Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 juli 2016

Av Malin wiper - 7 juli 2016 18:45



                              

  


Sandéns Konditori har rustat upp sin uteservering. Så här såg det ut före. Vi var dit och fikade en gång innan vi åkte på semestern. Torpa är ett väldigt vackert område som är behagligt att gå omkring i. Det finns parker och vackra hus att vila blicken på, dessutom känns det trivsamt för man ser att folk njuter av att befinna sig där

 

 

    



Här följer lite bilder hur det ser ut nu. Jag fotade en dag då det var lite kallt så serveringen utomhus var tom på folk. Som synes så finns det rätt mycket plats som är tom på bilden men dom tar fram fler stolar och bord när det så behövs

 

                                                   


   

Det dom gjort är att byta golvplattor, möbler och införskaffat en stor fin markis över hela serveringen. Det ser så inbjudande och mysigt ut och dom gånger vi varit dit så har det varit rätt mycket folk utomhus och det kommer in folk och fikar hela tiden.

 

                                                            

   

 

 

 

Vi valde ut vårt bröd och fick det iordninggjort direkt. Deras tekakor är som dom var förr, lite frasiga och med en speciell smak som tilltalar. Dessutom är ost och skinkan av bästa kvalitet. Min man tog ett fullkornsbröd och han sa att det smakade ljuvligt. Detta är ett av dom cafén vi besökt genom åren och aldrig blivit besvikna, även trevlig personal                         

 

   

Klicka här för att se hur konditoriet ser ut från framsidan

 


Intressant! 

 

 

Bra att dom låter den fina glassdekorationen sitta kvar på staketet  

 

#Sandéns #Uteservering #Tekakor #Glassdekorationen

Av Malin wiper - 7 juli 2016 13:00



 

Wrap


Noel Neill har gått ur tiden i en ålder av 95 år. Hon var den första att spela Lois Lane i Stålmannenfilmerna. Hon var en amerikansk skådespelare. Lois Lane spelade i filmen Atom Man vs. Superman 1950 och Atom Man vs Superman 1948. Dessutom i tv-serien Adventures of Superman. Efter sin studentexamen i Minneapolis, Minnesota blev hon proffessionell fotomodell i början av 1940-talet. Hon dök senare upp i olika produktioner av Superman franchise, ofta i rollen som förälder eller annan släkting till huvudpersonen. 1978 dök hon upp i Superman spelfilm, 1980 i tv-serien Superboy. På 1990-talet var hon med i Lois & Clark: De nya affärsföretagen av stålmannen, sist 2006

 

      


Klicka här för att se alla filmer och serier hon varit med i 

 

   Klicka här för att se Kirk Alyn som var den första "Superman" 

 


    





 #Noel #Stålmannen

 


 

Av Malin wiper - 7 juli 2016 08:15

 


När jag såg denna nalleparad på Erikshjälpen i Huskvarna så kom jag osökt att tänka på min fd blogg- och fb vän Stevie. Han finns ju inte bland oss längre, jag tänker ofta på honom och känner saknad. Han var väldigt förtjust i just nallar och hade en stor samling och gjorde ofta montage med dessa. Det känns svårt när bloggvänner försvinner, jag tänker på hans livskamrat Kim och hur han har det. Stevie! du finns alltid närvarande i mitt och min mans minne. Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev ang hans bortgång i mars 2015

 

 

 

I går fick jag upp tulpangardinerna i köket som vi köpte på Erikshjälpens second hand, var först tvungen att lägga upp dom rätt mycket. Det blev bättre än jag trodde och kvaliteten på dessa är jättefina och behöver knappt strykas. Duger bra som sommargardiner

 

En tanke slog mig    Jag klarar inte av att kolla längre stunder på detta Almedalsspektakel, det låter som som allt är så bra när det riktigt bubblar i samhället och många far illa i detta kalla, hårda, omänskliga orättvisa klimat som rått länge nu. Gör nånting istället för att bara stå där och hålla tal om alla åtgärder som skall till men inte blir av. 

 

 

Nu skall jag in i duschen och sen städa till lite hemma. Efter lunchen blir det nog en promenad, annars är det lugna gatan här. Vi skulle ha fått besök i dag men det blev inställt tills vidare. Min son skulle också ha kommit hit i slutet av månaden men det är också inställt. Vi har ju nyss träffats men ändå. Kommer inte han till oss om nån eller några månader så åker vi till honom för vi kommer att få ärenden dit.Termometern står på 13 grader varmt och det är just nu regnfritt. Då var det torsdag igen och en kommande helg, tiden riktigt rusar iväg. Nu önskar jag er en härlig dag  

 

 

 

#Erikshjälpen #Nalleuppsättning #Stevie #Kim #Tanke #



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards