Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 september 2016

Av Malin wiper - 22 september 2016 17:00


  

Här följer lite bilder från Acleja Blomsterhandel som jag hade ett ärende till då jag var ute och promenerade

 

                                                      


             


                   


     

  


Tyvärr så vaknade jag med sån smärta i ländryggen i morse så jag ringde direkt till Kiropraktor Michael Scher i Skillingaryd. Det går inte längre nu utan behandling så jag fick en tid i morgon 10.00 Det var han som gjorde att jag blev så bra sist, och kunde fungera under en lång period. Han är även upphovet till att jag går på gym..   Eftersom jag inte kan äta dom starkaste värktabletterna så får jag sitta med isgelépåse på ländryggen många gånger/dag för att inte bli galen av värken. I går hade jag inte sån värk som i dag. Jag är så less på detta nu för jag blir uppstpänd i hela ryggen och min nackskada gör sig påmind ännu mer. Jag bloggar då jag kan och det blir inte lika långa inlägg. Sköt om er kära läsare så ses vi lite då och då. Tack för att ni tittar in.. 

 

 

 

#Acleja #Ländryggen #Michael

 

Av Malin wiper - 22 september 2016 08:00

  

I går följde min man mig ut på promenad. Jag kan inte gå så långt än som jag hade velat men först gick vi ner till samhället och tog en fika på Ritz Konditori. Vi delade på en supergod bagel som innehöll både skinka, vanlig ost, brieost och goda grönsaker. Jag kunde inte sitta så länge så det blev ingen lång mysstund

 

    

 

Härliga Martina Ojala kunde ses på Ritz i går. Hon arbetade förut på aoptik men numera har hon ett bemanningsföretag "MO Bemanning" så vi kan se henne lite överallt i samhällets butiker. Hon är väldigt flexibel och trevlig så det passar henne jättebra.   


  

Vi såg en bild på disken föreställande Landstingspolitikern Lennart "Charlie" Karlsson. Han har varit till Kina med en grupp och på bilden är han omgiven av idel sköna damer. Han har nu kommit hem igen så vi såg honom sitta med sitt fikagäng på Ritz


  

Vi fortsatte vår promenad och här står en "man i rött" bredvid röda blommor..                              

 


Eddie Murphy Red Light tf Snoop Lion                              



Här ser ni mig sittande på min fd favoritbänk nere vid Ingelunds vatten. Vi bodde så nära Ingelund förut så jag kunde bara gå gatan ner och promenera på Ellen Nybergs Promenad. Denna bänk har förekommit många gånger i min blogg. Klicka här för att se lite gamla bilder från "Bänken"                      


  

Folkets Hus från en sidovinkel där man ser hu utbyggt det blivit genom åren. Härligt när ett Folkets Hus får leva vidare. Vi hade tänkt gå på bio i söndags men det fick vi skrinlägga på grund av min rygg


  

En rutschbana bakom vårt hus i en fin lekpark


  

En balkong i full blom trots att vi snart går in i oktober 

 

På eftermiddagen var jag tvungen att gå ut en promenad igen för jag måste ändra ställning hela tiden. Då följde min man också med så vi gick mot Linnarbäcksparken. Ha nu en skön dag kära läsare.                

 

 

#Ritz #Bagel #Lennart #Kundkväll #Rött #Favoritbänk #Folkets #Lekpark #Balkong

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards