016 11:07

Mr T här: Malin är dålig i ryggen. Kul med dessa minnen du har från Vaggeryd.

Malin hälsar
Ha det bra

 
Annelie

Annelie

16 oktober 2016 11:16

Hihi,, vilka härliga minnen du har vännen.

Jag har ett minne från när jag var cirka 14 år,, då var jag och min bästa vän till en annan stad i Värmland där hennes mormor bodde.
Vi satte oss i en amerikanare och åkte iväg några kilometer utanför staden, till Vänerns strand.
Jag hade så dåligt samvete och var rädd någon skulle känna igen mig och skvallra för mamma & pappa, så jag gick tillbaks.
Ändå var allt så oskyldigt.
Idag skulle jag aldrig våga sätta mig i en bil med 4 killar och en tjej, varav man kände en kille lite smått bara.

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 oktober 2016 11:24

Ja du det var tider det ;). Vilket härligt minne du har också och när man är så ung så är det ännu mer spännande. Tänk att man tänkte så när det var så oskyldigt, numera skulle det inte räknas ens ;)

Nu är man lite räddare för det är ett farligare samhälle man lever i

kramar tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards