Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 juli 2016

CHRYSLER Imperial från 1958, och Tommy Steele.

Av Malin wiper - 17 juli 2016 09:00

Min man och jag var ute och åkte en dag och när vi kom förbi vårt Preem så såg vi denna tjusiga Chrysler Imperial från 1958. Jag svängde in på macken och skyndade mig ut för att fota. Det var ett par som kom ut ur bilen och dom var vänliga och gav mig tillåtelse att fota bilen medans dom tankade. Jag behövde inte ta bort registreringsskylten, det frågar jag alltid om


 

Baksidan av den stilfulla veteranbilen. Det går ju inte att bortse från att dom flesta bilar var snyggare förr. Riktiga juverler och vilka fantastiksa bildesigners det fanns på den tiden. Fast nu är väl bilarna gjorda för att passa in i dagens hektiska trafik på motorvägar

 

 

Min man trodde att ett reservdäck fanns innanför denna snygga rundel, men det är bara en fin utsmyckning

 

                  

 

Klicka här för att höra Ricky Nelson sjunga Stood Up från 1958


 

Däck och fälgar är också alltid nåt extra med på såna här bilar    

 

 

En närbild framtill på bilen    

 

  

Jag fick fota den trevlige bilägaren när han tankade         

 


Tommy Steele med Rock with the Caveman. Tommy Steele föddes 1936 i Bermondsey, London. Han är en brittisk sångare, underhållare. som slog igenom som en något mjukare rocksångare än Elvis Presley. Ett tag var dom rivaler om populariteten, men det var mest massmedia som slog upp det så. Han har varit aktiv sen 1956 och är så fortfarande 

 

     

Tommy Steele är även författare till romanen The Final Run 1983 som utspelade sig under andra världskriget. Han har även skrivit barnboken Quincy, som filmatiserades 1979. 2006 publicerades hans självbiografi, Bermondsey Boys: Memories of a Forgotten World. Inte nog med det utan han har även gjort flera skulpturer som finns utställda på allmän plats.        


          

                                

 

 

#Preem #Veteranbil #Bildesigners #Fälgar #Tommy 


 
 
Maxicab Transfers

Maxicab Transfers

Torsdag 18 jan 08:02

Maxicab Transfers has been providing Maxicab and Minibus services for over 5 years in Singapore. We have an outsized fleet of maxicab and minibus starting from 6-seater Toyota Alphard, 7-seater Maxicab, 9/13 seater Minibus to 23-seater Minibus, and 40/45/49 executive coach. Our outsized fleet allows us to cater to eleventh-hour orders everywhere in Singapore.

http://https://maxicabtransfers.sg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards