Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 juli 2016

Av Malin wiper - 10 juli 2016 07:00



  

Här följer lite second hand-fynd jag hittat på sista tiden. En modell av galge jag aldrig sett förut i röd plast och en annorlunda form på upphängningen. Den fick jag för 20 kr på Röda Korset i Huskvarna. Jag tror den kan komma från 1950-1970-talet


  

Den får vara hängare till min t-shirt med The Beatles som motiv. Den jumpern är också köpt på second hand och helt oanvänd

 

                 

  

Frejas bod second hand här i Vaggeryd hittade jag dessa sommarskor som var helt oanvända, och kostade endast 40 kr. Jag har storlek 39 men dessa var 38 men satt perfekt.  Lite "hippiestuk"  med fransar och pärlor. Dom är helt i skinn och kommer från Italien och märket är "Inblu"  


  


På en annan second hand hittade jag dessa två kuddfodral för endast 20 kr/st men dom luktade så starkt av Comfort sköljmedel så vi har fått tvätta dom två gånger och i en tvätt hade vi i lite ättika för att få bort lukten. Det är rena rama giftet och skadar miljön. Jag är så allergisk mot detta medel så jag får snart flytta ut i skogen. Eftersom det är luftburet så går det inte att undvika. Vi använder sällan sköljmedel och måste vi så blir det nåt oparfymerat ekologiskt


  

Jag hade gjort mig av med alla kuddar jag hade förut och även innerkuddar och det ångarar jag nu. Gick och köpte tillbaka en kudde som jag lämnat in på Frejas Bod för att ha som innerkudde till dom nya kuddfodralen. Den syns på bilden och fick bara betala 20 kr och en innerkudde på butik kostar mycket mer

 

 

 

Erikshjälpen i Huskvarna såg vi denna märkliga våg som mäter gram. Vi kunde inte låta bli att köpa den för att testa. Den kostade bara 10 kr                                                                 

 

   

Skalan på nära håll              


     


Helt plötligt funkade det med ett par andra gardiner i sovrummet jag köpt på second hand för ett tag sen. Samma nyans i gardinerna som överkastet. På grund av att vi fick ett överkast av dig Barbro så blev vårt sovrum till slut som nytt..   

 

                                         

 


Etta James med Sunday Kind Of Love 

 

 

 

 

#Second #Galge #Beatles #Freja #Sommarskor #Kuddfodral #Våg #Gardiner #Etta


    

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards