Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 juli 2016

Piteåbesök på kaffe!

Av Malin wiper - 12 juli 2016 14:00

  

I dag har min mans bror och hans fru varit och hälsat på oss. Dom bor annars uppe i Piteå men är nu på resa för att hälsa på släkt, vänner och deras dotter i Åre.  


  

Vi fick denna jättefina och romantiska blombukett av dom som kommer från min mans och hans kusins trädgård i Sävsjö. Den andades sommar och glädje

 

 


    

Vi fick knappt några bilder för min man hade ställt om min kamera och fick inte tillbaka den rätt. Jag använde då min gamla men det lyckades inte så jag har inte mycket att visa upp tyvärr. Typiskt när man inte träffats på så länge. Här ser ni min mans bror Mr S och hans fru där vi sitter i vardagsrummet och dricker kaffe och äter smörgås och olika pålägg. Både han och hans fru Mrs M är väldigt trevliga och lättsamma personer så vi hade det toppen och allt flöt på.           

 

   

Här sitter Mr S i en av våra gula fotöljer. Han är några år yngre än Mr T och sen har dom lillebror Mr J. Efter att vi fikat så åkte vi ut i vår bil för att guida dom runt i Vaggeryd. Dom trodde att det skulle vara mycket mindre så dom blev överraskade. Dom tyckte att vaggeryd var väldigt vackert och hade jättefina butiker som vi även visade runt i.  

 

Vi skall försöka åka upp och hälsa på dom så fort vi kan. Min man har varit upp dit ensam några gånger då jag inte har kunnat åka så långt för min ländrygg mm. På 1990-talet så var vi uppe där fler gånger och även i början av 2000-talet.

 

 

 

Buketten på nära håll. Det kändes så tomt när dom åkte igen för vi hade så trevligt, och det kändes som det var i går vi träffats och inte flera år sedan.

 


Soft avslappnat med Norah Jones

 

        

  

#Bror #Piteå #Blombukett #Norah

 
 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

12 juli 2016 14:19

Så trevligt med Piteå-besök! Jag har träffat Mrs M och pratat med henne. Dom bor granne med en god vän till mig.

Det är alltid roligt att få ses och jag hade önskat att vi haft fint väder när dom var här nere för det är toppenfint i P-å har jag fått höra!

Ha fortsatt trevligt och bra fastän dom åkt ...
Kramar!

Malin wiper

12 juli 2016 14:24

Det var verkligen trevligt men alltför kort. Vi hade så mycket att prata om.

Härligt att du träffat dom båda. Det regnade hela tiden men nu börjar det skina upp.

Ha en fortsatt fin dag själv

kramar från
Malin

 
Annelie

Annelie

13 juli 2016 08:53

Vad trevligt med långväga besök och speciellt när det är din svåger och hans fru också.
Ni fick en riktigt sommarbukett.. (Y)

Förstår det vart tomt när de åkte igen..
Blir det alltid när man får långväga gäster,,, för med de har man ju sååå mycket att prata med / om.

Kramar om... // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 juli 2016 11:35

Det var verkligen trevligt och buketten var vacker.

Det blev verkligen tomt
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards