Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 september 2016

Av Malin wiper - 3 september 2016 19:00

  

En VOLVO 11234 G från 1966 så röd och glänsande så man kan spegla sig i bilen

 

Fortsättning på bildsviten som min man tog då han var på en bilträff i Huskvarna Folkets Park. Klicka här för att se Amfibiebilar. Klicka här för del 1 veteranbilar

 

   



En urtjusig BUICK ELECTRA från 1959      



    

En lila dröm med "Marilyn Monroe" skylt men jag ser inget bilnummer.

 

                                   Marilyn Monroe - GIFMANIA



 


Som ett smycke stod den där FORD THUNDERBIRD från 1960. Klicka här för att se Kitty Carlssons Ford Thunderbird


   

Framsidan på Ford Thunderbird

 


 


En läcker CHEVROLET från 1955     

 

 

 

Min man tog även en bild på en Michelingubbe som ger stor nostalgi 


 


En blå lång dröm BUICK SKYLARK CUSTOM från1972 


 


CADILLAC SEDAN från 1959. När man ser denna svarta matta läckra bil så känns det som baksidan av bilen fast det är från förarsidan, Kul! 


 

 

En häftig giftgrön BMC 6/110 WOLSELEY från 1966 

 

 

                       

 

                                  

 

#Volvo #Huskvarna #Buick #Marilyn #Ford #Chevrolet #Michelin #Cadillac #Wolseley

Av Malin wiper - 3 september 2016 14:00

     


Den 10 augusti var min man till Huskvarna Folkets Park där massor av Amfibiebilar och andra var samlade. Klicka här för att komma in på inlägget ang Amfibiebilar. Här kommer resten av bilderna han fotade på vanliga bilar i två inlägg. Jag kunde inte följa med då. Han fotade och jag fixade till bilderna i photoshop. Jag sätter in detta inlägg som är färdigskrivet eftersom jag inte orkar sätta in nåt nytt just nu. Dom får stå på kö..  Här regnar det och är 15 grader varmt. Ha nu en skön lördag        

 

 

Här följer en bildsvit över några av bilarna:

 


  

Detta är en CHEVROLET 39 DE LUXE från 1939


    

En VOLVO L 249 X lastbil från 1953



Kan inte se registreringsskylten på denna buss. Jag gissar att det är 1970-1980-tal för det ser inte ut att vara 1950-talet, dom hade mer rundade bulliga former. Klicka här för att se lite gamla bussar. Klicka här för att se gamla bussar från Jönköping och Huskvarna        

 

   

Två sätt att vänta på bussen ute på landet. Fotade dessa 6/2 2015               


    

CHEVROLET PICK UP från 1955


  

CHEVROLET från 1930

 


  

MORGAN PLUS 8 från1993

     

VOLVO L3314HT OMB.BIL från 1965

   

Registreringsskylten var lite smutsig så där kunde jag inte heller utläsa alla bokstäver och siffror, och det var så den skulle presenteras eftersom det är ett terränggående militärfordon              

 

 


Status Quo med In The Army Now

 

 

JEEP MD-M38A1CDN2 från 1965        



      


#Huskvarna #Park #Veteranbilar #Status

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards